skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2 22.10.24 13:43:08: Já ho měl taky vyžranej ale u čerpadla.
-> CHIP: Jak poskozenej? Jako vyžranej? Mě na to vždycky pomohlo nový víčko a originální těsnící gumičky.
Kluci .. nevím kam jinam se obrátit.
Mám Octaviu II Scout. Je tam poškozenej obal haldexu v místě filtru a prostě to neudrží olej. Což se řešilo dolíváním .. ale to není řešení, protože nedostatek oleje oddělal čerpadlo.
Potřebuju vědět .. je tady někdo, kdo podle VINka dokáže zjistit, jaké číslo dílu tam patří ? Případně, je tady někdo, kdo by dokázal použitou příslušnou skříň haldexu sehnat ? Budu vděčný a při kladném vyřešení mého problému se jistě domluvíme na kompenzaci.
Dejte vědět, fakt u těch novodobých pekáčů nevím, kde brát informace.
Mám Octaviu II Scout. Je tam poškozenej obal haldexu v místě filtru a prostě to neudrží olej. Což se řešilo dolíváním .. ale to není řešení, protože nedostatek oleje oddělal čerpadlo.
Potřebuju vědět .. je tady někdo, kdo podle VINka dokáže zjistit, jaké číslo dílu tam patří ? Případně, je tady někdo, kdo by dokázal použitou příslušnou skříň haldexu sehnat ? Budu vděčný a při kladném vyřešení mého problému se jistě domluvíme na kompenzaci.
Dejte vědět, fakt u těch novodobých pekáčů nevím, kde brát informace.
-> Bukaj 08.10.24 15:50:38: mam plast od nova a menil som to len raz aj to preventivne....ked som menil ine casti ktore boli KO.
-> Jakub M.: Tátova je 1,8 20V (bez turba) a taky má 23 mm stabík a tyčky s kloubkama.
No, objednal jsem plastové Lemförder, tak snad už s nimi auto dožije...
No, objednal jsem plastové Lemförder, tak snad už s nimi auto dožije...

-> Jakub M. 08.10.24 13:23:07: Tak Bukajovo táta jezdí předpokládám normálně, tak není důvod, aby plast nevydržel. Kamiq/Scala má tyčku mezi stabilizátorem a tlumičem celoplastovou.
-> Bukaj:
1,8T 110kW s 23mm stabikem měla ty krátký kosti s kloubama. Ty plastový se trhaly. Stalo se mi to parkrat při řekneme abnormálním použití … dal jsem znova plastovou.. Asi jako všichni, páč kovový jsem taky už nesehnal.
RS má 21mm stabik za tlumič nejspíš kvůli zdvihu. V půlce ramene, kde je to na obyc ofci, bude ten chod kratší. Zkusil jsem dát tu 23mm za tlumič a auto pak bylo víc nedotáčivý, jak jsem předpokládal. (Tuhle aplikaci 23mm + za tlumič jsem odkoukal u 4x4 1.8T)
1,8T 110kW s 23mm stabikem měla ty krátký kosti s kloubama. Ty plastový se trhaly. Stalo se mi to parkrat při řekneme abnormálním použití … dal jsem znova plastovou.. Asi jako všichni, páč kovový jsem taky už nesehnal.
RS má 21mm stabik za tlumič nejspíš kvůli zdvihu. V půlce ramene, kde je to na obyc ofci, bude ten chod kratší. Zkusil jsem dát tu 23mm za tlumič a auto pak bylo víc nedotáčivý, jak jsem předpokládal. (Tuhle aplikaci 23mm + za tlumič jsem odkoukal u 4x4 1.8T)
-> saskyn2: a prvni 4x4 mely unibaly... az pak byly silenty.
-> Bukaj: To neřeš, to je inovovanej díl, funkce stejná, to je stejný jako zadní u O2 měli první kusy čepy na obou stranách a pak přešli na čep/silent
-> Milan 136: Všechny O1 zjevně ne - ta tátova má právě ještě původní originál tyčky a ty mají kloubky. Gumy stabíku (23 mm) jsem měnil už třikrát, ale tyčky potvory furt držely - vždy jsem jen vymyl staré mazivo z kloubků a naplnil novým. Ale teď už mi přijdou fakt volné, takže bych je asi vyměnil.
A to, co jsem posílal odkaz, sice taky nemá kloubky, ale aspoň to není plast...
A to, co jsem posílal odkaz, sice taky nemá kloubky, ale aspoň to není plast...
-> Bukaj 07.10.24 22:03:36: Tam ale taky nejsou kloubky. Ty plastové mají všechny O1.
-> Milan 136 07.10.24 16:53:06: A to nevadí, že tam nejsou kloubky, ale jen guma? A spíš než plast, nebude lepší kov?
Třeba tohle: autodilos.cz/autodily/... /tyc-vzpera-stabilizator-5 09863542
K plastu nějak nemám důvěru - zrovna na nápravě...
Třeba tohle: autodilos.cz/autodily/... /tyc-vzpera-stabilizator-5 09863542
K plastu nějak nemám důvěru - zrovna na nápravě...

