skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tahání podvalu
-> StepaNoFUN 11.03.19 15:19:07: at koukám jak koukám, O III combi 4x4 všude píšou brzděnej vlek 1600kg. 2500kg je už sakra dost. já scháněl něco,(ideálně dodávku) co by uvezlo hengr na dvě auta, ale to je potřeba 3.0 L2 ale takovou krabici mít jako jediný auto v rodině nejde :D
-> MB_CML 11.03.19 21:36:20: to záleží jakou čáru myslíš. Vzhledem k tomu, že je to holandskej výmysl kvůli karavanům a v rámci harmonizace předpisů zaveden asi všude v EU
-> Jumbo: šel bych do B+E, už jen kvůli tomu, že B96 neplatí za čárou...
-> bouchy: Yeti má hodně na tažný, protože má krátkej přesah kastle. ;-) A třeba OIII Scout má buď taky 2000, nebo dokonce 2500. Ale myslím to druhý.
-> vhml: Já nemám problém se vejít skoro kamkoliv, nejlepší je couvat z hlavní k nám do vrat o 90° mezi moje a sousedovo zaparkované auto...
-> bouchy 11.03.19 14:16:00: je to o vzdálenosti mezi koulí a kolama. Ideálně ještě když je vlek dvousovej. Kam se s normální kárkou netrefím, nemám problém zacouvat s plaťákem.
-> Mr._Nosferatu: Ale k tomu musím mít C, ne?
-> bouchy: Jojo, 2000 Kg ale to je tím že je to 4x4 a 2,0 TDi... Jinak pro posouzení řidičáku je vždycky důležitá maximální hmotnost auta i vleku:
B: maximální hmotnost soupravy 3500 kg
B96: maximální hmotnost soupravy 4250 kg
B+E: osobní auto + vlek do 3500 kg (teoreticky 7000 kg souprava)
-> bouchy: Jojo, 2000 Kg ale to je tím že je to 4x4 a 2,0 TDi... Jinak pro posouzení řidičáku je vždycky důležitá maximální hmotnost auta i vleku:
B: maximální hmotnost soupravy 3500 kg
B96: maximální hmotnost soupravy 4250 kg
B+E: osobní auto + vlek do 3500 kg (teoreticky 7000 kg souprava)
-> saskyn2: Dobrá volba. Ale mít nejdřív to C
(jakože fakt - BE stojí např. 5000, CE stojí 7000...není o čem, pokud má člověk nějakou tu desítku či víc na C...).
Zkoušky i jízdy jsou dvoje. Nejprv na C a pak až CE. Byť se to ve výcviku dá domluvit líp.
-> Jarda: Asi hodně záleží na dýlce oje a velikosti kol vleku...mohl by to někdo potvrdit? U mě couvnout do 3m vrat přes pravý úhel nemožno. Neumim. A chtěl bych vidět to náměstí, když liazka nebo traktor má couvat s 2 vleky (4 nápravy)...i to prej de.
-> Jumbo: Tak to je brutální 2000kg na Yetim. Já mám 1600, mám přesah, brzdy a myslel sem, že víc ani nejde u škodovky. Jinak neumim poradit, mám v tom bordel. Kdy platí jaká hmotnost (okamžitá vs max.), co jde spojit a jakej řidičák je třeba. Už asi vim, že do 3500kg to de i na B, m(max auta) < = m(max vleku) nebo tak nějak.

Zkoušky i jízdy jsou dvoje. Nejprv na C a pak až CE. Byť se to ve výcviku dá domluvit líp.
-> Jarda: Asi hodně záleží na dýlce oje a velikosti kol vleku...mohl by to někdo potvrdit? U mě couvnout do 3m vrat přes pravý úhel nemožno. Neumim. A chtěl bych vidět to náměstí, když liazka nebo traktor má couvat s 2 vleky (4 nápravy)...i to prej de.


