-> Bukaj:
Nevim co je předepsáno do tohoto starého verglu, ale k novějšímu Quantum Briggsu (furt SV rozvod) byla viskozita vztahovaná k teplotě okolí v poměrně širokém rozsahu. Předepsána byla jen minimální API norma. A můj soukromej názor na originální oleje Briggs, kde je dojemnej nápis "Specially formulated for air cooled engines", je takovej, že výkonnostně na tom budou hůř než běžné motorové oleje. V podstatě tyhle vzduchem chlazený motory pokud nejsou zacpaný žebra, tak (alespoň v malejch sekačkách) jezděj věčně podchlazený (teplotu oleje odhaduju tak 65°C), takže mazat a držet film tam bude fakt uplně všechno.
I když druhýmu dědovi se zadřít Briggse povedlo. Při senoseči rotačkou. Jenže ten motor výměnu oleje a údržbu/čištění taky nikdy neviděl.
E: osobně leju do sekaček taky co mi přijde pod ruku, typicky Mogul Extreme 15W40, jinak bych si tipnul, že ta tvoje ludra by ten origo SAE30 žrala ještě daleko víc.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
10:39:56
29.04.2019
29.04.2019

Bukaj
-> palinator 29.04.19 10:30:52: Já si říkám, jestli těm motorům, do kterých je předepsáno SAE30, neškodím tím, že do nich leju zbytky oleje z výměn (typicky do škodovky naleju 3,7 litru a zbytek z kanďáku šup do sekačky) - Shell HX3, ale zatím jedinej stroj, kterej si "stěžuje" je tahle ludra a dělala to už kdž jsem ji nasockl...
10:30:52
29.04.2019
29.04.2019

palinator
-> Bukaj 29.04.19 10:11:54:
Konstrukčně stejný jako větší Sprint. Ten motor už taky znám docela důkladně. Membrána a cuctlačítko měněný, aktuálně mimo provoz protože se z motoru začaly sypat šrouby a obsluze to bylo jedno, tak se celý příslušenství kolem motoru rozpadlo. Vzhledem k tomu že to má americký závity, tak trochu problém. Ale motor je stejně v p*či (stejné dvoutaktní kouřové efekty a supernízký kompresní tlak), protože děda do toho od nova lil akorát vyjeťák ze škodovky, protože novej M7ADSIII stál 70 Kč/l.
Konstrukčně stejný jako větší Sprint. Ten motor už taky znám docela důkladně. Membrána a cuctlačítko měněný, aktuálně mimo provoz protože se z motoru začaly sypat šrouby a obsluze to bylo jedno, tak se celý příslušenství kolem motoru rozpadlo. Vzhledem k tomu že to má americký závity, tak trochu problém. Ale motor je stejně v p*či (stejné dvoutaktní kouřové efekty a supernízký kompresní tlak), protože děda do toho od nova lil akorát vyjeťák ze škodovky, protože novej M7ADSIII stál 70 Kč/l.

10:26:38
29.04.2019
29.04.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 29.04.19 10:21:04: na to jezdil myslivec s nivou :( filtr jsem musel odsekat, byl celej zrezlej a prirezlej k bloku, nikdy filtr nemenil a lil olej z tesca
10:22:41
29.04.2019
29.04.2019

Syny
-> Bukaj: Prave 

10:21:04
29.04.2019
29.04.2019

Bukaj
-> Syny: Filtru je to jedno, když toho má plný gatě, tak se otevře bypass ventil a hotovo 

10:20:14
29.04.2019
29.04.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Borderer 29.04.19 09:17:41: tak u 1.6 je vymena nenarocna, tam to je hned, ja ted dal mogul super 10w40 a nic moc, divim se, ze s tim nema problem mazat, mel jsem dat mogul extreme, tendle olej to bude zrat hrozne, jinak tahne mi dobre, jezdi lip, jak pd nafta 74kW
Octa 1.8t ma o litr vic, nez sup, skoro 5l mi neprijde tak malo, ikdyz na 140kW ze davam 5w40 rekl jeden automechanik-upravce, ze jsem prase, ze min.5w50
Octa 1.8t ma o litr vic, nez sup, skoro 5l mi neprijde tak malo, ikdyz na 140kW ze davam 5w40 rekl jeden automechanik-upravce, ze jsem prase, ze min.5w50
10:18:29
29.04.2019
29.04.2019