Korejci hulí taky to buď v klidu..dvoulitry i jednasvestky..smutné je že se rozkurvi DPF při nájezdu klidně do 5-10tkm ...hodně to trpí na režim používání...korejskou 1.6 CRDi fakt nechceš..ani zadarmo
..
..
-> Jarda/felda 07.10.24 20:52:05: jasny, ale co to melo vlastně za smysl
-> vhml 07.10.24 19:58:34: RS to má šroubovaný nahoře k tlumiči, klasika má zespoda z ramene 

-> Milan 136 07.10.24 16:53:06: proč to má RSo jinak?
-> Bukaj 07.10.24 15:18:53: Dlouhý jsou na RS. Ty tam dáš ty plastový. Krátký kovový se nedělají asi 100 let.
Další dotaz k jedničkové Octavii:
Po 27 letech už by si tátova Octavia zasloužila nové tyčky s kloubky na stabilizátor přední nápravy (dosud jsem je vždy jen promazal a byly OK).
Jen v sortimentu dílů vůbec nemohu najít vhodný náhradní díl - na voze jsou originální tyčky s kloubky a v nabídce jsou buď tyčky s kloubky, ale dlouhé (asi dvojnásobně), nebo ve správné délce jakési "kosti" jen s pryžovými pouzdry - to předpokládám nebude to pravé ořechové...?
autodilos.cz/autodily/... /zaveseni-napravy-vedeni-k ol-stabilizator-upevnovaci -dily-samonastavitelna-pod pora
Po 27 letech už by si tátova Octavia zasloužila nové tyčky s kloubky na stabilizátor přední nápravy (dosud jsem je vždy jen promazal a byly OK).
Jen v sortimentu dílů vůbec nemohu najít vhodný náhradní díl - na voze jsou originální tyčky s kloubky a v nabídce jsou buď tyčky s kloubky, ale dlouhé (asi dvojnásobně), nebo ve správné délce jakési "kosti" jen s pryžovými pouzdry - to předpokládám nebude to pravé ořechové...?
autodilos.cz/autodily/... /zaveseni-napravy-vedeni-k ol-stabilizator-upevnovaci -dily-samonastavitelna-pod pora
-> Milan 136 25.09.24 07:42:41: Korejca jsem čmoudícího ještě nepotkal.
-> palinator 25.09.24 09:10:32: To je možný. Z tohohle se to sypalo pořád. Nechápu, takhle to většinou hulí když vypadne hadice od turba 

-> Milan 136 25.09.24 07:41:51:
No, mně včera zahulila OII fPDčku... vypadalo to ale spíš tak, že tomu dlouho nikdo neprotáhl komín, protože to zahulilo jak když spadne roura od kamen jen jednou, pak už to bylo v pohodě.
No a dneska ráno nějaká rotačka.
No, mně včera zahulila OII fPDčku... vypadalo to ale spíš tak, že tomu dlouho nikdo neprotáhl komín, protože to zahulilo jak když spadne roura od kamen jen jednou, pak už to bylo v pohodě.
No a dneska ráno nějaká rotačka.
-> Bukaj 24.09.24 22:00:23:
OI to má takhle debilně no.. Pokud na přístrojovce nic nesvítí, tak je patrně v přístrojovce odkódovaná signalizace, která ale jen vypne kontrolku, bohužel už ne ten zvuk.
OI to má takhle debilně no.. Pokud na přístrojovce nic nesvítí, tak je patrně v přístrojovce odkódovaná signalizace, která ale jen vypne kontrolku, bohužel už ne ten zvuk.

