skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> mirecek.666 12.01.15 19:43:24: ne nemůžeš máš auto 2160kg+ 1500kg vlek takže s B se nevejdeš do 3500kg
-> dragon_cb_cz: 

-> kury: Ale prd, naopak teď od 1.1. je tenhle nesmysl opravenej.
EDIT: Dokonce i v tom článku to máš popsané, jak to je... jen je potřeba číst celý ;) A to čím si on tam není jistej ("informace" vs. "zákony") se učeně říká přímá aplikace evropského práva :)
EDIT: Dokonce i v tom článku to máš popsané, jak to je... jen je potřeba číst celý ;) A to čím si on tam není jistej ("informace" vs. "zákony") se učeně říká přímá aplikace evropského práva :)
Hele nechci vám kazit radost, ale dneska už s Béčkem neodtáhneš asi nic. Říkali mi to kluci na závodech, že vyšla změna. Podle článku níže v roce 2013
www.adamek.cz/pick-up/... /tazeni-privesu-ridicak
www.adamek.cz/pick-up/... /tazeni-privesu-ridicak
-> mirecek.666: Snad to nepopletu - počítá se celková (==nejvyšší povolená, tzn s maximálním nákladem). Prostě ty největší čísla co máš v techničáku od auta a od vleku musíš sečíst a vejít se do 3500 kg.
-> mirecek.666: Celková hmotnost auta (nejvyšší bez vleku) + celková hmotnost přívěsu...
Tj. ano můžeš tahat tenhle vlek za relativně malym autem... kde zas nemusíš mít tolik na koulích...
Tj. ano můžeš tahat tenhle vlek za relativně malym autem... kde zas nemusíš mít tolik na koulích...
-> dragon_cb_cz: a ta hmotnost se počítá provozní nebo maximální?
-> mirecek.666: Pokud je celková hmotnost auta (napsaná v TP) větší než 2000kg (tzn v součtu celkové auta a vleku se vejdeš do 3500) tak ano. Plus teda se hmotnost toho auta musí vejít do užitečnýho zatížení toho vleku, ale to předpokládám nebude problém.
mohl by mi někde zasvěcený odpovědět na mou otázku, která zní:
Mám auto, který může táhnout vlek o celkový váze 1900kg bržděný (auto má provozní hmotnost 1560, maximální 2160, soupravy 4060),
mám auto, který potřebuju táhnout a váží 830kg,
můžu použít toto www.skodateam.cz/bazar?ro w=9r3 , když mám jenom ŘP sk.B jako je to psáno v inzerátu?
díky
Mám auto, který může táhnout vlek o celkový váze 1900kg bržděný (auto má provozní hmotnost 1560, maximální 2160, soupravy 4060),
mám auto, který potřebuju táhnout a váží 830kg,
můžu použít toto www.skodateam.cz/bazar?ro w=9r3 , když mám jenom ŘP sk.B jako je to psáno v inzerátu?
díky
já čtu prvně, tak se podělím, pokud taky někdo neví.... www.auto.cz/autoskola-b96
-na-vlastni-kuzi-couvani-s
-privesem-je-totalni-pohro
ma-84221?utm_source...
kolegove mel by moznost nekdo mi pujdcit podval na 1200kg potrebuji odvezt auto na stk.
dekuji mockrat.
z jihlavy nebo okoli vse vporadku vratim
dekuji mockrat.
z jihlavy nebo okoli vse vporadku vratim