-> Jumbo: Tak to je brutální 2000kg na Yetim. Já mám 1600, mám přesah, brzdy a myslel sem, že víc ani nejde u škodovky. Jinak neumim poradit, mám v tom bordel. Kdy platí jaká hmotnost (okamžitá vs max.), co jde spojit a jakej řidičák je třeba. Už asi vim, že do 3500kg to de i na B, m(max auta) < = m(max vleku) nebo tak nějak.
-> saskyn2: nejsi sám, kord když B+E za 5000 a C+E za 6000 

Já si kvůli tomu udělal C E

Na B96 se nedelaji ani testy, ne? Jen jizda... Jinak ja na couvani s vlekem potrebuju opravdu hodne mista :)
-> Jumbo: Po mě snad ani couvat nechtěli. Každopádně nic hroznýho.
-> Jumbo: já jel pár km s vlekem, zastavil, rozjel se, pár otázek od šerifa a dobrý - jinak jako Eidy. Pak ještě jeli 2 jelita s kterýma jsme se báli všichni...a jeli tak děsně že je nepustil.
-> Eidy: A jak vypadala zkouška? Jízda, couvání a hotovo?
-> Jumbo: Já udělal B+E za týden. Stačilo jedno svezení, aby učitel viděl, že s tím umím a za pár dní jsem šel na testy a jízdu s policajtem. Nejdýl trvalo vystavení novýho řidičáku.
-> vhml: Vím, taky tu možnost mám, ale pak už je to finančně trochu jinde, než B96, aspoň z nabídky co mám já... Každopádně spíš jde o to, jeslti bych to využil...
-> Jumbo 11.03.19 10:04:08: všechno je to o dohodě. I na B+E se dá jít jen na testy....
Pánové, mám na vás dotaz. Co je doma Yeti a není Volvo, začínám přemýšlet o rozšíření řidičáku kvůli vleku. Volvo mělo max 2000 kg a 1600 kg na kuli, takže s 1500 kg podválem (co tu má jeden nejmenovaný čeln) úplně v pohodě na B. Yeti má ale max 2100 kg a na kuli 2000 kg, takže ten podvál už neodtáhnu a vlastně bych mohl mít soupravu až 4100 kg, což by myslím zvládl i Yeti...
A teď ten dotaz. Přemýšlím, jestli mi bude do života stačit B96, nebo jestli mám rovnou dělat B+E. Pro moji soupravu by mi stačilo B96, jediné omezení by bylo, že bych nemohl zakáhnout velký vlek (2150 kg maximální hmotnosti a víc), i když bych ho pak nenaložil na plno...
Jinak nejde ani tak o cenu, nebo o testy, ale o časovou náročnost. B96 se dá udělat za chvilku, B+E je na několik týdnů, otázka jestli kvůli tomu minimu případů, kdy bych měl vlek s větší maximálkou, by to B+E mělo cenu. Nic většího na tahání pravděpodobně doma nebude, toho bych se nebál...
Jinak mě čeká rekonstrukce a budu tahat hodně stavebnin, takže pravděpodobně půjčovna a velký vlek za auto...
Jak to máte vy? Máte někdo B+E respektive B96?
A teď ten dotaz. Přemýšlím, jestli mi bude do života stačit B96, nebo jestli mám rovnou dělat B+E. Pro moji soupravu by mi stačilo B96, jediné omezení by bylo, že bych nemohl zakáhnout velký vlek (2150 kg maximální hmotnosti a víc), i když bych ho pak nenaložil na plno...
Jinak nejde ani tak o cenu, nebo o testy, ale o časovou náročnost. B96 se dá udělat za chvilku, B+E je na několik týdnů, otázka jestli kvůli tomu minimu případů, kdy bych měl vlek s větší maximálkou, by to B+E mělo cenu. Nic většího na tahání pravděpodobně doma nebude, toho bych se nebál...
Jinak mě čeká rekonstrukce a budu tahat hodně stavebnin, takže pravděpodobně půjčovna a velký vlek za auto...
Jak to máte vy? Máte někdo B+E respektive B96?
-> George88: Blbost... www.eu-info.de/europa-pun
kt/.../gespanne-pkw
Kluci, doneslo se ke mě info, že prý v německu, rakousku a i dalších státech EU je zakázáno provozovat vlek(přepravník na auta), co má kola vedle ložné plochy. Údajně je daná nějaká maximální šířka. Má k tomu někdo bližší info? Nebo je to blbost?
-> Jumbo 05.12.18 14:18:55: tak toci se vse stale a na zadek ma jit 10%, kolik mi tam jde ve skutecnosti nevim, ale znat to je...
Dle spotreby, u nivy to je o 2l vic na 4 kola, tady o necelej litr, tak nejak se to tam urcite projevi, ale jak rikam jelo by to vic, spis jsem se bal... 105ka taky jela skoro 140, ale jak jsem se s tim rozjel, tak mi ji to hned pripomelo :)
-> castrol 05.12.18 14:03:38: funku jsem chtel uz hodne dlouho...
Dle spotreby, u nivy to je o 2l vic na 4 kola, tady o necelej litr, tak nejak se to tam urcite projevi, ale jak rikam jelo by to vic, spis jsem se bal... 105ka taky jela skoro 140, ale jak jsem se s tim rozjel, tak mi ji to hned pripomelo :)
-> castrol 05.12.18 14:03:38: funku jsem chtel uz hodne dlouho...
-> Jarda: Volvo je předohrab. Ale podle mě u haldexu by ztráta výkonu být neměla, ne? A taky jsem vezl Funa...
-> Jarda - zrušená registrace 04.12.18 21:53:54: tazko zredukujes ked len dokupujes 