-> Jirik_Tuňák1983 20.09.24 21:11:42: Dnes ráno. Paráda jet za takovou sračkou, za kterou není vidět jen co se dotkne plynu

-> StepaNoFUN 24.09.24 17:04:11: koukám ty závady jsou všude stejný. Známý si takhle koupil zánovního blackline... Tak hnedka nový gumový koberečky potahy na sedadla no prostě klasika... Pak začal že toho moc nejede takže to je jenom 43kw že by s tím něco chtělo udělat no tak že se sníží hlava udělají se kanály a podobné věci. Tak se to udělalo bylo to samozřejmě mnohem lepší ale furt to prostě nebylo ono. Takže ostřejší vačku aspoň se koukne na rozvody a takovýhle věci tak to tam dal že to je teda výrazně lepší ale že furt to prostě není ono... Tak ještě jestli teda není ucpaný výfuk tak se udělal výfuk tak zase lepší A zase to prostě jenom není ono... No a nakonec se vyndal ten gumový kobereček co bránil plnýmu plynu a od té doby to hrabalo i na dvojku
-> Bukaj: Ano, služební let.

-> StepaNoFUN 24.09.24 17:04:11: Jo, takovýhle "závady" občas taky řeším
-> Jozka 24.09.24 13:03:00: Ale předpokládám, že do Chile letěl služebně...?

-> Jozka 24.09.24 13:03:00: Ale předpokládám, že do Chile letěl služebně...?

-> peter13789 24.09.24 15:29:54: To jako fakt?
Kontrolku nezapnutého pásu to asi nemá, ale předpokládal bych, že to bude cinkat až po rozjetí nad určitou rychlost a ne ještě před startem při otočení klíčku do pohotovostní pozice. Alespoň u všech aut, kde jsem zažil funkci cinkání při nepoužití pásu, se to chovalo, jak píšu.
Jinak já se poutám vždy a ve všem, co má pásy, ale až po rozjezdu - než vyjedu (vycouvám) z parkoviště nebo ze zahrady, tak by mne pás akorát omezoval v pohybu (couvám otočen dozadu).

Kontrolku nezapnutého pásu to asi nemá, ale předpokládal bych, že to bude cinkat až po rozjetí nad určitou rychlost a ne ještě před startem při otočení klíčku do pohotovostní pozice. Alespoň u všech aut, kde jsem zažil funkci cinkání při nepoužití pásu, se to chovalo, jak píšu.
Jinak já se poutám vždy a ve všem, co má pásy, ale až po rozjezdu - než vyjedu (vycouvám) z parkoviště nebo ze zahrady, tak by mne pás akorát omezoval v pohybu (couvám otočen dozadu).
-> StepaNoFUN:




-> StepaNoFUN: NJ to už jsem taky zažil že asi starter že ho museli roztlačit/roztáhnout a ne jednou

Lepsi bylo, kdyz ke me na servis prijel pan, ze to auto moc nejede a jde mu blbe radit. Sednu do auta, slapnu na spojku, ze nastartuju, ani nestartuju, vystupuju z auta, z pod pedalu vyndavam srolovanej koberecek a oznamuju mu, ze opraveno.
-> peter13789: 
To mi pripomenulo hučanie auta so záhradkou na streche

To mi pripomenulo hučanie auta so záhradkou na streche

-> Bukaj: skus si pred otočením kľúču zapnúť pas a ono to bude ticho :)
-> darklord 24.09.24 10:40:45: Ta závada tam vyskočí zase znovu. Nevím, co to značí, možná nějaká chyba komunikace mezi řj motoru a řj přístrojovky? Každopádně jinak vše funguje (respektive majitel říkal, že neví o ničem, co by nefungovalo).
Jediné, co mne překvapilo, že když otočím klíčkem, tak palubka pětkrát "zacinká". Ale prý to tak dělá od doby, co to auto mají... (mě ten zvuk hrozně štve - jestli je to normální, tak bych asi odpájel ten reproduktorek
)
Jinak dneska kamarád psal, že zatím vše OK, tak snad to vydrží
Jediné, co mne překvapilo, že když otočím klíčkem, tak palubka pětkrát "zacinká". Ale prý to tak dělá od doby, co to auto mají... (mě ten zvuk hrozně štve - jestli je to normální, tak bych asi odpájel ten reproduktorek

