Saaby to měly taky - 900NG, 9-3OG, 9-5OG určitě. 9-3NG už má ručku normálně kotoučovou.
-> Jirik_Tuňák1983 30.10.21 22:37:17: No - tak dáš repasovanej brzdič za 2-3 tisíce. To není o moc víc, než tě vyjde sada dílů na tuhle debilitu, speciálně když je vyhnilej i kotouč a musíš ho měnit.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Jirik_Tuňák1983: hele me to reseni nejak neurazi (furt to doma na nejakym aute mam uz 10 let :-)
-> Jirik_Tuňák1983: kia a bmw
-> Jirik_Tuňák1983: Má to ještě třeba Vectra B ... s tim jsem zase osobní zkušenost měl já. Brzdilo to pouze dopředu, jakmile bylo auto v kopečku a mohlo couvat tak couvalo. Strašná vyfikundace. Údajně se to ani nesmělo používat za jízdy což jsem tenkrát netušil, ručku jsem přitáhl abych zjistil jestli to vůbec brzdí, ozvala se rána a od tý doby už brzdilo jen jedno kolo. Lanovodem to nebylo.
-> Jirik_Tuňák1983: Pomotaný to nemám. To auto mělo kotouče OK, ale činné plochy ruční brzdy vyhnilé a pakničky na prach. Dával jsem na to nové kotouče a pakničky, pak to už nějak ručkovalo, ale žádná sláva - pakničky něco mezi Jawou a Maluchem a má to udržet Ducato Maxi...

-> Bukaj 30.10.21 22:11:26: To máš nějaký pomotaný. Normálně s tím autem ani nehneš, takže to ten váš vehikl měl rozbitý a nebo jen částečně funkční.
Na jednu stranu, nemá to aspoň neduhy klasické kotoučové ruční brzdy, kde se po vysrání ručky mění kolikrát celé brzdiče a nebo se laboruje s opravnejma sadama.
Ještě jsem to tuším kdysi zaregistroval u Subaru, Mondea a pak už nevím jistě.
Na jednu stranu, nemá to aspoň neduhy klasické kotoučové ruční brzdy, kde se po vysrání ručky mění kolikrát celé brzdiče a nebo se laboruje s opravnejma sadama.
Ještě jsem to tuším kdysi zaregistroval u Subaru, Mondea a pak už nevím jistě.
Copak bubnokotouč u takovýho malýho trataru...ale když to daj na Dailynu 6.5t a pakny jsou velikostí schodné s felicí,to je pak pakárna
to brzdí týden a pak 3x sešteluješ samostavy a pak prostě 10 měsíců do další STK používáš klín,protože to nebrzdí....

-> Jirik_Tuňák1983: -> Matthes, záškodník z TechWebu: -> Milan 136: Já jsem na to poprvé (a naštěstí naposledy) narazil kdysi ve firmě, když jsem řešil, proč tehdy nové firemní auto (4 roky staré Ducato) jsem schopen při plně zatažené ručce na rovině roztlačit (což vzhledem k tomu, že firma byla v kopci s 12% klesáním, nebylo dobré)...



Bubnokotouč je totální nesmysl

Bubnokotouč? To je děs no...
-> 11mAjA11 30.10.21 21:37:33: Tohle je hrozná kokotina. A zrovna starší Volva nejsou jediné značky aut, které to mají takto řešené.
Prej ručka moc neručkovat, kolo sem tam sekat se ..
Páteční volno v práci, doma na V70..

Páteční volno v práci, doma na V70..

-> růža: Jinak dobry dotaz. Konecne se tema zas presunulo ke krabicim
Planujes nejakou sedmicku poridit?

Planujes nejakou sedmicku poridit?
-> růža:
Proste behem vyroby 740 udelali urcite zmeny, ktere se odrazily i na designu.
Rantlovka podle predniho lizatka, busovka podle toho, ze ji mela kolona americkych vozidel v Praze pri doprovodu prezidenta Bushe nekdy kolem roku 1990.
Tohle pojmenovani plati samozrejme jen v Cechach, nevim, jak to rozlisuji v zahranici (mozna jen facelift...).
Proste behem vyroby 740 udelali urcite zmeny, ktere se odrazily i na designu.
Rantlovka podle predniho lizatka, busovka podle toho, ze ji mela kolona americkych vozidel v Praze pri doprovodu prezidenta Bushe nekdy kolem roku 1990.
Tohle pojmenovani plati samozrejme jen v Cechach, nevim, jak to rozlisuji v zahranici (mozna jen facelift...).
Otázka pro místní znalce Švédů, proč se model 740 rozlišoval na "rantlovka" a "bušovka"? Respektive co ty přezdívky znamenají? Jsem to dneska prvně slyšel a nejsem z toho moc moudrej 