-> Jumbo 05.12.18 11:13:55: Jo i hodne pres kilo by to dalo, ale max. jsem jel asi 105, spis jsem se bal... a je to benzin, tak jsem to drzel vic v tockach, spotreba okolo 13l lpg
To volvo je taky 4kola? Protoze vim, jak lita zigul s nivackym motorem a ty prevody navic v nive ten motor total zabijou, proti ovci tam je jen o mezinapravovej diferak vic...
A u ovce, kdyz odpojim zadek, tak pri predjizdeni v 90kmh to zacne hrabat :)
No a fun byl o dost vyssi...
K te 105 ce jsem mel prave dobre prirovnani, 3,5t stopetka 855kg, takze octa 0,04kW/kg a 105 0,039kW/kg :))) plus 105ka ma lepsi aerodynamiku...

To volvo je taky 4kola? Protoze vim, jak lita zigul s nivackym motorem a ty prevody navic v nive ten motor total zabijou, proti ovci tam je jen o mezinapravovej diferak vic...
A u ovce, kdyz odpojim zadek, tak pri predjizdeni v 90kmh to zacne hrabat :)
No a fun byl o dost vyssi...
K te 105 ce jsem mel prave dobre prirovnani, 3,5t stopetka 855kg, takze octa 0,04kW/kg a 105 0,039kW/kg :))) plus 105ka ma lepsi aerodynamiku...
-> vhml: A s tím výkonem souhlasím. Volvo V70 2,5 TDi, výkon 103 kW a 290 Nm a zvládal jsem ten stejný vlek i s nákladem bez problémů kilečko a zvládl by i víc, kdybych chtěl. Ani kopce na dálnici nebylo žádné utrpení. A spotřeba naložený max 8/100, ale myslím že to bylo i míň, už si to moc nepamatuju...
-> Jarda: Myslel to tak, že 95% O1 v ČR nemá na kuli dost kg na tahání podválu, proto je to jasný adept na zastavení a kontrolu...
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.18 11:02:12: protože bez 4x4 má na kouli 1300. Jinak bych možná zvážil jakej fakt máš výkon motoru, protože Sharanu je plaťák celkem ukradenej a legální rychlosti se s tím nechají jet všude, ale veme si to tak 16litrů plynu. Hodně ale dělá odpor vzduchu, třeba karavan je utrpení, zatímco Miata která je i na plaťáku nižší než Sharan je v pohodě.
-> vhml 05.12.18 10:56:06: proc nenecha? Jen dvouhmoty mi bylo docela lito, papirove se necha i za tou nivkou, ktera ma proti moji octe polovicni kroutak a 2,5x mensi vykon
Po teto zkusenosti si to moc nedovedu predstavit ani s buchankou, ktera ma na kouli 2,5t.
Jinak ty 2 kc na km celkem jdou, cekal jsem, ze to bude zrat vic...

Po teto zkusenosti si to moc nedovedu predstavit ani s buchankou, ktera ma na kouli 2,5t.
Jinak ty 2 kc na km celkem jdou, cekal jsem, ze to bude zrat vic...
-> Jarda: Tak Volvík zvládal i naložený podvál, držel jsem po dálnici (dokud byl dobrý povrch) bez problémů kolem stovky i lehce nad, jen občas vypustil kouřovou clonu na oklamání nepřátel...
-> vhml: To je fakt, ale zase už to evokuje soupravu ke které by mělo být nutné B+E, což u mě v řidičáku chybí...

