Větší altík motor 120

prohledat
39 příspěvků (zobrazeno 1 až 39) od 24.11.2014 do 25.11.2014, založil/a zajoch
řadit dle data
09:23:04
25.11.2014
Tomaso435
-> vhml 24.11.14 21:43:45: kdo ví jestli to je jenom topením nebo i něčím jiným.... ještě sem se nedokopal tam to topení nabastlit do fáva
09:15:41
25.11.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Stepan FUN: Optima super, ale viděl jsem i optimu zkurvenou za půl roku 4
22:30:07
24.11.2014
Markop
-> Stepan FUN: 1kW PTC panel má většina naftových Fábií :-) Ovšem je pravda, že má tři stupně, elektronika ho pouští naplno jen při dostatečné rezervě výkonu altíku. A při zahřívání příkon snižuje sám.
21:53:10
24.11.2014
zajoch
-> Vojťas 24.11.14 21:41:45: asik máš pravdu, no... silnější altík a baterku tam ale stejně dám.. :D ale už to nebudu dělat tak zbytečně složitě...

-> StepaNoFUN 24.11.14 21:41:20: topení výkon? :D a to je detektive, správná otázka. Sám nevím... je to vytáhlé z mercedesu e270.

Myslím že se ale i něco jako elektro topení dělalo přímo do škodovek né?

-> vhml 24.11.14 21:43:45: je to snažší, ale je to miláček... :D a co neudělat pro lepší svezení že? :D
21:51:01
24.11.2014
Tomaso435
-> castrol: já chtěl jen dobíjet :D pač sem z toho tahal vysílačky a po 9 hodinách bych si neškrt starterem
21:47:50
24.11.2014
Markop
-> zajoch:

Staré Magnetony měly trvale max 10 000 ot/min.

Bosche, Magnetony a Valea které používá koncern dnes, mají krátkodobé 18 000 ot/min, trvalé 15 000 ot/min. Takže převod podle toho (cca 1:3).
21:46:41
24.11.2014
ochoda
-> vhml: Neasi, bejvalce old face felda topila snad po 200m. To pro mě ze škodovky a z naší feldy ( měla rozsypanej termostat) byla docela nadpozemská vymoženost. 3
upraveno 1x, naposled 24.11.2014 21:47:00
21:43:45
24.11.2014
vhml
Jestli není snazší si za 10isíc koupit Felicii, která topí hned 3
21:41:45
24.11.2014
Vojťas
-> zajoch: mel jsem na mysli neco max do tech 70, casem prijdes na to ze to je stejne cele picovina 40
21:41:20
24.11.2014
StepaNoFUN
-> zajoch: Nemluvil jsem o ceně. Vím, že Optima stojí balík, ale dodneška ji nikdo nepřekonal a na to, co jsi popisoval na začátku je to ideální řešení.

Teď jsi to změnil na 5 minut sedaček + "topení". Kolik bude mít to topení výkon? Já jenom aby to bylo znát.

Aby jsi za 5 minut alespoň trochu ohřál auto, muselo by to mít minimálně 1kW... a to je při 12V skoro nereálný, protože 1kW při 12V = cca 83A.
21:40:40
24.11.2014
zajoch
-> Vojťas 24.11.14 21:37:11: nakonec to tak dopadne... věř tomu... už ted uvažuju o nějake baterce s kapacituo 75-100Ah což by snad stačilo i na to topení?? :D no..
21:37:23
24.11.2014
zajoch
-> stepan 24.11.14 21:35:52: Ok :D pokud to samé přežije š105... tak mužu vymyslet úchyt který by měl udržet okolo 300kg /čistě hypoteticky/ v praxi sem ho ale neskoušel...
21:37:11
24.11.2014
Vojťas
-> zajoch: dej tam silnejsi altik, jednu baterku, a kdyz ti bude zima tak si na chvili nastartuj :D
21:35:52
24.11.2014
stepan
-> zajoch: V garde bylo při crashtestu pokud si dobře pamatuju 16g a zmuchlaný poměrně přežitelně.
21:34:31
24.11.2014
zajoch
-> stepan 24.11.14 21:32:18: to bude složitější... do ale kdybych už narazil tak že by tam byla síla 15g tak z té škodovky zbyde jen něco co se vzdáleně podobá harmonice....
21:33:02
24.11.2014
zajoch
-> Vojťas 24.11.14 21:29:39: :D nic moc... žadna hruza na to aby to vyštavilo baterku... tak bez motoru tak max 5 minut při zapnutém vyhřívání sedaček a pravděpodobně i náboje v topení /topení na elektriku/