Mám nebržděnej vlek 750 kg, Focus má na tažnym 625 kg a Wartburg 460 kg... Agados třeba umí, že ti papírově snížej užitnou hmotnost vleku, takže jde dolu celková, takže auto veze to co může. Dokonce snad v Německu to může být problém, když máš papírově max. vleku vyšší, než má povolený auto, ale je to JPP. Podle mě tyhle nebržděný vleky nikdo moc neřeší, pokud toi není evidentně na dorazech, nebo se vozík pod nákladem nerozkládá.
Problém je, když hmotnost soupravy jde nad 3,5 t, to už je třeba B+E a ty součty se dělají právě z maximálních hmotností. Takže jestli má dodávka nad 900 kg, B+E mít musíš.
Zkusím to zjednodušit od nejlehčí po nejtěžší varianty
Auto max na kouli bez brzd 500 kg, vlek bez brzd, papírově max 750 kg, sk. B, můžeš naložit 500kg mínus vlastní váha vleku (třeba 150 kg vlek, čili 500-150=350 kg náklad)
Auto max na kouli s brzdama 1200 kg, vlek 1500 kg, skupina B, pokud nemá auto maximální hmotnost přes 2000 kg a nenaložíš tam víc, než 1200 kg mínus vlastní hmotnost vleku. Ale už pozor na to, že auto musí mít vlastní max. přípustnou váhu minimálně 1500 kg.
A pak je ten průser, co může nastat z dvoutunovou dodávkou, co má na tažnym taky 2 tuny, tam i když zapojíš prázdnej vlek, co má maximim psaný přes 1500 kg, musíš mít sk. B+E, i kdyby byl vlek prázdnej. Druhej extrém je za favorita zapřáhnout bržděnej vlek s vlastní hmotností 750 kg a užitnou 2200 kg. To by mělo na první pohled jít protože dohromady s Favoritem to má přesně 3490 kg a okamžitá váha vleku není vyšší, než Favorit podle papírů uveze. Jenže tady zasáhne jiný omezující pravidlo - max. přípustná hmotnost vleku nesmí být vyšší, než max. přípustná hmotnost Favorita a to i když je vlek prázdnej.
Problém je, když hmotnost soupravy jde nad 3,5 t, to už je třeba B+E a ty součty se dělají právě z maximálních hmotností. Takže jestli má dodávka nad 900 kg, B+E mít musíš.
Zkusím to zjednodušit od nejlehčí po nejtěžší varianty
Auto max na kouli bez brzd 500 kg, vlek bez brzd, papírově max 750 kg, sk. B, můžeš naložit 500kg mínus vlastní váha vleku (třeba 150 kg vlek, čili 500-150=350 kg náklad)
Auto max na kouli s brzdama 1200 kg, vlek 1500 kg, skupina B, pokud nemá auto maximální hmotnost přes 2000 kg a nenaložíš tam víc, než 1200 kg mínus vlastní hmotnost vleku. Ale už pozor na to, že auto musí mít vlastní max. přípustnou váhu minimálně 1500 kg.
A pak je ten průser, co může nastat z dvoutunovou dodávkou, co má na tažnym taky 2 tuny, tam i když zapojíš prázdnej vlek, co má maximim psaný přes 1500 kg, musíš mít sk. B+E, i kdyby byl vlek prázdnej. Druhej extrém je za favorita zapřáhnout bržděnej vlek s vlastní hmotností 750 kg a užitnou 2200 kg. To by mělo na první pohled jít protože dohromady s Favoritem to má přesně 3490 kg a okamžitá váha vleku není vyšší, než Favorit podle papírů uveze. Jenže tady zasáhne jiný omezující pravidlo - max. přípustná hmotnost vleku nesmí být vyšší, než max. přípustná hmotnost Favorita a to i když je vlek prázdnej.
-> krup: no hele snad všechny nebržděné přívěsy mají celkovou 750 kg, zatímco většina aut má na nebržděný přívěs psáno méně. Takže by to nikdo nesměl tahat. Tak snad to bude stejně i nadále. Navíc snad není důvod to tak měnit...
..a ted je třeba doufat, že se někdo nerozhodne "změnit" i ono "rozhoduje okamžitá", bo můj vozék má celkovou 2,6 a na kouli mám 2,5 .. (a esi, tak mě mrskne, bo s tema polákama bude radost komunikovat :)) )
hmotnost ti může papírově snížit výrobce u novýho vleku, na dopravce už s tím nic neudělají
-> U-Geen 10.05.14 09:21:15: čoveče tak nevím jak kde... Nám to nechtěli snížit hmotnost ani boha... Cca 10 let zpátky nám to nechtěli z 750 snížit u novýho vleku na 650 ani náhodou...
Zalistujte si trochu dolů. Řešilo se to tu před 2 měsíci i ve vlákně na Nordschleife. Je tu i několik odkazů. Je to prostě tak a nechci psát podesátý to samý.
Také nějak nevím, jak to vlastně je - nedávno mne vyděsil soused (řidič z povolání), když jsem mu půjčoval vlek (provozní 200, konstrukční 750 nebrzděný) a on tvrdil, že si musí půjčit od bráchy Transportera, neboť jeho Getz má maximální nebrzděnou hmotnost 500 Kg a kdyby ho chytli, tak má průser. Na to jsem podotkl, že rozhoduje okamžitá a tu benga nemaj většinou jak zjistit a on mi říkal, že rozhoduje celková, že se na to ptal na profesním školení...
...no, nevim, v tom případě bych svůj vlek neměl za čím tahat, 130L i Favorit mají 400/750, Felda 400/900...
...tak to raději neřeším, dokud nebudou komplikace
...no, nevim, v tom případě bych svůj vlek neměl za čím tahat, 130L i Favorit mají 400/750, Felda 400/900...
...tak to raději neřeším, dokud nebudou komplikace