-> vhml: To je fakt, ale zase už to evokuje soupravu ke které by mělo být nutné B+E, což u mě v řidičáku chybí...
-> Jumbo 05.12.18 10:42:26: nj, jenže u Volva to nápadný není. Zatímco u Oktávky každej poslední dopravák ví, že se za ní auto tahat nenechá.
-> Jumbo 05.12.18 10:42:26: je to preci vetsi auto, tak nejsi tak podezrelej
s malou nivkou by to bylo zajimave... ale s tim bych nesmel ani na dalnici, i ta octa uz byla hranicni... Prazdnej ani neciti, ale s tim autem uz jo a i to semnou docela hazelo, hlavne pri brzdeni jsem mel strach...

-> vhml: Já měl soupravu přesně 3500 kg: Volvo pohotovostní 1550 kg, maximální 2000 kg, na kuli 1600 kg a podvál max 1500 kg. A nezastavili mě ani jednou...
-> Nwkt 05.12.18 10:15:17: procpak? nezapomenu, jak se jeden asi slusnej polda stydel, co druhej kolega predvadel kvuli homologovanejm dennim svetlum na rapidu... Kecy, ze polsky svetla nikdy homologaci odpovidat nebudou a ze ho nezajima, co je na nich... Ted na funovi zadni cinska svetla, opsal na Dekte homologaci, plni EHS a nejakej priblblej polda si bude na neco hrat, protoze mu manzelka nedala?
-> Jarda - zrušená registrace 04.12.18 21:36:16: To jsou parametry z brzdy a nebo letáku? 

-> Jarda: Tyvoe me nezastavili policajti snad 10let a tebe stavi ob den
Bejt tebou bych se podival pod auto, jestli tam nemas nejaky sledovaci zarizeni 


-> Jarda: A ty se ještě divíš, že máš problémy kudy chodíš jo? 

-> Jarda - zrušená registrace 05.12.18 09:36:15: tak zastavit oktávku s plaťákem je naprostá samozřejmost 

-> bouchy 05.12.18 08:35:40: ??? 3460kg
Mam jen B, policie, kdyz zjistili, ze to je 4kola s taznym 1500, tak mi poprali stastnou cestu, jen nemuseli tak startovat, taky jsem jim rekl, ze bych od nich cekal vetsi profesionalitu, ze se nad sebou maji zamyslet, vzali to na vedomi a ani lekarnicku videt nechteli, konecne hosi s patricnou davkou sebereflexe, ne jak ti arogantni venkovsti balici u nas...

Mam jen B, policie, kdyz zjistili, ze to je 4kola s taznym 1500, tak mi poprali stastnou cestu, jen nemuseli tak startovat, taky jsem jim rekl, ze bych od nich cekal vetsi profesionalitu, ze se nad sebou maji zamyslet, vzali to na vedomi a ani lekarnicku videt nechteli, konecne hosi s patricnou davkou sebereflexe, ne jak ti arogantni venkovsti balici u nas...
-> bouchy: Proč? Ten podvál je max na 1500 kg, já měl s Volvem 3,5t soupravu...
-> Jarda: RIP spojitelnost vozidel soupravy. RIP BE.
-> Jarda: Ten podvál už jsem někde viděl... Naposled za Volvem, když táhl mého FUNa z Německa...




-> castrol 04.12.18 21:50:02: asi 18.
ale nektera jsou jen soubor nahradnich dilu
ale jen dve jsou nepojizdna bez agregatu a jedno dalsi nema brzdy, no 2-3ks jsou pritelkyne, chtel bych to zredukovat na optimalni pocet - 10ks, ale nejak se mi to nedari
edit: kecam rap.6, fel.3, mtx2, niv.2, oct.2, fab.1, takze 16



edit: kecam rap.6, fel.3, mtx2, niv.2, oct.2, fab.1, takze 16
-> Jarda: Jo to věřím, když tady tak občas čtu ty tvoje životní historky... 

-> Jarda: mas malo aut co 

-> Jarda: copak černá, ale chybí tomu volant nejspíš, co tak vidím
-> castrol 04.12.18 21:38:52:
jen ta cerna matna je hruza, ale nekdo tomu i strikal ditiny, v zadnich lemech je dost vosku...


-> Jarda: takze mas aj funa?
s 1,5t na kouli jsem z toho (140kW 290Nm) udelal 105ku, s nivou, ktera ma tazne jen o 10kg min by to bylo fakt utrpeni... na redukci na ctyrku bych to videl na max. 50kmh, s octou jsem jel kolem 80kmh
-> charon 01.10.18 12:29:29: A pri prvnim rozjezdu by spalil spojku...
