skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit nedobíjí
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 22.03.2008 do 11.04.2014, založil/a pavelkreta
09:46:44
11.04.2014
11.04.2014

Markop
-> Johnny2410: To ano, ale stačí je jen zkontrolovat. Pokud jsou delší než cca 1cm, dosáhnou na kroužky s dostatečným přítlakem. Při 5mm (doporučené minimum podle výrobce) dosáhnou také, ale přítlak je již nedostatečný, zvlášť při horším stavu kroužků mohou začít odskakovat.
05:59:28
11.04.2014
11.04.2014

Johnny2410
No ja som myslel že to môže byž regler lebo to zvykne robiť aj regler ked su už uhliky viac zodrate a nedosadaju tak to blbne dobíjanie.
19:21:40
10.04.2014
10.04.2014

Markop
-> Johnny2410: Tak pokud nový regler nastavuje víc, je to lepší. Ale jesti sis myslel že to mohlo být tím, tak to ani omylem.
Takže ta dioda. Buď jen uklepaná, ale pravděpodobně spálená.
Takže ta dioda. Buď jen uklepaná, ale pravděpodobně spálená.
18:48:27
10.04.2014
10.04.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
-> Johnny2410: dioda
18:47:39
10.04.2014
10.04.2014

Johnny2410
Meral som tp riadnym merakom ako vždy mam ho roky a odskušany regulator som dnes vymenil dobíja lepšie ako s tym starím ale aj tak kpontrolka svieti slabo a ked pridám rozsvieti sa prešiel som aj kable prečistil som kontakty no žiadna zmena
13:57:06
10.04.2014
10.04.2014

dragon_cb_cz
-> Markop: Ono taky jde o to jaký měřák člověk používá... s levným digitálním měřákem jsem v situaci, kdy napětí nejspíš pulzovalo (a dobíjelo to "tak tak") naměřil dokonce vyšší napětí než po výměně regulátoru - po které to začalo dobíjet pořádně.
09:37:36
10.04.2014
10.04.2014

Markop
-> Johnny2410: Jak jsi měřil dobíjení? I při rozsvícených světlech? Protože pokud nemáš někde špatnou kostru, vždy to způsobuje vadná dioda v můstku (nejčastěji), nebo nadměrně opotřebované uhlíky.
Jak jsem napsal výše, měří se bez a se světly, pro jistotu na zvýšený volnoběh. Při vadné diodě se totiž na malou zátěž naměří prakticky normální napětí, které ovšem při zapnutí světel silně poklesne.
Jak jsem napsal výše, měří se bez a se světly, pro jistotu na zvýšený volnoběh. Při vadné diodě se totiž na malou zátěž naměří prakticky normální napětí, které ovšem při zapnutí světel silně poklesne.
08:33:24
10.04.2014
10.04.2014

Johnny2410
Ja mám stejný problém mne tá kontrolka svieti slabo ked naštartujem a čím viac pridám tým sa viac rozsvieti a toto robí,ale ked som premeral dobíjanie tak dobíja riadne čo to môže byť ešte som sa z niečím takým nestretol diky za rady 

06:45:32
10.04.2014
10.04.2014

Domajz
-> Markop: Super, díky, zkusím to...
23:29:16
09.04.2014
09.04.2014

Markop
-> Domajz: Pokud kontrolka zhasne, okruh buzení altíku je v provozu. Zkontroluj kabely a kostření. Změř napětí při běžícím motoru, musí být 14 - 14,2V a po zapnutí světel klesne o max 0,2V. To je jediný způsob jak přímo zjistit zda to dobíjí, nebo ne. Pokud altík ani bez světel nedobíjí, nebo po rozsvícení světlometů se napětí výrazně propadne, je to altíkem.
20:53:32
09.04.2014
09.04.2014

Domajz
-> kamikaze: Ok
-> Markop: Ano, kontrolka nesvítí vůbec, jako by se nic nedělo. Myslíš, že by pomohla výměna altíku?
-> Markop: Ano, kontrolka nesvítí vůbec, jako by se nic nedělo. Myslíš, že by pomohla výměna altíku?
11:12:15
09.04.2014
09.04.2014