-> StepaNoFUN 30.09.21 23:11:35: Já včera za Kužárem a to byl smrad a kouř.
Jinak potkáváš 3x denně kouřící Volvo?
To mělo ten francouzskej deasel a nebo vysypanej švéckej, nedej satan od VW?
Samozřejmě souhlas, deasely a jejich provoz by měli zakázat nejlépe od 2022 plošně. Proti tomu bych nic neměl. Smrdí to a navíc se to nedá kromě deaselových mnohoválců poslouchat. A ani u těch to není žádná sláva.
Jinak potkáváš 3x denně kouřící Volvo?

To mělo ten francouzskej deasel a nebo vysypanej švéckej, nedej satan od VW?
Samozřejmě souhlas, deasely a jejich provoz by měli zakázat nejlépe od 2022 plošně. Proti tomu bych nic neměl. Smrdí to a navíc se to nedá kromě deaselových mnohoválců poslouchat. A ani u těch to není žádná sláva.

Neni to tak dlouho, co tu prolitla diskuse jak koncerny silene kourej a ze by bylo nejlepsi tomu zakazat jezdit. Dneska jsem jel za nejakym deaselovym Volvem a nejen ze jsem zapinal vnitrni cirkulaci vzduchu, ale docela jsem premejslel i o mlhovkach...
-> Jirik_Tuňák1983: šestina dvanáctiválce? :-) já teda "naštěstí" zatim žádný auto pod 4 válce neměl, ale dobra je zlá :-)
-> dragon_cb_cz 30.09.21 19:17:19: Prej je to docela vibrafon
, ale co jsem viděl, tak v Pandách apod. se s tím jezdí v pohodě. Dokonce to zvládne aj 4x4. Ale technicky a některými řešeními je to hodně promyšlenej pohon.

-> Jirik_Tuňák1983: Půl neštěstí? 

-> U-Geen 30.09.21 18:07:54: A co je Fiaťáckej TwinAir (dvouválec)
?

-> Jirik_Tuňák1983: jo a trivalec pulka sesti :)
-> Jirik_Tuňák1983 24.09.21 15:14:49: Od jisté doby už ne 

-> dragon_cb_cz 24.09.21 10:47:33: Tohle je ale škodovkářskej web, neměla by to auto na fotce stát za plentou? 

Těžká bomba tohle - Talladega s nájezdem jen 624km: bilwebauctions.se/septemb
erauktion-2-2021/saab-900-
20-turbo-coupe-talladega-3
389
-> SO545: Nojo, když já do práce/z práce nebo na služebku jezdim pořád feldou. 

-> Borderer 23.09.21 21:27:17: sakra toko najazdim za 3tyzdne...viac menej do prace.
Nech to sluzi k tvojej spokojnosti...
Nech to sluzi k tvojej spokojnosti...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 2.4i, 125kw
-> SO545: Už tři mesice Jen ty kilometry vychází na 50 hodin čisté jízdy. Neříkej, ze by se chyby projevily.
-> SO545: Už tři mesice Jen ty kilometry vychází na 50 hodin čisté jízdy. Neříkej, ze by se chyby projevily.
-> Borderer: Co ze mas za motor?
-> Borderer 23.09.21 13:18:53: za 3tyzdne sa este nic neukaze 

Tak 2 500km od koupě Volva, až na značnou spotřebu oleje (ty gufera, doufám), spokojenost. :-)
Mít diagnostiku na všecky auta doma už je asi úchylka...
Mít diagnostiku na všecky auta doma už je asi úchylka...

-> Jindas: Chm, to zní tak jednoduše, že buďto počkám, až dcerka trochu odroste a nebude vyžadovat péči 24/7 nebo to někomu svěřím.
Jaké spec. přípravky si používal? Předpokládám aretaci vaček kvůli VVT a něco na sundání ventilových pružin?

