Viz ta moje 900NG Aero. Máš tam výhřev sedadel? U italskejc aut často chybí...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
22:33:14
12.06.2016
12.06.2016

dragon_cb_cz
-> skodaman: Jo jo, Italové měli podobnejch podivností kvůli daním a pojistkám hodně... Italský sobi jsou pravidelně nejdivnější ze všech
Viz ta moje 900NG Aero. Máš tam výhřev sedadel? U italskejc aut často chybí...
Viz ta moje 900NG Aero. Máš tam výhřev sedadel? U italskejc aut často chybí...18:27:32
12.06.2016
12.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: Díky :) UŽ sem ho našel
Je u snímače kliky . Jinak typ motoru je B205E a je to original Saab úprava pro Italii odkud auto je
Prý kvůli pojistce atd. Jede to opravdu pěkně, klidně se někdy domluvíme až budu mít cestu kolem 
Je u snímače kliky . Jinak typ motoru je B205E a je to original Saab úprava pro Italii odkud auto je
Prý kvůli pojistce atd. Jede to opravdu pěkně, klidně se někdy domluvíme až budu mít cestu kolem 
14:50:18
12.06.2016
12.06.2016

dragon_cb_cz
-> skodaman: Člověče, to nevím - nikdy jsem ho nehledal
Každopádně podle výkonu by to měl být B205L - až doteď jsem netušil, že ho dělali i do 9-5. Myslel jsem, že těch 141kW byla nějaká specialitka, ale co jsem teď hledal, tak to asi až tak zvláštní není... Ve starej 9-3 byl dost běžnej, akorát tam má jen 136kW (stejně jako B204L v mojí 900NG, ale ta má menší krouťák).
Je to prakticky stejnej motor jako měla 9-3OG Aero (B205R), akorát má menší turbo - Garrett T17 místo Mitsubishi TD04. Ale base boost mají stejnej (1 bar). Takže kdyby ti náhodou někdy odešlo turbo, tak tam bouchni rovnou myšáka a celkem výrazně tomu pomůžeš ve vyšších otáčkách
Parametrama by to mělo bejt o fous lepší než "obyčejná" 2.3 turbo... by mě docela zajímalo, jak to jede, ale věřím, že ne špatně.
Každopádně podle výkonu by to měl být B205L - až doteď jsem netušil, že ho dělali i do 9-5. Myslel jsem, že těch 141kW byla nějaká specialitka, ale co jsem teď hledal, tak to asi až tak zvláštní není... Ve starej 9-3 byl dost běžnej, akorát tam má jen 136kW (stejně jako B204L v mojí 900NG, ale ta má menší krouťák).Je to prakticky stejnej motor jako měla 9-3OG Aero (B205R), akorát má menší turbo - Garrett T17 místo Mitsubishi TD04. Ale base boost mají stejnej (1 bar). Takže kdyby ti náhodou někdy odešlo turbo, tak tam bouchni rovnou myšáka a celkem výrazně tomu pomůžeš ve vyšších otáčkách
Parametrama by to mělo bejt o fous lepší než "obyčejná" 2.3 turbo... by mě docela zajímalo, jak to jede, ale věřím, že ne špatně.12:14:37
11.06.2016
11.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: Fotky udělám. Nevěděl by jste kde Bych našel kód motoru ? Podle toho co je v návodu by měl byt u převodovky ale já ho nemohu objevit 