Jinak dneska kamarád psal, že zatím vše OK, tak snad to vydrží

-> Bukaj 24.09.24 09:23:03: Ty jseš fakt Ferda Mravenec.. v nejlepším slova smyslu.
-> darklord 24.09.24 10:40:45: Já znám jednoho, co kvůli nedotaženýmu čidlu vibrací na "turbu" letěl do Chile..

-> darklord 24.09.24 10:40:45: Já znám jednoho, co kvůli nedotaženýmu čidlu vibrací na "turbu" letěl do Chile..

-> Bukaj 24.09.24 09:23:03: Ty jsi dobrej blázen
by se mi tam večer nechtělo ani z ČB.
-> darklord 24.09.24 10:40:45: Taková chyba tam kolikrát je, nejde smazat a přístroje čistý, vše správně nakódovaný a prostě je tam. Už jsem se s tím párkrát setkal.

-> darklord 24.09.24 10:40:45: Taková chyba tam kolikrát je, nejde smazat a přístroje čistý, vše správně nakódovaný a prostě je tam. Už jsem se s tím párkrát setkal.
-> Bukaj: a preco tu pamat zavad kombinovaneho pristroja neprecitas a pripadne nepremazes? Kazdopadne, najazdit 400km kvoli tomuto... 

-> Bukaj 24.09.24 09:23:03: Jsi moc šikovný, že se do toho takhle pustíš. 

-> Bukaj 18.09.24 23:45:21: Tak ještě drobné pokračování...
...ve čtvrtek auto odjelo k majiteli (a mně se vrátilo Volvo), v pátek mi psal, že od předání ujeto 400 km bez problémů a v neděli mi volal, že auto začalo cukat a začalo vydávat zvuk "jako když něco brousíš bruskou".
Začal jsem přemýšlet, co jsem kde podělal, nebo jestli neodešlo turbo a večer jsem sbalil noťas s diagnostickým kabelem a vydal se za kamarádem (v létě se přestěhovali z Prahy k Suchdolu nad Lužnicí, takže 180 km a přes dvě hodiny cesta)...
V půl desáté jsem byl na místě a rovnou se vrhl na auto.
Diagnostika hlásila (kromě jedné závady, která tam vyskakuje stále - "18062 - přečtěte paměť závad kombinovaného přístroje") závady:
16485 - měřič hmotnosti vzduchu - nevěrohodný signál a
17964 - regulace plnícího tlaku - mez regulace nedosažena
Už jsem se bál, že bude turbo v háji...
Na volnoběh to znělo normálně, ale při vytočení se ozýval ten zvuk - ale ne z oblasti turba, ale někde zepředu u intercooleru.
Nakonec jsem objevil vyskočenou spojku tlakového vedení vzduchu mezi intercoolerem a klapkou - buď jsem ji při montáži blbě zajistil tím nerezovým "perem", nebo už má opotřebované výstupky na hliníkové přírubě, za které ji "pero" drží na místě, to se pozná záhy - bude-li se závada opakovat.
Spadl mi kámen ze srdce, že šlo o takovouto "blbost" a ne něco závažného
...ve čtvrtek auto odjelo k majiteli (a mně se vrátilo Volvo), v pátek mi psal, že od předání ujeto 400 km bez problémů a v neděli mi volal, že auto začalo cukat a začalo vydávat zvuk "jako když něco brousíš bruskou".
Začal jsem přemýšlet, co jsem kde podělal, nebo jestli neodešlo turbo a večer jsem sbalil noťas s diagnostickým kabelem a vydal se za kamarádem (v létě se přestěhovali z Prahy k Suchdolu nad Lužnicí, takže 180 km a přes dvě hodiny cesta)...
V půl desáté jsem byl na místě a rovnou se vrhl na auto.
Diagnostika hlásila (kromě jedné závady, která tam vyskakuje stále - "18062 - přečtěte paměť závad kombinovaného přístroje") závady:
16485 - měřič hmotnosti vzduchu - nevěrohodný signál a
17964 - regulace plnícího tlaku - mez regulace nedosažena
Už jsem se bál, že bude turbo v háji...