Syny
-> Bukaj 29.04.19 10:01:52: A ten filtr asi taky nebude mit radost... Ale todle uz jsem fakt vzdal - kazdej sveho stesti strujce.
10:11:54
29.04.2019
29.04.2019

Bukaj
-> palinator: Je to tahle "klasika" - tyto motory vydržely neuvěřitelné věci a většinou přežily životnost stroje, který poháněly...
...kdyžtak mám ještě jeden náhradní motor z jiné nasocklé sekačky, která už se rozpadla
Jedinou "slabinou" těchto motorů je membrána v karburátoru - u tohoto typu je karburátor součástí nádrže (nebo opačně
) a to řešení plastového odlitku karburátoru je sice levné, jednoduché, ale ne moc spolehlivé. Ale tady se na spotřebu ani jízdní vlastnosti nehraje... 
...kdyžtak mám ještě jeden náhradní motor z jiné nasocklé sekačky, která už se rozpadla

Jedinou "slabinou" těchto motorů je membrána v karburátoru - u tohoto typu je karburátor součástí nádrže (nebo opačně


10:03:05
29.04.2019
29.04.2019

palinator
-> Bukaj:
Není to v tý sekačce motor Sprint?
Není to v tý sekačce motor Sprint?
10:01:52
29.04.2019
29.04.2019

Bukaj
-> Syny 29.04.19 08:09:46: Tak ta teorie Tvého otce a bratra by fungovala, ale musel bys nechat motor, ať nejdřív dopapá to, co má a až potom mu dopřát přídavky...
-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: Tak nedolévej a rovnou ho po těch 10 tisících vyměň, ne? U svých provozních aut se snažím dodržovat interval 8000 km (někdy to přetáhnu až k deseti) a nedolévám nic a motory jsou uvnitř čisté.
Ale mám jednu nasocklou asi 25-30 let starou sekačku, kde se měnit olej moc nevyplácí - na začátku sezony, když u všech strojů měním olej, tak tahle sekačka ho půlku vyžene výfukem během prvních několika motohodin (krásná mlha s vůní dvoutaktu, ač je to 4T Briggs), pak se stabilizuje a zakouří jen někdy po startu...

-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: Tak nedolévej a rovnou ho po těch 10 tisících vyměň, ne? U svých provozních aut se snažím dodržovat interval 8000 km (někdy to přetáhnu až k deseti) a nedolévám nic a motory jsou uvnitř čisté.
Ale mám jednu nasocklou asi 25-30 let starou sekačku, kde se měnit olej moc nevyplácí - na začátku sezony, když u všech strojů měním olej, tak tahle sekačka ho půlku vyžene výfukem během prvních několika motohodin (krásná mlha s vůní dvoutaktu, ač je to 4T Briggs), pak se stabilizuje a zakouří jen někdy po startu...

09:25:51
29.04.2019
29.04.2019

palinator
-> Borderer:
Tak předpokládám, že ten bordel neprojde přes filtr. Problém spíš je, že auto který žere olej, enormně vytváří karbon a ten znehodnocuje náplň o to rychlejc.
Tak předpokládám, že ten bordel neprojde přes filtr. Problém spíš je, že auto který žere olej, enormně vytváří karbon a ten znehodnocuje náplň o to rychlejc.
09:22:47
29.04.2019
29.04.2019

palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 28.04.19 19:34:14:
To je jako na Tier 3 jen holej motor bez emisního příslušenství?
Právě co jsem pozoroval, tak vůbec nezáleží na tom, jestli je to ne/přímej vstřik, jestli je to zařízení s pružinovejma vstřikovačema, jestli je to PD nebo CR. Zrovna u PD je divný, že smrdí, když jsou tam vstřikovací tlaky jako kráva.
Na druhou stranu věřím, že když je motor vč. celý vstřikovací soustavy fakt dobrej, tak nemusí smrdět ani když je hodně zastaralej a to bez jakýkoliv následný úpravy spalin.
Domnívám se, že "závadová" smrdutost moderních dieselů je kombinací špatného vstřikování a mrtvýho oxidačního katu.
E: i když někdo někde psal, že mu TDI smrdělo kvůli ohnutý ojnici.
Takže jestli do toho ještě vstupuje komprese nebo jinej úhel vstřiku vůči spalovacímu prostoru v pístu, fakt nevim a vařim z vody.
To je jako na Tier 3 jen holej motor bez emisního příslušenství?