10:24:42
11.06.2016
11.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 12:28:38: Ten samý den večer to nebylo lepší. Blondýny nemusí v pátek večer používat blinkry, čumět do stran a dávat přednosti? Hlavně ta jedna zavěšená na volantu na klokana stála za to. OII konby okopaná brutálně ze všech stran. Vůbec mě neviděla, prostě jela, čuměla jen před sebe a nevšimla se ani jak za ní křižuju. Kruháč nekruháč. Tzv. produkt dnešních autoškol.
Ta druhá byla taky dobrá. Pruh nepruh, chvíli vlevo chvíli vpravo, všechno bez blinkrů a jestli tam něco jelo nebo byla mezera příliš malá bylo fuk. Ostatní řidiči si přece přibrzdí, že?
Ta druhá byla taky dobrá. Pruh nepruh, chvíli vlevo chvíli vpravo, všechno bez blinkrů a jestli tam něco jelo nebo byla mezera příliš malá bylo fuk. Ostatní řidiči si přece přibrzdí, že?
23:11:27
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
-> skodaman: Jo, je to moc fajn povoz, ale je potřeba počítat s tím, že to kdysi nový stálo přes mega (v případě Aera přes 1.5 mega), takže údržba je trochu dražší než na běžnej konfekci... Ale zas žádná tragédie a aut na díly je docela dost když na to přijde. A hlavně ten předfaceliftovej sedan co máš je podle mě fakt krásný auto... dej pak víc fotek 

22:56:56
10.06.2016
10.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: Ok. Díky. Jinak koukal sem a ta 6 odvetravaci sada tam není. Takže budu muset pořídit. Jinak je 9-5 parádní 

16:11:52
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Novější 5x110, starší (900C, 9000 a starší) měly tuším 4x108....
16:04:44
10.06.2016
10.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 14:41:27: A pak tě vyhodí z technický, že máš děravý kotouče. 
Jakou má vůbec Sobolek rozteč? 5x110 jsem zatím našel. Nebo má jinou?

Jakou má vůbec Sobolek rozteč? 5x110 jsem zatím našel. Nebo má jinou?
14:41:27
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
Jinak když už se tu jednou řešila ta Davidovo 9-5, tak tady je pár fotek jak vznikala: bubnikd.rajce.idnes.cz/Sa
ab_9-5_Maptun_snoflinga
13:48:56
10.06.2016
10.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 13:30:11: Fajn je oproti té eletrice, že je to levné na repas a i samotné celé čerpadlo není drahé. To buď jde nebo nejde, chčije nebo nechčije. 
Žádnej futuristickej vynález tam není, jen je celej předek hliníkovej.

Žádnej futuristickej vynález tam není, jen je celej předek hliníkovej.
13:46:14
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
-> skodaman: Já tam mám myslím 5W40, ale ono i ten 10W40 bude v pohodě, když si budeš dávat bacha a nebudeš na to moc šlapat dokud se neohřeje. Což bys měl dělat tak jako tak
Jinak myslím, že s každou výměnou oleje je předepsaná i výměna svíček, ale mě jí teda David ani na jednom autě nedělal a šlapou úplně v pohodě.
Jinak myslím, že s každou výměnou oleje je předepsaná i výměna svíček, ale mě jí teda David ani na jednom autě nedělal a šlapou úplně v pohodě.13:33:53
10.06.2016
10.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: Ok. Zeptám. Je to manuál. Jinak dneska olej
Snad by měl byt ok
Snad by měl byt ok13:30:11
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Hele nikdy jsem to nezkoumal, ale předpokládám, že klasiku - servopumpa je hnaná normálně klínovým řemenem, v krajních polohách to piští a trubek je tam jak na ropovodu
Elektroservo má elektrický čerpadlo, ne?
A na korekce do řízení je celkem háklivá 900NG, u 9-5 mi to ani na 17" nepřijde... asi jiná konstrukce přední nápravy? Ale přiznám se, že o tom dost prd vím...
Elektroservo má elektrický čerpadlo, ne?A na korekce do řízení je celkem háklivá 900NG, u 9-5 mi to ani na 17" nepřijde... asi jiná konstrukce přední nápravy? Ale přiznám se, že o tom dost prd vím...
12:35:04
10.06.2016
10.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 10.06.16 12:28:38: Jo a noťase spadlého ze sedačky na zem.
Nevím jak jsem to udělal, ale stihl jsem brzdit, troubit, zařvat něco o čůrákovi, pohrozit na něj pěstí a poprskat si palubovku drobkama z rohlíku, který jsem zrovna požíral.
Pak jsem ho viděl ještě jednou, páč u nás vykládal.
Jinak jaké máš u Sobolka servo? Kapalinové a nebo elektrohydraulické? Já mám klasickou kapalinu, kterou dělali asi 200 let a na jednu stranu bych možná byl raději za to elektrohydraulické apod. Páč tohle chce trochu větší ovládací síly, byť cítíš více kola, ale je to se širší gumou i náchylnější na korekce kvůli kolejím, dírám apod. Přijde mi, že elektrické posilovače nebo elektrohydr. na to tak háklivé nejsou a spíše čekají až volantem hneš ty. U Xantie jsem měl taky hydro, ale tam byl zcela jiný systém a tam se kola podle kolejí v podstatě nehnula pokud jsi netočil volantem ty a kvůli Diravi se to mnohem příjemněji rovnalo do klidové polohy.
Ale výše uvedené jsem pozoroval u více aut, která měla klasické hydraulické servo. Je to takové pro chlapy, protože i ta gigantická spojka je tužší než u těch dnešních fichtlů a brzda také. Asi jsem trochu zpohodlněl a o to pomaleji si zvykám.
Nevím jak jsem to udělal, ale stihl jsem brzdit, troubit, zařvat něco o čůrákovi, pohrozit na něj pěstí a poprskat si palubovku drobkama z rohlíku, který jsem zrovna požíral.