Na volnoběh to znělo normálně, ale při vytočení se ozýval ten zvuk - ale ne z oblasti turba, ale někde zepředu u intercooleru.
Nakonec jsem objevil vyskočenou spojku tlakového vedení vzduchu mezi intercoolerem a klapkou - buď jsem ji při montáži blbě zajistil tím nerezovým "perem", nebo už má opotřebované výstupky na hliníkové přírubě, za které ji "pero" drží na místě, to se pozná záhy - bude-li se závada opakovat.
Spadl mi kámen ze srdce, že šlo o takovouto "blbost" a ne něco závažného

-> Bukaj 22.09.24 08:24:05: Máš to nějaké pomotané, ale nechám tě při tom. 

Ja teda ze svyho naftaka cejtim neco akorat kdyz do nadrze naleju vif , to je z nat z vejfuku, ale nevim jestli to je realny 

-> Bukaj 22.09.24 08:24:05: "nafťavý" - Tak tohle slovíčko líbim velmi 

-> Jirik_Tuňák1983 20.09.24 21:11:42: Co se nafťavých smradláků týče, tak kdybych to měl generalizovat, tak (vyjma nějaké Čip a Dejl tuningy) starší koncernové (cca do OII včetně) vozy smrdí, i když nehulí, zatímco hulí (a smrdí) vozy na F (Fiat, Ford a fšechny francouzské).
Naopak asijské dýzly hulí a smrdí jen velmi zřídka - a to už musí být motory před smrtí.
A hodnotit ekonomickou situaci obyvatelstva dle aut je už dávno trochu mimo - to platilo možná do 90. let, ale srovnávat dobu Felicií a prvních Octavií se dneškem, kdy auto je víceméně samozřejmost a ne výsadou horních 100 tisíc. Kupovat nový vůz do soukromého vlastnictví je ekonomický nesmysl...
Naopak asijské dýzly hulí a smrdí jen velmi zřídka - a to už musí být motory před smrtí.
A hodnotit ekonomickou situaci obyvatelstva dle aut je už dávno trochu mimo - to platilo možná do 90. let, ale srovnávat dobu Felicií a prvních Octavií se dneškem, kdy auto je víceméně samozřejmost a ne výsadou horních 100 tisíc. Kupovat nový vůz do soukromého vlastnictví je ekonomický nesmysl...
-> minno:
Přesně tak... "moje" 120L je v rodině od roku 1997, má to být r.v.1989. Minimálně od 1997 je garážovaná v suché garáži, ale jinak se s tim jezdilo běžně s údržbou spíš horší než lepší. V roce 2003, kdy se kupovala Vectra, už to auto bylo vyloženě zchátralé, orezlinky byly všude, nejhorší bylo přední čelo. V prahu už se ukázala občas nějaká díra (btw. takovej stav je doteď, zalepené sklolaminátem a zalakované napěkno, řeklo by se "pacient ve stabilizovaném stavu").
Ovcím hnijou přední blatníky, loupe se lak, u kombíku jako u každý škodovky s podobnou karoserií, hnijou 5. dveře, pokud jsou zprohýbaný prahy tak ty shnijou taky. Ale jinak to auto vcelku drží.
Jasně, jsou jiný premianti, co nehnijou vůbec.. ale nemůžeme chtít všechno, že.
Přesně tak... "moje" 120L je v rodině od roku 1997, má to být r.v.1989. Minimálně od 1997 je garážovaná v suché garáži, ale jinak se s tim jezdilo běžně s údržbou spíš horší než lepší. V roce 2003, kdy se kupovala Vectra, už to auto bylo vyloženě zchátralé, orezlinky byly všude, nejhorší bylo přední čelo. V prahu už se ukázala občas nějaká díra (btw. takovej stav je doteď, zalepené sklolaminátem a zalakované napěkno, řeklo by se "pacient ve stabilizovaném stavu").
Ovcím hnijou přední blatníky, loupe se lak, u kombíku jako u každý škodovky s podobnou karoserií, hnijou 5. dveře, pokud jsou zprohýbaný prahy tak ty shnijou taky. Ale jinak to auto vcelku drží.
Jasně, jsou jiný premianti, co nehnijou vůbec.. ale nemůžeme chtít všechno, že.