Právě co jsem pozoroval, tak vůbec nezáleží na tom, jestli je to ne/přímej vstřik, jestli je to zařízení s pružinovejma vstřikovačema, jestli je to PD nebo CR. Zrovna u PD je divný, že smrdí, když jsou tam vstřikovací tlaky jako kráva.
Na druhou stranu věřím, že když je motor vč. celý vstřikovací soustavy fakt dobrej, tak nemusí smrdět ani když je hodně zastaralej a to bez jakýkoliv následný úpravy spalin.
Domnívám se, že "závadová" smrdutost moderních dieselů je kombinací špatného vstřikování a mrtvýho oxidačního katu.
E: i když někdo někde psal, že mu TDI smrdělo kvůli ohnutý ojnici.

09:17:41
29.04.2019
29.04.2019

Borderer
-> Jarda: Když já spíš narážím na tu logiku, že když to ten olej chlastá, tak je zbytečný ho měnit. Ono to ten olej sice chlastá, ale bordel tam zůstane, takže se motor vydírá a spotřeba oleje se dále zvyšuje. 
edit: To, že to některý motor vydrží a některý ne, je věc jiná. Pokud vím, že ten motor je na olej náchylnej, je ho tam málo (AEE) a přestože vím, že dodržování předepsanýho servisního intervalu vede postupně ke spotřebě oleje, tak se podle toho chovám a interval zkrátím, ne? :) Přijde mi trochu mimo dělat něco, co ten motor ničí a pak nadávat, že je ten motor zničenej. Já už mám najeto 292 tisíc km a přestože je cejtit, že motor už nemá tah jako dřív, tak nedolejvám. Jen měním co 8 tisíc kilometrů a klidně 2-3x do roka, při ceně oleje i s filtrem 6 stovek a náročnost práce půl hodiny není co řešit.

edit: To, že to některý motor vydrží a některý ne, je věc jiná. Pokud vím, že ten motor je na olej náchylnej, je ho tam málo (AEE) a přestože vím, že dodržování předepsanýho servisního intervalu vede postupně ke spotřebě oleje, tak se podle toho chovám a interval zkrátím, ne? :) Přijde mi trochu mimo dělat něco, co ten motor ničí a pak nadávat, že je ten motor zničenej. Já už mám najeto 292 tisíc km a přestože je cejtit, že motor už nemá tah jako dřív, tak nedolejvám. Jen měním co 8 tisíc kilometrů a klidně 2-3x do roka, při ceně oleje i s filtrem 6 stovek a náročnost práce půl hodiny není co řešit.
08:44:37
29.04.2019
29.04.2019

Jarda - zrušená registrace
-> suri 29.04.19 08:16:26: ja ve vsech autech, kde byla predepsana vymena 10tis.km menil po 15 a nikdy jsem nic nedolival, akorat u lady jsem zacal poslouchat lada foristy a dal jsem radeji horsi olej a menil po 10tis.km, protoze jsem ten motor neznal, dopadlo to tak, ze tam musim davat olej za 300 litr, aby to vubec mazalo... cekal jsem, ze po vymene cerpadla a salek se to zlepsi a ono nic :/ no mam tip na jeden hridel rozvodovyho kola, tak to budu muset zas kuchnout.
-> Borderer 29.04.19 07:58:26: tady ma jeden ckovek asi 2 roky jednickovou octu 2.0, koupil ji za 120tis.kc celkem zachovalou, no moc toho nenajede, ale olej nevymenil ani po koupi, predtim mel 120 a nikdy nemenil olej ani filtr a pod vikem ventilu to byl monoblok :) Jednou chtel, abych se mu podival na serizeni ventilu, tak jsem to odmitl :). Me se to naopak cisti, tak jestli to neprehanim, tendle olej je kvalitni, kdybych daval cino, co minulej majitel, tak by to chtelo menit asi po 5 tis.km :) ja ho vlastne vymenil po 3 tis.km od jeho vymeny
-> Borderer 29.04.19 07:58:26: tady ma jeden ckovek asi 2 roky jednickovou octu 2.0, koupil ji za 120tis.kc celkem zachovalou, no moc toho nenajede, ale olej nevymenil ani po koupi, predtim mel 120 a nikdy nemenil olej ani filtr a pod vikem ventilu to byl monoblok :) Jednou chtel, abych se mu podival na serizeni ventilu, tak jsem to odmitl :). Me se to naopak cisti, tak jestli to neprehanim, tendle olej je kvalitni, kdybych daval cino, co minulej majitel, tak by to chtelo menit asi po 5 tis.km :) ja ho vlastne vymenil po 3 tis.km od jeho vymeny
08:16:26
29.04.2019
29.04.2019