Pak jsem ho viděl ještě jednou, páč u nás vykládal.

Jinak jaké máš u Sobolka servo? Kapalinové a nebo elektrohydraulické? Já mám klasickou kapalinu, kterou dělali asi 200 let a na jednu stranu bych možná byl raději za to elektrohydraulické apod. Páč tohle chce trochu větší ovládací síly, byť cítíš více kola, ale je to se širší gumou i náchylnější na korekce kvůli kolejím, dírám apod. Přijde mi, že elektrické posilovače nebo elektrohydr. na to tak háklivé nejsou a spíše čekají až volantem hneš ty. U Xantie jsem měl taky hydro, ale tam byl zcela jiný systém a tam se kola podle kolejí v podstatě nehnula pokud jsi netočil volantem ty a kvůli Diravi se to mnohem příjemněji rovnalo do klidové polohy.
Ale výše uvedené jsem pozoroval u více aut, která měla klasické hydraulické servo. Je to takové pro chlapy, protože i ta gigantická spojka je tužší než u těch dnešních fichtlů a brzda také. Asi jsem trochu zpohodlněl a o to pomaleji si zvykám.

12:28:38
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Auvajs... takže prověrka brzd a papučí na Volfíkovi v krizovém režimu?
-> skodaman: Pokud to je od saabisty, tak se zeptej, jestli to už nenechával dělat... mně psal na demontáž/čištění/montáž vany i s výměnou oleje David Bubník cca 3 hodiny práce (tzn 1500 Kč), ale to bylo na 900NG. Ta sada gumiček stála 230 Kč.
Jinak máš to v automatu nebo v manuálu?
-> skodaman: Pokud to je od saabisty, tak se zeptej, jestli to už nenechával dělat... mně psal na demontáž/čištění/montáž vany i s výměnou oleje David Bubník cca 3 hodiny práce (tzn 1500 Kč), ale to bylo na 900NG. Ta sada gumiček stála 230 Kč.
Jinak máš to v automatu nebo v manuálu?
07:43:36
10.06.2016
10.06.2016

Jirik_Tuňák1983
Dnes jsem měl skoro facelift. Ruský kamionista mi nedal přednost a rozjel se z vedlejší přímo před můj čumák. 

