skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: Hele to asi pasujou pokud tam máš 232, ale obávám se že už na hromadě prošli deštěm. Kouknu se jak vypadají
-> saskyn2:
Tak mě ještě napadlo. Nepasujou ty zadky na Fabii I?
Tak mě ještě napadlo. Nepasujou ty zadky na Fabii I?

-> Borderer: Tendle hajzl mám taky ale mi nefunguje - nedrží tlak. pak mám takovou tu jednoducho podtalkově přetlakovou pistou a to taky není kdovíco. Ale na natánutí brzdovky do hadice na motorce to pomohlo dost. Ale pořádmý finální odvzdušnění jsem dělal namačkáním ...
-> Gabro11: Já si na tyhle věci koupil tohle: allegro.cz/nabidka/jednos
merny-ventil-pro-odvzdusne
ni-brzdoveho-systemu-u-mot
ocyklu-15570501776
Funguje to skvěle a nemusím řešit různý nádobky s ventilkama a riskovat, že povolí těsnění mezi nádobkou a válcem, který na to není stavěný.
Funguje to skvěle a nemusím řešit různý nádobky s ventilkama a riskovat, že povolí těsnění mezi nádobkou a válcem, který na to není stavěný.
-> Gabro11 15.05.25 08:33:42: dělám to tak že mám víčko z nádržky provrtaný, v tom mám daný ventilek z kola mám to skrze dvě těsnění ale ne úplně dokonalé aby to přefukovalo ven . Foukám to zhruba na jeden bar. jak odvzdušňováky na kolech tak odvzdušňovák na spojkovém válci, Na každém místě nechávám protéct zhruba třetinku kapaliny. Akorát ta spojka se musí vyšroubovat daleko víc až o několik otáček proti brzdám kde v podstatě stačí půl až tři čtvrtě otáčky povolení. A je to celkem rychlý bez jediného šlápnutí.
-> Gabro11: Bez šlapače se obejdeš. Zapnutý zapalování určitě nemá žádný vliv, čerpadlo abs se nesepne klíčkem v první poloze.
Kluci dekuju.
U Skodovky pokud jsem jenom menil kapalinu a nic dalsiho, tj. okruhy nebyly zavzdusneny, tak jsem nikdy ani nepotreboval druhyho, co by mi slapal na pedal. Normalne jsem otviral odvzdusnaky a bylo v hadicce krasne videt, dokud tece stara kapalina a kdy zacne tyct nova, samospadem. Jasny, zakladem je nebejt blbec a porad dolejvat, jak pisete.
Tady to potece taky samospadem nebo uz se bez "slapace pedalu" neobejdu, ani kdyz zadnou komponentu nemenim?
A Jeste me napada, tam je hydraulicka spojka. Na ni je co jsem koukal taky odvzdusnak, vytece to taky samospadem nebo se musi slapat na pedal?
U Skodovky pokud jsem jenom menil kapalinu a nic dalsiho, tj. okruhy nebyly zavzdusneny, tak jsem nikdy ani nepotreboval druhyho, co by mi slapal na pedal. Normalne jsem otviral odvzdusnaky a bylo v hadicce krasne videt, dokud tece stara kapalina a kdy zacne tyct nova, samospadem. Jasny, zakladem je nebejt blbec a porad dolejvat, jak pisete.
Tady to potece taky samospadem nebo uz se bez "slapace pedalu" neobejdu, ani kdyz zadnou komponentu nemenim?
A Jeste me napada, tam je hydraulicka spojka. Na ni je co jsem koukal taky odvzdusnak, vytece to taky samospadem nebo se musi slapat na pedal?
Ja u auta s ABS mám pri odvzdusnovani vzdycky jeste zapnute zapalovani. kdysi jsem nekde vycetl, ze u nekterejch kyblu je to potreba, ale nevim jak to poznat. Je pravda, ze jsem nikdy problem nemel, Ale nesmi se zavzdusnit ABS, jak zminoval -> saskyn2: Pak se bez diagnostiky nehnes
-> Gabro11: Nenech to zavzdušnit a pak to jde úplně stejně jako u auta bez abs.
Ahoj virtaci, predne se omlouvam za asi stupidni dotaz 
Ma ABS vliv na gravitacni vymenu brzdovy kapaliny? Tim myslim proste, ze bych povoloval jednotlivy odvzdusnaky za soucasnyho dolejvani novy brzdovky do nadobky, aby se system nezavzdusnil... je tam diky tomu ABS nejaka zrada, nejaky uskali? Lze to takto vubec u auta s ABS?
Jak uz nazev tematu napovida jedna se o Octu, rok 2003. Doted jsem to vzdycky delal jen na zadohrabu, s ABS nemam zkusenost a soucasne z toho mam respekt, tak to nechci podelat.
Dekuji.