-> Stepan FUN: ale tu hmotnost si muzes nechat pri prihlasovani snizit mam dojem :-)
Na to, že rozhoduje okamžitá vleku na tažný zařízení je někde vajádření z MD.
Každopádně kdyby rozhodovala celková, tak je půlka lidí v prdeli, protože by za feldy a jiný malý povozy nemohli zapřáhnout žádnej moderní vlek (ani ten z OBI, Baumax a jinejch marketů), protože ty maj všechny 750kg a nejsou bržděný. A jestli si dobře pamatuju, tak většina feld má myslím 400-500kg nebrzděnejch a 750kg brzděnejch.
Každopádně kdyby rozhodovala celková, tak je půlka lidí v prdeli, protože by za feldy a jiný malý povozy nemohli zapřáhnout žádnej moderní vlek (ani ten z OBI, Baumax a jinejch marketů), protože ty maj všechny 750kg a nejsou bržděný. A jestli si dobře pamatuju, tak většina feld má myslím 400-500kg nebrzděnejch a 750kg brzděnejch.
Dle posledního info z autoškoly a od provozovatele odtahovky, rozhoduje okamžitá hmotnost. Nikde není jasně napsané jak to je a proto mi oba říkali: kdyby něco, v žádném případě nic neplatit na místě a v přestupkovém řízení té z toho volně dostanu.
-> Eidy 09.05.14 23:33:51: no ale kde je to napsaný?
-> Dušan: Můžeš tvrdit, že je to balsa.

No tak v pripade, ze namaji vahu jim muz byt jedno co vezu. Kdybych si na vozik naskladal 2t dreva tak pochybuju ze bude vedet kolik tam je.
-> Dušan: Mám zkušenost z praxe.. Chytli mě s feldou a prázdným podvalem.. A říkali, že mám štěstí, protože rozhoduje okamžitá hmotnost soupravy..
-> Dušan: Hele, neříkám, že je to superlogický, ale na druhou stranu maximální hmotnost TZ a auta nepřevyšuješ, takže technicky a právně lze.
-> Eidy: Mi to nejde moc do hlavy. Mam BE, za O1 ktera ma v TP max 1800 bych nemel tahnout napr vozik co ma 600 + na nem auto 1000 kdyz ma vozik v TP max prave 2000.
-> Dušan: Je to divný ale ne. Řidičák je na maximální hmotnost a technicky rozhoduje okamžitá.
Neni to nahodou obracene ? Pokud ma vlek max 2000 tak se bere tato honota at je plnej nebo ne. Samozrejme to musi byt navic podporeny max hmotnoti co povoli TP taznyho auta.
Tzn auto s max 1600 nesmi tahnout vozik co ma 2000 max ikdyz ma aktualne jen 600.
Tzn auto s max 1600 nesmi tahnout vozik co ma 2000 max ikdyz ma aktualne jen 600.
-> Stepan FUN: Já si to taky takhle myslím. Odkud to vychází tahle praxe? Kde je to napsaný?
-> Luky: Na závěs rozhoduje okamžitá. Takže to, co jsi popsal, táhnout smíš.
Na řidičák rozhoduje celková...
Na řidičák rozhoduje celková...
B+E. Řidičák neřeším. Jen jestli za autem, které smí táhnout 1600 kg smím táhnout řekněme 1400 kde vlek má psanou nejvyšší celkovou třeba 2000kg
-> Luky: Co jsem pochopil, tak je to podle toho co máš za řidičák a co zrovna řídíš
a pro laika to moc srozumitelný není 