07:30:43
10.06.2016
10.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: A kolik to stálo v servisu mohu-li se zeptat ? Mám to od Saabisty
Díky
Díky00:57:20
10.06.2016
10.06.2016

dragon_cb_cz
-> skodaman: Tuším, že se musí odpojit výfuk od turba nebo nějaká podobná šaškárna, abys tu vanu dostal dolů... nedávno to na SaabStance někdo řešil. Bez zvedáku prý nic moc práce... Já si to nechával dělat v servisu, tak nevím - akorát si pamatuju, že na faktuře byly i nějaké gumičky, tak si možná zjisti co je dobrý při tom rovnou vyměnit, aby ti pak někde nechcal olej.
Tu sadu mrkni jestli už tam nemáš, je klidně možný, že už to někdo předělával. Auto jsi kupoval od nějakého Saabisty, nebo z bazaru? A jestli je to ital, tak je možný, že tam ty silnější dvoulitry z nějakých daňově-pochybných důvodů dělala přímo fabrika - pro italský trh pár takových specialit bylo.
Každopádně víc rad (v češtině) asi dostaneš na SaabStance (Facebook)/Saabinfo.net/s aabunderground.cz ...
Tu sadu mrkni jestli už tam nemáš, je klidně možný, že už to někdo předělával. Auto jsi kupoval od nějakého Saabisty, nebo z bazaru? A jestli je to ital, tak je možný, že tam ty silnější dvoulitry z nějakých daňově-pochybných důvodů dělala přímo fabrika - pro italský trh pár takových specialit bylo.
Každopádně víc rad (v češtině) asi dostaneš na SaabStance (Facebook)/Saabinfo.net/s aabunderground.cz ...
22:50:43
09.06.2016
09.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: To nevím. Ale je to napsáno v TP a je to dovoz Itálie. Koukal sem na to a tu poslední sadu koupím a na montují. Vanu taky vyčistím. Ale jde sundat když je tam ten rám ? Koukal sem tak letmo a vypadalo ze ne. Olej budu dávat Mobil 1 10w40. Jinak docela spokojenost. Táhne Hezky 

17:18:28
09.06.2016
09.06.2016

dragon_cb_cz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 09.06.16 00:18:18: Na D3 se celkem testovat dá, tam je ten provoz fakt slabý a kolikrát máš před sebou třeba 2 km volno. Ale o Vmax jsem se teda nepokoušel, to bych potřeboval vhodný podmínky v nějakým fakt rovným úseku a to nebylo.
Ale že mu 220km/h nedělá problém už vím
Ale že mu 220km/h nedělá problém už vím

17:13:16
09.06.2016
09.06.2016

dragon_cb_cz
-> skodaman: 141kW, takže jednotka od Hirsche? Pěkný... od koho jsi kupoval? Vana čištěná, odvětrávací sada poslední verze?
00:24:00
09.06.2016
09.06.2016

skodaman
-> dragon_cb_cz: Saab 9-5 2,0 T 141 KW 1998
00:18:18
09.06.2016
09.06.2016

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> dragon_cb_cz 03.06.16 23:40:55: Středy jsou taková ta latka s výstupkama, něco podobnýho má bratr ve 307 a je to dobrá věc, nepaří se ti na tom prdel. 
Taky jsem chtěl otestovat topspeed, ale pokaždý jsem to ve 180ti utnul, protože i v tom minimálním provozu (na dálnici) je to o držku, takže u toho čísla asi zůstanu.

Taky jsem chtěl otestovat topspeed, ale pokaždý jsem to ve 180ti utnul, protože i v tom minimálním provozu (na dálnici) je to o držku, takže u toho čísla asi zůstanu.
20:33:52
08.06.2016
08.06.2016

dragon_cb_cz
-> Rudy130 03.06.16 17:04:19: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 03.06.16 22:58:08: Ta stříbrná se na ty V70 prostě hodí...
-> skodaman: Tak?
-> skodaman: Tak?