Ma ABS vliv na gravitacni vymenu brzdovy kapaliny? Tim myslim proste, ze bych povoloval jednotlivy odvzdusnaky za soucasnyho dolejvani novy brzdovky do nadobky, aby se system nezavzdusnil... je tam diky tomu ABS nejaka zrada, nejaky uskali? Lze to takto vubec u auta s ABS?
Jak uz nazev tematu napovida jedna se o Octu, rok 2003. Doted jsem to vzdycky delal jen na zadohrabu, s ABS nemam zkusenost a soucasne z toho mam respekt, tak to nechci podelat.
Dekuji.
-> saskyn2: Skrátka z exkrementu do exkrementu

-> minno 12.05.25 09:20:18: Desky měly tak 50% a při výměně pneu řekli pánovi že jsou brzdy na výměnu. Říkal jsem že to ještě vydrží, ale chtěl nový že pojede na stk. Rozmlouvat mu to nebudu, akorát by to nechal udělat jinde. To samý jsem ted nedávno měnil DCC tlumiče že mají 150 najeto, krásný v top stavu nevyteklý a borec si nenechal vymluvit že nový monroe jsou lepší. Pak přijede borec co mu drhnou desky o železo a ptá se jestli s tím může dojezdit 2roky do stk

-> minno 12.05.25 09:20:18: to neznáš, to dělal i táta, dal auto do servisu a preventivně vyměňte, co jde, tak se favorit koupil za 45 a v servisu nechal rovnou 50

-> saskyn2 11.05.25 18:18:13: prečo sa potom menili?
-> palinator: Ok vezmu na pohofest. Jako nový ranec nestojí, ale tohle je origo a moc nejsou zhuntovaný a ani nekopali, tak pokud pro ně budeš mít využítí tak proč ne.
-> saskyn2:
No, včera jsem to psal po pivech, tak nad tím teď přemýšlím znova.
Nový brzdy ranec nestojej, jde spíš o to, že nový brzdy na tomhle autě jsou úplně, ale úplně zbytečný.
Pokud se s tím chceš zabývat, tak je na Pohofest vem, jestli ne, tak je hoď do šrotu.
Klidně i s deskama, zadky nechci.
-> ajok:
Vždyť píšu "jestli budu přestrájet těhlice".
No, včera jsem to psal po pivech, tak nad tím teď přemýšlím znova.

Pokud se s tím chceš zabývat, tak je na Pohofest vem, jestli ne, tak je hoď do šrotu.
Klidně i s deskama, zadky nechci.
-> ajok:
Vždyť píšu "jestli budu přestrájet těhlice".
-> palinator 10.05.25 22:41:22: to jako na 66kW mas vetsi predky, nez jsou na 4kole 74kW?
to uz nekdo tunil?
-> saskyn2 10.05.25 20:51:19: to bych asi musel dat tehlice, co mam na 1.8T a to se mi asi uplne nechce, skoda, ze ty 312 jsou jiny, protoze mam drazkovany brembo max a uz se jim jaksi ztraceji ty drazky

-> saskyn2 10.05.25 20:51:19: to bych asi musel dat tehlice, co mam na 1.8T a to se mi asi uplne nechce, skoda, ze ty 312 jsou jiny, protoze mam drazkovany brembo max a uz se jim jaksi ztraceji ty drazky

-> palinator: hele jsou ještě celkem pěkný, asi by bylo lepší je přelíznout na soustruhu, ale asi to není úplně nutný. Hodil jsem to ke šrotu tak to zítra vytáhnu jestli chceš. Posílat to asi úplně nechci, ale bud jestli budeš mít zase cestu, nebo ti je klidně vezmu na pohonfest. Zadky asi nechceš vid? Desky k tomu chceš? Ty měly tak 50%
-> saskyn2:
Tak je pošli mně, jestli jednou budu přestrájet ty těhlice.
Já ale stejně nevim co s ní. Ta Ovce oproti tomu druhému morálně zastaralému vozu tak krásně jezdí...
Tak je pošli mně, jestli jednou budu přestrájet ty těhlice.