-> Borderer 23.08.21 12:35:11: jop, měnil, a všechna byla tvrdá, auto nijak nehulilo, ale ztrácel se olej. Teď ani kapka.
No a sranda jest, že musí dolů rozvod, držáky vaček)(Volvo nemá klasický koníky, ale ten celý vrchní dekl je držák vaček) tam 100% zkurviš zátky, takže ty musí být pak nový. Když už je to dole tak se vymění gufera pod vačkami, těsnící kroužky na přepadu mezi držákem vaček a prostoru svíček, koupí se originál v tubě tekuté těsnění na držák vaček, když už tak nový rozvody. Jinak to jde sundat i bez sundání hlavy, buď tím, že sundáš svíčky, dáš písty postupně jak budeš ventilové pruzknysundávat do horní uvrati a nafoukáš tlak do válce (ale to myslím, že ani nebude potřeba, pač Volvo má vcelku dost vypoukly písty a ta mezera mezi spalovákem a pístem je prd a ventil nepropadne do válce) no takhle to všechno postupně uděláš, pak už jen složit vše zpátky udělat předpětí na vvt a hyje. Za 5 hodin nemáš co dělat :-)
No a sranda jest, že musí dolů rozvod, držáky vaček)(Volvo nemá klasický koníky, ale ten celý vrchní dekl je držák vaček) tam 100% zkurviš zátky, takže ty musí být pak nový. Když už je to dole tak se vymění gufera pod vačkami, těsnící kroužky na přepadu mezi držákem vaček a prostoru svíček, koupí se originál v tubě tekuté těsnění na držák vaček, když už tak nový rozvody. Jinak to jde sundat i bez sundání hlavy, buď tím, že sundáš svíčky, dáš písty postupně jak budeš ventilové pruzknysundávat do horní uvrati a nafoukáš tlak do válce (ale to myslím, že ani nebude potřeba, pač Volvo má vcelku dost vypoukly písty a ta mezera mezi spalovákem a pístem je prd a ventil nepropadne do válce) no takhle to všechno postupně uděláš, pak už jen složit vše zpátky udělat předpětí na vvt a hyje. Za 5 hodin nemáš co dělat :-)
-> Borderer 23.08.21 12:35:11: Mam dojem, ze Jindas je menil na S70 spolu s dalsimi vecmi, kdyz mu snad preskocily rozvody... Kdyztak povi sam...
-> saskyn2 23.08.21 15:00:17: No vidíš, tak jsme nakonec za jedno, viz: -> dragon_cb_cz 20.08.21 21:15:00: 

-> Sita: Koukám že ti to leží na srdci
zkus zase pohledat nějaký obrázky, třeba se ti uleví


-> saskyn2: no slava. Ono obecne tyhle pausalizace maji tendenci bejt hovadina. A ja osobne si to myslim o tom odrenym zapesti ve vlakne vedle, ale spis nez presvedcovat bych te chtel vyprovokovat abys to prebil jeste necim silnejsim 

-> dragon_cb_cz 23.08.21 14:14:00: Jo přesně, ale to přeci tady nikdo nevyvrací

-> dragon_cb_cz 23.08.21 13:32:51: Ale do prdele já nikde nepíšu o žádný „vyjímečný technický dokonalosti“ reagoval jsem na tu hovadinu že u seveřana bych se 400t nájezdu nebál narozdíl od koncernu. A ty taxikáři si to samozřejmě kupují z jednoho jediné důvodu a to je za co nejmín peněz co nejvíc muziky a pod to samozřejmě spadá i následný servis, jeho dostupnost, ceny dílů atd.
Jinak dřív jsem servisoval i jiný značky, neboj, takže si troufnu tvrdit, že zase tak zkreslený pohled nemám
Jen samozřejmě funguju primárně ze svých zkušeností a na ostatní moc nedám, protože jsem celkem skeptik k tomu co lidi píšou různě po internetech, kolikrát i ze zlomyslnosti, kolikrát prostě protože tomu rozuměj jak koza petrželi, ale potřebují se vyjádřit-mám třeba zkušenost s bývalým kolegou, výborným ekonomem
který mi vždycky udílel rady do života jak něco dělám blbě(z těch sáhodlouhých debat si vzpomínám na perly proč sháním levně díly ve ŠA když je můžu v klidu bez starostí koupit v kelly, že to stejně platí zákoš tak je jedno co to stojí
nebo že čím horší díly dáš, tím dřív zákazník znovu přijede na výměnu, takže nemá smysl montovat kvalitu
no prostě jsem úplnej blbec co to dělá blbě, zatím co on geniální...akorát je divný že jsem v tý době kupoval investiční byt za hotový zatím co on auto na splátky
ale rady uměl dávat dobrý
Jinak dřív jsem servisoval i jiný značky, neboj, takže si troufnu tvrdit, že zase tak zkreslený pohled nemám