17:09:04
08.06.2016
08.06.2016

skodaman
Tak se k Vám cca za hodinku přidám 

21:34:33
06.06.2016
06.06.2016

Tuner#2 - zrušená registrace
18:13:02
05.06.2016
05.06.2016

Sejki - zrušená registrace
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : jo asi jo...nemam to daleko... uvidime... nejhorsi je, ze nevim co bude zitra... clovek si neco naplanuje a pak ti zavola ridic, ze stoji 13km od Folmavy na nemecke strane a nejede mu auto... takze musis sednout do auta a jet za nim... a to jsem puvodne mel v planu uplne neco jineho :-D
18:02:03
05.06.2016
05.06.2016

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> Jirik_Tuňák1983: Nasere no, asi jako já, když jsem si zkurvil ten zadní nárazník... ale na ten se alespoň nemusím dívat celou cestu, no... 
-> Sejki: Na srazy přestal jezdit ten, kdo tam jezdil jen kvůli autům.
Já tam jezdím kvůli tomu, abych se setkal s lidma co znám a mohl s nima pobýt, popít, pokecat atd. Teď máš Škodovku, tak předpokládám, že dorazíš na Pohofest.

-> Sejki: Na srazy přestal jezdit ten, kdo tam jezdil jen kvůli autům.
Já tam jezdím kvůli tomu, abych se setkal s lidma co znám a mohl s nima pobýt, popít, pokecat atd. Teď máš Škodovku, tak předpokládám, že dorazíš na Pohofest.

10:29:01
05.06.2016
05.06.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: a to ja bych jezdil, ale nejni s kym... a s moji zamrznutou pubertou, pokud se doziju nejake te 60ky a i pres chybejici koncetiny z duvodu nemoci ci snad slepoty pod tim autem stejne lezet budu

21:12:46
04.06.2016
04.06.2016

Jirik_Tuňák1983
Taky jsem s tou koženou kurvou praštil na zem za sedačku řidiče. 

21:09:44
04.06.2016
04.06.2016

Sejki - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
ale jo chapu ho, mas neco peknyho a pak si to jak kokot znicis uplnou blbosti...
ale jo chapu ho, mas neco peknyho a pak si to jak kokot znicis uplnou blbosti...21:07:10
04.06.2016
04.06.2016

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Tvoje starosti na moji hlavu
Jeste ze jsem si koupil auto s vorvanou karoserii, takze me sem tam nejaka voderka nenasere...
Jeste ze jsem si koupil auto s vorvanou karoserii, takze me sem tam nejaka voderka nenasere...21:01:59
04.06.2016
04.06.2016

Jirik_Tuňák1983
Já jsem teď ve ST skoro omdlel. Chytil jsem si při parkování pod ruku neopatrně zip z rukávu u bundy a otočil volantem. Mám tam maličký rýpaneček a furt na něj musím čumět při každém usednutí. Přesně uprostřed nahoře.
Doteď byl ten volant bez vady. 
Doteď byl ten volant bez vady. 
23:40:55
03.06.2016
03.06.2016

dragon_cb_cz
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Njn ale ty máš ty středy textilní ne? To spíš vypadá jako čalounění co měl Saab 9-5 Vector. Já mám ten střed koženej, akorát perforovanej.
Jinak dneska jsem s tím konečně jel delší trasu (Praha -> ČB) a rohlík od ucha k uchu ještě teď.... držet se v rychlostech kdy to ještě není o papíry je s tím autem docela těžký
Jinak dneska jsem s tím konečně jel delší trasu (Praha -> ČB) a rohlík od ucha k uchu ještě teď.... držet se v rychlostech kdy to ještě není o papíry je s tím autem docela těžký

22:58:08
03.06.2016
03.06.2016

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> dragon_cb_cz: No vidíš, já mám taky Italku a ta kombinace čalounění sedadel je nápadně podobná. :)
17:04:19
03.06.2016
03.06.2016