Já ale stejně nevim co s ní. Ta Ovce oproti tomu druhému morálně zastaralému vozu tak krásně jezdí...

-> ajok: Ale kdybys chtěl tak ted jsem měnil celkem pěkný 288 na trojkový fábii 1.0tsi ty by ti asi pásly na tu tvoji naftovou O1, můžu ti je ještě schovat aby neorezly, zadky nevím jestli seděj, to jsou myslím nějaký 230 to už nevím co má O1.
EDIT: Ted jsem si to pořádně přečetl, pokud máš na té naftě jen 280 tak to by tam nesedělo.
EDIT: Ted jsem si to pořádně přečetl, pokud máš na té naftě jen 280 tak to by tam nesedělo.
-> ajok: tohle jsou 312 a 272 ale bude to mít určitě jiný odskok od náboje (myšleno jako je ET u kola)
-> saskyn2 10.05.25 19:32:48: aha, ja ty 312 vpredu mam dve roztece 5x100 a asi taky 5x112 nafta ma tusim vpredu jen 280 a zadky ja chladaky 256 a nafta 240
Ted jsem sundal zadni, kolega mi je chtel liznout, ale po 115 tis.km jsou opotrebeny na dolni toleranci a preci to je auto ktery jede, tak dam novy... jen nevim jakou znacku
Ted jsem sundal zadni, kolega mi je chtel liznout, ale po 115 tis.km jsou opotrebeny na dolni toleranci a preci to je auto ktery jede, tak dam novy... jen nevim jakou znacku

-> ajok: klasika 5x112. Obávám se že na O1 ty se ti úplně nevešly rozměrově. A líznout, to by asi zákoš neměl radost na to čekat.
-> saskyn2 10.05.25 14:05:42: ty by sly jeste liznout a samo novy desky

to ma nejakou multiroztec, nesly by na O1? :)


to ma nejakou multiroztec, nesly by na O1? :)
-> palinator 10.05.25 14:59:16: Spíš na vlhku a nejezdí.
-> palinator: Chodov je drsná část Prahy
Spíš to je tím že to málo jezdí a nestačí se ta rez obrousit no. Kdysi když to bylo nový auto tak jsme s tím byli v Berlíně a od té doby to pole mě jezdí jen sporadicky.

-> saskyn2:
To parkuje někde na Sibiři ne?
To parkuje někde na Sibiři ne?
O3fl najeto 45t. Prý to při brzdění hučí ale je to 100% blbě nazutyma pneu. Když jsem šel prehazovat pneu po nějakým blbci co je nasadil opačně, tak jsem rovnou volal že to bude plus novy kotouce a desky

-> ajok 10.05.25 10:42:05: na allegru 

-> Jarda/felda 10.05.25 09:04:00: ale na Boru snad staci kkl, kde jsi kupoval?, budu muset poridit na nivu nebo se naucit azbuku na ICD :)
-> Sita 10.05.25 07:48:05: jo airbagy jsem si rozsvítil u navary, stálo to asi 1200 za fejkovou delphi diagnostiku



-> Milan 136 10.05.25 09:01:04: tak to ma Sita sanci. :-)
-> StepaNoFUN 10.05.25 08:49:41: Až od face
-> Sita 10.05.25 07:48:05: To neukazuje zarazenou rychlost ani teplotu oleje?
S dotazama tohohle typu napis SZ Nwktmu. Ale je mozny, ze od nej uslysis to co pise Stepan. Na mym aute uz taky nejde "dodelat" skoro nic.