-> Bukaj 23.08.21 13:55:15: Jasně, že jsou - ale zase typicky v zemích, kde má koncern dobrou pozici - Německo, Skandinávie, UK atd.
Já být taxikář v ČR a nemít speciální požadavky (typu luxusnější auto atd), tak si ho koupím nejspíš taky, je to prostě sázka na jistotu, ale ne nutně toho technického typu. Konec konců, když je ten model nový, tak prostě nikdo nemá jistotu, jestli se neukáže jako problémový... zpětně se kouká snáz, aneb "po bitvě je každý generál".
Já být taxikář v ČR a nemít speciální požadavky (typu luxusnější auto atd), tak si ho koupím nejspíš taky, je to prostě sázka na jistotu, ale ne nutně toho technického typu. Konec konců, když je ten model nový, tak prostě nikdo nemá jistotu, jestli se neukáže jako problémový... zpětně se kouká snáz, aneb "po bitvě je každý generál".
-> jans 23.08.21 10:50:57: Netuším, jen jsem se ptal. Ale ve Skandinávii jsou už dlouhá léta kromě tamzemských vozů hodně v oblibě různě vytuněné "ameriky", takže třeba by to mohlo být i něco zaoceánského...
-> dragon_cb_cz: Tak zrovna Octavie a Superby jsou všude možně po Evropě často k vidění nejen coby taxíky, ale i např. policejní vozy. A nejen po Evropě.
To, že je u nás koncern nadhodnocenej je věc jiná a je to právě tím, co jsi psal...
To, že je u nás koncern nadhodnocenej je věc jiná a je to právě tím, co jsi psal...

-> saskyn2 23.08.21 13:07:28: Nikdo neříká, že jsou pitomci, jen že tvůj pohled je (ať chceš nebo ne) prostě zkreslenej tím, jaký značky primárně servisuješ.
Že je mezi nima koncern hojně zastoupenej bude mít plus mínus podobný důvody jako proč je hojně zastoupenej celkově - dobrá prodejní/servisní síť (oficiální i neoficiální), s tím související dobrá šance to hezky stočené po sundání folie dobře prodat atd...
Kdyby to totiž bylo jejich naprosto vyjímečnou technickou dokonalostí, spolehlivostí, komfortem a vůbec celkovým "vorsprung durch technik" oproti konkurenci, tak by si toho pravděpodobně taxikáři nevšimli jen v Praze, ale i za hranicema český kotliny. Čímž neříkám, že ve Francii nemůžeš potkat oktávku jako tágo, jen že ta koncernová dominance se tam jaksi nekoná....
Že je mezi nima koncern hojně zastoupenej bude mít plus mínus podobný důvody jako proč je hojně zastoupenej celkově - dobrá prodejní/servisní síť (oficiální i neoficiální), s tím související dobrá šance to hezky stočené po sundání folie dobře prodat atd...
Kdyby to totiž bylo jejich naprosto vyjímečnou technickou dokonalostí, spolehlivostí, komfortem a vůbec celkovým "vorsprung durch technik" oproti konkurenci, tak by si toho pravděpodobně taxikáři nevšimli jen v Praze, ale i za hranicema český kotliny. Čímž neříkám, že ve Francii nemůžeš potkat oktávku jako tágo, jen že ta koncernová dominance se tam jaksi nekoná....
-> dragon_cb_cz 23.08.21 11:36:48: Jedna vlaštovka jaro nedělá, pokud vím tak citrona má tady odsud na taxikaření Makak, akorát mi teda každou chvíli s něčím píše
jinak mě je to úplně jedno, pokud holt si někdo myslí že ty taxikáři tyhle auta většinově jezdí protože se jim líbí, nebo jsou stádo, nebo úplný blbý pitomci a on geniální, tak jeho boj... naštěstí nepatřím k téhle zvláštní skupině lidí co kardiochirurgům radí jak na operaci srdce