Rudy130
Uz to chtělo umýt
21:53:41
02.06.2016
02.06.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Jo jo, tohle seveřani uměj... tohle teda ještě nejsou ty aktivní opěrky s ochranou proti whiplash, ty měla pak až 9-5 a 9-3
Ale pohodlný jsou, to jo 
Ale pohodlný jsou, to jo 
21:06:04
02.06.2016
02.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Ta typická opěrka hlavy. To je v podstatě taková tradice nebo poznávací znak. Ostatně to samé má u opěrek hlavy i Volfík.
15:46:14
02.06.2016
02.06.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 02.06.16 15:34:46: Vyřídím 
Jinak souhlas, ten introš se podle mě fakt povedl... Což ale tolik nepřekvapí, když si člověk uvědomí, že to byla extra edice pro Itálii, kde si na tyhle věci docela potrpí
TP teď nemám u sebe, ale mám pocit, že 20. narozeniny (ve smyslu výročí od první registrace) oslaví někdy na podzim.

Jinak souhlas, ten introš se podle mě fakt povedl... Což ale tolik nepřekvapí, když si člověk uvědomí, že to byla extra edice pro Itálii, kde si na tyhle věci docela potrpí

TP teď nemám u sebe, ale mám pocit, že 20. narozeniny (ve smyslu výročí od první registrace) oslaví někdy na podzim.
15:34:46
02.06.2016
02.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 02.06.16 13:26:37: Takto z tohoto pohledu vypadá Sobolek spíše jak auto dnešní doby, nikoliv jako skoroveterán. Jak je starý? Jinak slečna je krásná a docela velká. 

13:43:53
02.06.2016
02.06.2016

dragon_cb_cz
-> Sejki: Kdepak, teprv od podzima do státní školky - za tejden jí budou 3 roky a 4 měsíce
Ale je teda spíš větší než ostatní děti v jejím věku, to jo. Normálně jezdí samozřejmě v sedačce, ale do školky je to prakticky "za roh", autem jedeme jen abych se pak pro něj nemusel vracet, tak to tolik nehrotím... a vyšlo to tam myslím dobře, že seděla ve správné pozici, pás když jsem dal do nejnižší polohy tak měla přes rameno skoro jak má být.
Ale je teda spíš větší než ostatní děti v jejím věku, to jo. Normálně jezdí samozřejmě v sedačce, ale do školky je to prakticky "za roh", autem jedeme jen abych se pak pro něj nemusel vracet, tak to tolik nehrotím... a vyšlo to tam myslím dobře, že seděla ve správné pozici, pás když jsem dal do nejnižší polohy tak měla přes rameno skoro jak má být.13:28:12
02.06.2016
02.06.2016

Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: 7-8 let? Jen porovnavam s nasim klukem, taky pouziva podsedak...
edit: jo do skolky? aha tak to uz jde ale letos do skoly ne?
edit: jo do skolky? aha tak to uz jde ale letos do skoly ne?
13:26:37
02.06.2016
02.06.2016

dragon_cb_cz
Dneska poprvý posloužil jako kočár do školky... myslím, že schváleno 

02:04:18
02.06.2016
02.06.2016

U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: jeste oplacanejsi :)
20:28:55
01.06.2016
01.06.2016

dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> dragon_cb_cz 31.05.16 18:22:45: To můžu bohužel potvrdit, u mě zrovna tak.
17:40:11
01.06.2016
01.06.2016

Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 31.05.16 19:41:44: Pořád jsi malej a oplácanej? 

12:16:41
01.06.2016
01.06.2016

dragon_cb_cz
-> U-Geen: 

19:41:44
31.05.2016
31.05.2016

U-Geen
-> dragon_cb_cz: vzhledem k Jirikove velikosti je to sumak, kdyz prijde na tvrdy, proleze i ventilaci
18:22:45
31.05.2016
31.05.2016

dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: No jo, já to zas tak nehrotím... stejně tak bych se mohl snažit chránit levej bok sedáku, kterej na všech jetejch autech už má rozpadlou výplň - ale jsem na to taky línej. Speciálně někde na parkovišti kde jsou úzký místa a jsi rád že se tam nějak vecpeš je to utopie... ještě že mám takový starý vrány, kde už to stejně 100% není...