Je někde napsáno jak je to s maximální povolenou hmotností přívěsu na kouli auta, jestli se bere aktuální nebo celková hmotnost přívěsu?
-> skoda 120ls: Ty máš na 1300kg auto (celková hmotnost dle TP) povolenej bržděnej vlek 1200 kilo?
-> Stepan FUN: je to 2448kg

-> skoda 120ls: Kolik je celková hmotnost auta a celková hmotnost přívěsu? Dle TP...
tak abych to shrnul... muzu mit za autem co vazi 1300kg zaprahlej podval o celkove hmotnosti 1200kg a na tom nalozenou skodovku?
tech 1200 mam zapsanejch v tp jako brzdeny prives.
z ty legislativy moc moudrej nejsem
dik
tech 1200 mam zapsanejch v tp jako brzdeny prives.

z ty legislativy moc moudrej nejsem
dik

-> Petr98: Všichni byli asi u nás.. jsem zvědav, jakej měli lov. Minulej tejden prý pátek - sobota 13 řidičáků. Ale nebylo to za podvaly..
Dojel jsem v pohodě policajti žádní.....
odvolavam co sem odvolal a slibuji co sem slibil :)
jako v pohadce :)))
jako v pohadce :)))
-> Luky 21.03.14 08:49:59: zatim platí tohle, až bude změna ministerstvo vydá nový stanovisko 

-> Luboš: Děkuji za osvětu. O tomhle vyjádření jsem tušení neměl. ;-)
Do teď jsem netušil, že pokud je něco v unii platný, můžou nadřadit to pravidlo i bez změny místního zákona. :-O
Kuwa ještě aby unie převzala předpisy pro individuální stavbu vozidel (rámy a přestavby) jako v DE a bude po problémech. :-)
Do teď jsem netušil, že pokud je něco v unii platný, můžou nadřadit to pravidlo i bez změny místního zákona. :-O
Kuwa ještě aby unie převzala předpisy pro individuální stavbu vozidel (rámy a přestavby) jako v DE a bude po problémech. :-)
-> Luboš: zajímavá a konečně relevantní informace 

-> Luky: novela ještě neplatí, ale policie i odbory dopravy se mají řídit touto informací, viz. dokument v odkazu:
www.zkusebnikomisari.cz/w p-content/.../495_2013-160 -rp_1_1_vymezen_idiskho_op rvnn_skupiny__b___po_datu_ 19_01_2013____1244198.pdf
edit: a když je to i na stránkách asociace zkušebních komisařů, tak by to i ti školitelé mohli vědět.
www.zkusebnikomisari.cz/w p-content/.../495_2013-160 -rp_1_1_vymezen_idiskho_op rvnn_skupiny__b___po_datu_ 19_01_2013____1244198.pdf
edit: a když je to i na stránkách asociace zkušebních komisařů, tak by to i ti školitelé mohli vědět.
-> Luboš: -> Jarda/felda: takže ona už platí ta novela opravující chybně přeloženou Evropskou směrnici?! Nemělo to být až od června někdy?
-> StepaNoFUN 20.03.14 17:18:24: před měsícem mi to školitel v autoškole taky tak tvrdil - 750 kg a víc ne. Následný telefon na místní odbor dopravy ho přesvědčil, že pravdu má ministerstvo a on by měl jít na doučování
Je to tak jak uvádí-> Jarda/felda:

Je to tak jak uvádí-> Jarda/felda:
Stálo mě to 26 tis Kč na pokutě, 7 bodů a sebraný papíry na dva roky. Ty jsem sice přes známý dostal po dvou měsících zpět, ale stejně to bolelo. Takže je to tak, že může být vlek přes 750 kg, ale hmotnost soupravy nesmí překročit 3500kg. Nebo 3500kg plus 750 kg, tedy souprava 4250kg a pořád stačí B. Mě udělali na tom, že jsem za prázdnou dodávkou vezl prázdný vozík s tonáží 2000kg a bohužel se to bere jako plná tonáž. Věděl jsem to a doufal, že kdyby, tak to nějak ukecám. Neukecal, papíry mě sebraly přímo na silnici. Je to už 5 let, tehdy to byl dokonce trestný čin a v žebříčku výš než havárie s alkoholem.........
V sobotu ve čtyři ráno vyjíždím, tak to prubnu
a když mě zastaví, uvidíme 