Markop
-> Domajz: Kontrolka zhasne zcela? Jaké je napětí bez světel a se světly?
Tohle totiž vypadá na spálenou hlavní diodu. Po vybití baterky v tom případě pohasnou světla, ale vůz nechcípne. Je stále živen (byť s nízkým napětím) ze dvou fází altíku.
Tohle totiž vypadá na spálenou hlavní diodu. Po vybití baterky v tom případě pohasnou světla, ale vůz nechcípne. Je stále živen (byť s nízkým napětím) ze dvou fází altíku.
11:11:13
09.04.2014
09.04.2014

kamikaze
-> Domajz: Kostry, změřit napětí dobíjení, pak řešit dál

06:31:59
09.04.2014
09.04.2014

Domajz
Mám problém, můj Favorit evidentně nedobíjí, ale kontrolka nesvítí. Vypálená není. Při startování normálně svítí a pak zhasne. Stalo se to bratrovi když jel. Prý mu zničehonic začly slaběji svítit světla. Ráno už nenastartoval. že nedobíjí jsem zjistil po nahození jiné baterky a čím dál pomalejšího chodu stěračů. Nevíte v čem by mohl být problém? Je to favorit, karburtáror, r.v. 5/1993. Díky za názory
21:18:06
24.03.2008
24.03.2008

Kuladmin
Hlavne bacha pod tim ockem je podlozka z nevodivyho materialu tak bacha aby tam byla a nerupla kdyz se to utahuje je dobry tu kontra matku podrzet klickem aby se to ,,neutrhlo vevnitr,,!!
17:19:04
24.03.2008
24.03.2008

pavelkreta
a sakra du to omotat izolackou :)
15:08:04
24.03.2008
24.03.2008

David29
-> petr s: Noo...utěšující 

15:01:54
24.03.2008
24.03.2008

Kalibán123 - zrušená registrace
-> petr s: taky možnost 

14:42:16
24.03.2008
24.03.2008

petr s
-> David29: Ale zase co zhoří nezhnije
14:41:29
24.03.2008
24.03.2008

David29
-> pavelkreta: Začneš hořet-)) Tam žádná pojistka neni, tak pozor nato....
14:23:19
24.03.2008
24.03.2008

pavelkreta
-> Kuladmin: jj kdyz sem to dělal tak byla baterka venku...jen doufám že jsem to očko pořádně zcvaknul na ten drát a ze se to nejak neuvolní...kdyby se to uvolnilo a dotklo kostry tak zacnu horet?nebo je tam nejaka pojistka?
13:56:36
24.03.2008
24.03.2008

Kuladmin
To je + tak bacha kdyz s tim delas at si neskrtnes nebo budes svarovat!!! Vzdy u tohodle odpojit baterii !!!
12:59:39
24.03.2008
24.03.2008

pavelkreta
tak chlapi zda se že je problém vyřešen,byl zoxidovaný ten kabel ,na jehož konci je takové očko a přidělává se na altík,očistil jsem to a kontrolka už normálně zhasína tak doufam že to i dobiji...
17:10:29
23.03.2008
23.03.2008

pavelkreta
ok zkusim na to mrknout.
10:11:32
23.03.2008
23.03.2008

vaclav785
já měl ten samý problém a byli to uhlíky alternátoru, když jsem měl cca 600 ot. tak nesvítila jak jsem přidal svit se zvětšoval, ale pokud ho máš nový příjde mi to divné(ale mě i přes tuto závadu to auto dobíjelo nevím jestli na plno ale dobíjelo), takže pokud máš nový alternátor skontroluj jak jsi zapojil kabely
20:36:52
22.03.2008
22.03.2008

spartra
zkusil jsi ho přepolovat?
montovali se 3 druhy regulátorů
pokud jsi měl komplet alternátor originál netřeba dělat.
zksuil bych regulátor, diody
montovali se 3 druhy regulátorů
pokud jsi měl komplet alternátor originál netřeba dělat.
zksuil bych regulátor, diody
19:01:50
22.03.2008
22.03.2008

pavelkreta
mam takový problém s mým favoritem,auto proste nedobíjí,kontrolka dobíjení pořád svítí,zvláštní je že když je motor v záběru tak kontrolka svítí jasněji,a na volnoběh kontrolka sotva svítí...Alternátor je nový.Co bych měl zkontrolovat,seřídit?Diky