-> Jirik_Tuňák1983: Sranda je v tom, že dnes 25 ročné Octavie, alebo aj iné autá vyzerajú častokrát omnoho lepšie a "moderne" (u ľudí, čo sa nezaujímajú o autá = ženy
) ako kedysi 10-15 ročné vrakoidné Š120.

-> palinator 21.09.24 08:14:07: Tady hulí nejčastěji něco od koncertu, protože je toho nejvíc a nejčastěji jsou to muzeální kousky, pak věci od Fordu, Opelu (tam je jedno zda jde o benzín nebo deasel) a pak Toyota v deaselu, kde se jedná už o výrazně novější záležitosti.
Obecně mi ale přijde ten vozový park a jeho složení čím dál starší a objevují se kousky, které jsem dřív snad už ani nevídal. Ani nevím, odkud to ti majitelé vytahují.
Obecně mi ale přijde ten vozový park a jeho složení čím dál starší a objevují se kousky, které jsem dřív snad už ani nevídal. Ani nevím, odkud to ti majitelé vytahují.
-> Jirik_Tuňák1983:
Tady už teda Feldy nejezdí skoro žádné, všechno shnilo. Fabií a OI je jako máku, v různém stádiu rozpadu od voňavek, přes nahnilý klasiky až po vraky s kastlí na sračku. Ale hulící nepotkávám skoro nic a když jo, tak je to zpravidla něco s TDCi nebo Traffic/Vivaro.
Zrovna ty Ovce se dost často používaj "na doježdění", jenže ony se úplně "nedaj" a akorát se měněj číslovky na začátku... 300, 400,... A relativně jednoduše a levně se to dá udržet naživu. Na emisích to má tak volný normy, že pokud to elementárně funguje (fungují regulace, váha, apod.), tak to projde, protože to na sebe do diagnostiky málokdy něco napráská, co by znemožnilo ME.
OII už je na tom hůře, ta se musí servisovat pečlivěji.
E: ale jinak jo, o ekonomické situaci lidí to asi něco vypovídá, protože tu Ovci bych za novýho Enyaqa 85 asi vyměnil úplně okamžitě.
Tady už teda Feldy nejezdí skoro žádné, všechno shnilo. Fabií a OI je jako máku, v různém stádiu rozpadu od voňavek, přes nahnilý klasiky až po vraky s kastlí na sračku. Ale hulící nepotkávám skoro nic a když jo, tak je to zpravidla něco s TDCi nebo Traffic/Vivaro.
Zrovna ty Ovce se dost často používaj "na doježdění", jenže ony se úplně "nedaj" a akorát se měněj číslovky na začátku... 300, 400,... A relativně jednoduše a levně se to dá udržet naživu. Na emisích to má tak volný normy, že pokud to elementárně funguje (fungují regulace, váha, apod.), tak to projde, protože to na sebe do diagnostiky málokdy něco napráská, co by znemožnilo ME.

OII už je na tom hůře, ta se musí servisovat pečlivěji.
E: ale jinak jo, o ekonomické situaci lidí to asi něco vypovídá, protože tu Ovci bych za novýho Enyaqa 85 asi vyměnil úplně okamžitě.

Dnes jsem potkal dvě brutálně hulící O1 v konby. Stříbrné. Ale to bylo fakt jako když hulí parník. Jak tohle prošlo emisemi je možná jedna z věcí, proč se to tak řeší. Ale to je fuk. Spíše jsem se po tom setkání zaměřil tak nějak podvědomě na O1 a celkem mi překvapilo, kolik jich tady v okolí Plzně ještě jezdí. To není úplně dobrá vizitka ČR, co se ekonomické situace obyvatelstva týká. Možná i Felicií potkávám víc než jedničkových Fabií. 

-> Jarda/felda:
To se mi povedlo u kámoše na rotačce... kupodivu to neteklo. A abych to podělal úplně, tak jsem to ještě přelil několik mm nad max. Ale jezdí to
To se mi povedlo u kámoše na rotačce... kupodivu to neteklo. A abych to podělal úplně, tak jsem to ještě přelil několik mm nad max. Ale jezdí to