suri
-> Jarda: kým som nemal 1,8 tak som o oleji nevedel :D moje autá za 15tis km nevezmú nič . Čo ti síce tiež vyvrátia niektorí že každý motor niečo berie , ale sem tam to doplní benzín alebo nafta a hold niektoré motory berú nemerateľné množstvá ...
08:09:46
29.04.2019
29.04.2019

Syny
-> Jarda: Ja te nevycitam vubec nic
Spis se stale divim, ze te bavi takovyhle veci porad resit. Si mi trochu pripomel teorii meho otce a brachy, ze kdyz auto olej zere a ty ho dolejvas, tak neni nutny ho tak casto menit, protoze tam lejes furt novej
Tam uz jsme ztratil silu i chut jim neco vysvetlovat, at si kazdej resi co chce dle sveho uvazeni :)


07:58:26
29.04.2019
29.04.2019

Borderer
-> vhml: Hlavně to ten olej bude chlastat čím dál víc.
Takže další prodlužování intervalů a je to takovej začarovanej kruh....vlastně asi taková řízená destrukce motoru z doby, kdy ještě neuměli spočítat všecko tak na krev, že se to po 150 tisících rozpadne samo? 


07:57:41
29.04.2019
29.04.2019

Jarda - zrušená registrace
-> Syny 29.04.19 07:05:11: abych tim travil preci min casu, kdyz mi to porad vycitas :)
07:33:42
29.04.2019
29.04.2019

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Jarda: tak jen dolejvej, domluv si s tamnim servisem ,ať ti schovávaj jetý olejový filtry, ať ho občas vyměníš a nemusíš mrhat penězma za nový, a nou stres ne?
Nějak postrádám logiku ve tvém příspěvku
Nějak postrádám logiku ve tvém příspěvku
07:27:13
29.04.2019
29.04.2019

vhml
-> Jarda - zrušená registrace 29.04.19 01:22:26: tak ho měň jako 90% lidí po 30tisících a pak přijď brečet jak máš zacpaný sítko ve vaně a přidřenej motor 

07:05:11
29.04.2019
29.04.2019

Syny
-> Jarda: Tak nejak premyslim, cos nam tim chtel vlastne rict...
01:22:26
29.04.2019
29.04.2019

Jarda - zrušená registrace
po 10tis.km jsem musel u 1.8T dolit litr oleje - jak mi tu nekdo radil menit olej po 10tis. km to bych se na to mohl pekne vy.... po 2 mesicich fakt oil menit nebudu, v zime si to vzalo ani ne polovinu... tydle VW srajdy me fakt stvou, proto jsem prestal jezdit feldou 1.6, ze jsem do toho musel lit pomalu 2l na 10tis.km, beztak pak doleju jeste jednou a pak me to bude lito vypustit a budu zas cekat na dolni rysku do 17-18tis.km

19:50:15
28.04.2019
28.04.2019

Matthes, záškodník z TechWebu
-> amksmb: Jo, dobře.
Jasný, proto se přešlo na přímej vstřik (+vyšší výkon...). Ale ten Tier2 a 3 jak jsem psal níž, tak jsou oba přímý vstřiky a dvojka smrdí a trojka ne...
Jasný, proto se přešlo na přímej vstřik (+vyšší výkon...). Ale ten Tier2 a 3 jak jsem psal níž, tak jsou oba přímý vstřiky a dvojka smrdí a trojka ne...
19:48:02
28.04.2019
28.04.2019

amksmb
TDi SDi jsou primovstriky.
Ty budou mit vzdycky lepsi emise, nez komurkove/neprimo vstrikove motory.
Ty budou mit vzdycky lepsi emise, nez komurkove/neprimo vstrikove motory.
19:34:40
28.04.2019
28.04.2019

