Máš to nějaký pomotaný.

1,5t elektroauto bude jedno z těch nejlehčích. Golf, který rozhodně není velikosti dodávky, váží skoro 1700. Vnitřním prostorem ovšem rozhodně není velikosti 120. Poměr velikost/hmotnost/vnitřní prostor je bída u SUV a u nich je úplně jedno, jestli je to na elektriku nebo na benzín, stojej za hovno všechny.
Samozřejmě, že takové EV zkonstruovat jde, dokonce se i něco v tom stylu prodává (a není důvod, aby se nemohla prodávat nějaká modifikace taková, jak jsi ji vyspecifikoval).
www.aixam.cz/cs/.../pack
Problém je pouze v jedné jediné věci. Baterky. NMC jsou drahé, ale relativně malé a lehké. LFP jsou levnější, ale větší a těžší. Každým rokem baterie zlevňují a při stejné kapacitě se zmenšují. Životnost roste. Už nyní není nijak podstatný důvod hmotnost a rozměry baterií - už při současné technologii dokážeš postavit auto s dojezdem, který je pro drtivou většinu lidí přijatelný. Problém je cena. Hmotnost tě může srát jen kvůli valivému odporu a že se ti to na heveru hůř zvedá.

Jinak ještě k tomu 10kW autíčku. On ten výkon na axeleratsi po městě možná může i stačit, ale je dobrý mít nějakou rezervu právě pro brzdění. Resp. omezují to hlavně schopnosti baterie snášet vysoké nabíjecí proudy. I u toho Golfa by člověk někdy uvítal o 100 kW víc, aby ta brzdná dráha v rekuperaci byla kratší. Ale pokud to nejsou nějaké prudké kopce a člověk trochu předvídá, tak většinou kotouče škrábne až pod 8 km/h.