-> Sita 10.05.25 07:48:05: u O4 si myslim, ze uz sam neudelas vubec nic. A ruzni garaznici taky ne.
O4 je uz myslim UNECE auto.
O4 je uz myslim UNECE auto.
-> Sita 10.05.25 07:48:05: to jsi nemel ani kkl, aby sis je zhasnul sam? ja je rozsvitil pri montazi tempomatu u fab., tak jsem myslel, ze jsem neco nepripojil a znova sundaval volant atd. a ono to stacilo smaznout



-> ajok 10.05.25 07:03:00:
uz se to resilo asi milionkrat, chtel bych si par veci upravit, videt zarazenej kvalt v rezimu D, videt teplotu oleje, mozna i dalsi veci.
ma smysl nejlevnejsi reseni "OBDEleven", nebo investivat do VAG nebo vyjde nejlevneji nekam zajet a nechat nastavit? Kolik tyhle sluzby cca stoji?
U Bory, kdyz jsem treba omylem rozsvitil airbagy, tak za zhasnuti chteli 300 + cesta do CB 150 + hodina a pul v pr....
edit: neda se to u o4 uz delat pres internet?

uz se to resilo asi milionkrat, chtel bych si par veci upravit, videt zarazenej kvalt v rezimu D, videt teplotu oleje, mozna i dalsi veci.
ma smysl nejlevnejsi reseni "OBDEleven", nebo investivat do VAG nebo vyjde nejlevneji nekam zajet a nechat nastavit? Kolik tyhle sluzby cca stoji?
U Bory, kdyz jsem treba omylem rozsvitil airbagy, tak za zhasnuti chteli 300 + cesta do CB 150 + hodina a pul v pr....
edit: neda se to u o4 uz delat pres internet?
-> Sita 09.05.25 22:38:28: zkus vyhazet ze sloupku, pod motorem atak vsechny molitany, ve kterych se jen bude drzet bordel
udelal jsem to u nivy 2013 a jsem hlukem zas o 10 let zpet




habemus octavia
jinak shrnuti jizdy prahy pres Kladruby na jih: spotreba 4.8, motor neni slyset, s asistentama spokojenost, nejvetsi rozdil oproti 25let starymu autu je jak je to tichy a diky ty automatizaci muzu jit jeste betonovat. Driv po takovych cestach byla unava a z toho hluku i bolest hlavy, takze hsem zatim spoko.
Teda az na to, co jsem se dozvedel v APP servisu ohledne DSG... Ale zatim to jede tak proc se tim zatezovat...

jinak shrnuti jizdy prahy pres Kladruby na jih: spotreba 4.8, motor neni slyset, s asistentama spokojenost, nejvetsi rozdil oproti 25let starymu autu je jak je to tichy a diky ty automatizaci muzu jit jeste betonovat. Driv po takovych cestach byla unava a z toho hluku i bolest hlavy, takze hsem zatim spoko.
Teda az na to, co jsem se dozvedel v APP servisu ohledne DSG... Ale zatim to jede tak proc se tim zatezovat...
-> minno 09.05.25 12:54:26: To asi bude. Ale tak ten olej cirkuluje.
Ona tá teplota oleja sa meria aj tak vo vani, nie?
Čiže na mazacích miestach bude kľudne ešte o pár stupňov vyššia, či zle to chápem?
Čiže na mazacích miestach bude kľudne ešte o pár stupňov vyššia, či zle to chápem?
-> ajok 08.05.25 20:02:18: na 108 sem byl v půlce Mohelnicaku s tsi s Karavanem.... Nahoře 118
-> Milan 136: Super 

-> kpt.Budha 09.05.25 09:36:37: Za mě určitě.
-> Milan 136: A maraton dobré? 

-> Milan 136 08.05.25 12:51:18: ja se teda dostal na 108°C zatim nejvic v Madarsku, kde bylo 30 ve stinu, ale driv to muselo byt kolikrat urcite vic, kdyz jsem to nesledoval a nedelal prubezna opatreni :), ale i tak mi to nekarbonuje s tim shell helix ultra 5W40
Nedávno se tu řešila ta teplota oleje. Teď jsem jen v sobotu do Prahy na maraton a v pondělí zpět a cestou jsem schválně pozoroval teplotu na mém veteránu. Mimo dálnici to drží většinu času 88°, chvílemi 89°. Na D4 tam bylo většinu času plus mínus 93-94°.
Přes 100 to vlezlo jednou a to si myslím, že běžela regenerace DPF. Novější vozy teda asi udržují olej teplejší.
Přes 100 to vlezlo jednou a to si myslím, že běžela regenerace DPF. Novější vozy teda asi udržují olej teplejší.
-> Jarda/felda: protože viskozita se volí podle enviromentu a zařazení provozu..
-> Syny 06.05.25 18:31:40: vsechno by mela byt jen kosmetika, dokonce snad cely po kroupach. Nic co manzelka s dcerou nedokazou prekonat 