Nwkt
-> saskyn2: Kecám, bílý RSo tu měl, ale tam byl nějakej polák a dávalo se origo
19:34:14
28.04.2019
28.04.2019

Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator 27.04.19 12:57:48: Čoveče u průmyslovejch motorů je sice jiný emisní značení (Tier/Stage místo EURO),
ale když si nastartuju novej Tier2, tak to smrdí jak kráva až slzej oči, ale když nadráždim Tier3, tak je to prakticky beze smradu a to tam katalyzátor neni. Nevim čim přesně to je... Jen chci říct, že pochybuju o vlivu katu na smrad...
Spíš bych řekl, že to bude o poměru nafty a vzduchu, ale bez záruky.
EDIT: Může tam mít vliv i to, jestli má motor přímej nebo nepřímej vstřik? Co jsou vlastně ty starý 1,9 TDi?
ale když si nastartuju novej Tier2, tak to smrdí jak kráva až slzej oči, ale když nadráždim Tier3, tak je to prakticky beze smradu a to tam katalyzátor neni. Nevim čim přesně to je... Jen chci říct, že pochybuju o vlivu katu na smrad...
Spíš bych řekl, že to bude o poměru nafty a vzduchu, ale bez záruky.
EDIT: Může tam mít vliv i to, jestli má motor přímej nebo nepřímej vstřik? Co jsou vlastně ty starý 1,9 TDi?
19:24:54
28.04.2019
28.04.2019

Nwkt
-> saskyn2: 125 tu něměl, ale ty ostatní smrděli na 20m volnýho prostoru a potom už nic
12:57:48
27.04.2019
27.04.2019

palinator
Zkoušel někdo na smrdutým dieselu (tim nemyslim že z toho padaj brikety, ale že to smrdí jak Avie) bez DPF měnit oxidační kat? Na Toledu se vstřiky dělaly, ale smrdí to uplně stejně jako se starejma. Po zahřátí víceméně OK.
11:29:19
27.04.2019
27.04.2019

saskyn2
-> Nwkt: Fakt? Jako že ta 125kw pak nesmrdí?
10:05:46
27.04.2019
27.04.2019

Nwkt
-> saskyn2: Když to po vyčištění přestane smrdět ....
09:34:35
27.04.2019
27.04.2019

saskyn2
-> m8rinek: Podfukující vyřešíš zabroušením a novými šrouby. Cenu ted přesně nevím.
07:27:56
27.04.2019
27.04.2019

m8rinek
-> saskyn2: Co vstrik výměnou stojí? Da se podfukujici vstrik nějak řešit?
00:36:23
27.04.2019
27.04.2019

saskyn2
A nepravidelnost na volnoběh nejčastěji znamená podfukování vstřiku. Nejjednodušeji to jde poznat na naftovém filtru který je pak plný sazí z nafty.
00:33:41
27.04.2019
27.04.2019

saskyn2
Ty 125kw PD někdy smrděj příšerně. Jednou jsem tady měl auto který vzadu na zahradě nastartovaný bylo cítit až vepředu v průjezdu. Je to příšernej štiplavej smrad, pálí z toho oči a bolí hlava. Některý to dělají víc, některý mín, ale některý nesmrdí vůbec. 103kw jsem takhle smrdět nikdy neviděl. Ale nikdy jsem nepřišel čím to je, to auto který smrdělo úplně masakr i žralo vodu, tj prasklá palice nejspíš, ale jestli to souvisí s tím smradem nevím. Jinak vstřiky nemám, kdyžtak je umí výměnným způsobem Juraj Vranák z Mělníka, nedávno jsem jeden bral pro zákazníka.
23:17:03
26.04.2019
26.04.2019

Nwkt
-> m8rinek: Jj, teď tu soused měl asi 4x na číštění různý O2. Chuťovka to vyndat byla na 4kole 

23:15:21
26.04.2019
26.04.2019

m8rinek
-> Pavel P@nkáč: Za studena to zakouri. Olej nebere. V zimě se projevovala při volnobehu jistá nepravidelnost. Jen smrdí. A to tak, ze si toho všimne i paní z mcd na drive thru a ta musí být z hranolem kua odolná.
-> Nwkt: Aha takže zkusit nechat vyčistit dpf?
-> Milan 136: Aha to by odpovídalo.
-> Nwkt: Aha takže zkusit nechat vyčistit dpf?
-> Milan 136: Aha to by odpovídalo.
23:09:37
26.04.2019
26.04.2019

Nwkt
23:09:26
26.04.2019
26.04.2019

Milan 136
-> m8rinek 26.04.19 22:59:01: Když svití kontrolka, tak už je pozdě a neproběhla pasivní regenerace a nutí tě to jet podle návodu k obsluze.
Regenerace běžně probíhají bez kontrolky. Poznáš to podle zvýšeného volnoběhu a hlavně na chodu motoru.
V bloku naměřených hodnot se dá vyčíst zanesení popelem.
Jinak regenerovat to nuceně nemá význam, nic se tím neopraví.. Jedinej rozdíl je ten, že jí vyvolá diagnostika a ne sama jednotka.
Regenerace běžně probíhají bez kontrolky. Poznáš to podle zvýšeného volnoběhu a hlavně na chodu motoru.
V bloku naměřených hodnot se dá vyčíst zanesení popelem.
Jinak regenerovat to nuceně nemá význam, nic se tím neopraví.. Jedinej rozdíl je ten, že jí vyvolá diagnostika a ne sama jednotka.
23:00:47
26.04.2019
26.04.2019

Pavel P@nkáč
-> m8rinek: a kouří to na volnoběh ? nebo někdy? podle teploy?
22:59:26
26.04.2019
26.04.2019

Shader
-> Milan 136: Aha, čili pokud potřebuji uvolnit řemen a nechci aby mi napínací kladka překážela, požiji ten triangl.
22:59:01
26.04.2019
26.04.2019

m8rinek
-> Milan 136: U ty o2 to beru dle toho co řekne kontrolka.
Lze nějak jednoduše zjistit zda je dpf ucpane? Je možné, aby ucpane dpf mohlo za ten příšerný smrad?
Lze nějak jednoduše zjistit zda je dpf ucpane? Je možné, aby ucpane dpf mohlo za ten příšerný smrad?
22:56:12
26.04.2019
26.04.2019

m8rinek
-> Nwkt: Nicméně to nedá vědět. Žádná kontrolka nic.
22:45:20
26.04.2019
26.04.2019

Milan 136
-> Shader: Když ho tam píchneš a utáhneš tou kladkou jako na napnutí, tak se nenapne, ale uhne zpět a po přitažení matky nepřekáží a je volný řemen.
21:58:56
26.04.2019
26.04.2019

Shader
Zdravím. Může mi někdo vysvětlit funkci toho aretačního "trianglu" u napínací kladky OII. Nějak mi není jasné, k čemu že to vlastně je 

21:44:58
26.04.2019
26.04.2019

Nwkt
-> Milan 136: jj
21:21:35
26.04.2019
26.04.2019

Milan 136
-> Nwkt 26.04.19 20:10:20: Hlavně tu RS má PD a ta regeneruje tak dvakrát častěji jak CR
20:10:20
26.04.2019
26.04.2019

Nwkt
-> m8rinek: To ti teda pustí, akorát to na tý dálnici nepoznáš. CRko regeneruje tak 600-800 km dle podmínek
19:07:59
26.04.2019
26.04.2019

Milan 136
-> m8rinek 26.04.19 16:56:20: Opravdu si myslíš, že se nespustí nikdy a v druhém případě někdy až po 1000km?
16:56:20
26.04.2019
26.04.2019

m8rinek
-> Syny: Třeba na s2 2,0 103kw se nám nespustil regenerace nikdy, ale jezdí to jen dálnici a fullgas. Nám na 02rs se pustila 2x za cca 2000km a to jezdí tak 50/50 město a dálnice a jenom volně.