Jinak dalši serepeticky pri vypnutem motoru a tím pádem stojícím autě moc nevyužiju... :D stepfun měl pravdu... vymýšlím tak trochu blbosti... :D
21:32:18
24.11.2014
stepan
-> zajoch: Uvědom si, že baterii musíš uchytit tak, aby vydržela cca 15g (víc nemá cenu, to už se stejně utrhaj orgány), což znamená, že uchycení musí udržet cca 15x15=225kg pro obyčenou baterku.
21:29:39
24.11.2014
Vojťas
-> zajoch: já bych se nad tím jen trošku pozastavil, co vsechno chces pouzivat pri vypnutem motoru? Porad mi to prijde jako naprosto zbytecna uprava :D



Stepan ti asi poradil velmi dobre, ale nejdriv se podivej na ceny tech baterii 3
21:27:59
24.11.2014
zajoch
-> StepaNoFUN 24.11.14 20:41:58: Ok. :D tak optimy nebudou to řešení.. :D dát 10k jen do baterii se mi zdá moc...
21:26:01
24.11.2014
zajoch
-> StepaNoFUN 24.11.14 20:41:58: uchycení baterek by nebylo tak složité vymyslet, jen se bojím že mě s tím na technické poženou protože to je zakazana uprava karoserie ne?

OK... takže ta žlutá je vlastně trakční... no a když o tom uvažuju tak by sem z ní ve špičce /což se pravděpodobně nestane/ vytáhl s mýma "vylepšeníma" i přez 1000W :D možná trochu přeháním.. :D ale co. No nejvetší problém vidím pořád v tom dobíjení :/ dalo by se to udělat jak píšeš... a asi to tak i dopadne, ale furt myslím že by se to dalo vyřešit i líp.. :D

skusím sehnat ten altík z fabky / popř. jaký jiný by se tam dal upravit/

Uvidíme... vyskouším to ještě nějak vymislet s tím dobíjením a podle toho zvážím jaký druh baterii zvolit.

Šlo mi tu hlavně o to zjistit co s tím altíkem a jestli to nebude chtít ještě nějaky hlubší zásah do elektroinstalace... /jasně jasně. stejně si tam budu muset natahat x káblů navíc/

takže tak... zatím díky, zítra to nějak pořeším.. dobrou noc ;)
20:41:58
24.11.2014
StepaNoFUN
-> zajoch: A hlavně tam ty baterky jenom polož. Nejlépe za ty zadní sedačky. Po nárazu budou mít dobrou setrvačnost...

Ale teď vážně - vymejšlíš kraviny? OK. Tak si kup 2 baterky. Jednu žlutou a jednu červenou Optimu. Žlutá je zdrojová (stavěná na dlouhodobý vybíjení nepříliš velkým proudem), červená je startovací (krátkodobá zátěž vysokým proudem). Protože pokud tam dáš baterku (nebo 2) z náklaďáku, tak jsi vyčerpal cca 30% povolenýho zatížení (jen aby tu za chvíli nebyl dotaz, jak podložit zadní pružiny). Udělat přepínání dobíjení není až zase takovej problém (s prioritou startovací, pak až by to začalo dobíjet tu zdrojvou). Ale nepočítej s tím, že i při hooodně výkoným alternátoru se to dobije za 5km jízdy.
20:03:56
24.11.2014
zajoch
-> Cumper 24.11.14 15:55:39: Po pravdě sem o něčem takovém taky uvažoval.. :D
20:03:14
24.11.2014
zajoch
-> Markop 24.11.14 19:27:36: no. časem se tam asik pořídí i jiný karbec a bude to aspon částečně říděné elektronikou... uvidíme, kdyžtak se nastaví větší volnoběh... tím vysokootáčkové se myslí co?

Na dálnici to točím i kolem 5000... tak aby to nebylo moc pro ten altík..
19:27:36
24.11.2014
Markop
-> zajoch: Moderní alternátory jsou vysokootáčkové, musíš ho prostě vhodně spřevodovat s motorem a dobíjet bude i při volnoběhu. Jen ti to ten motor na volnoběh hodně zatíží, takže doporučuji ruční plyn :-)
17:37:59
24.11.2014
castrol
-> Tomaso435 24.11.14 15:24:59: cece ale 2 baterky boli aj u teba v plane 1
16:37:13
24.11.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Cumper: ale aspoň dvě 3
15:55:39
24.11.2014
Cumper
15:38:11
24.11.2014
zajoch
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 24.11.14 15:27:12: žadna vykona aparatura tam není.. :D a nám to takhle v mercedesu funguje už skoro 10 let s dvěma 75Ah baterkama, jak sou na tom nemám potuchy, ale funguje to
15:27:51
24.11.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> zajoch: a pak se ty baterky taky mění každejch jedenáct měsíců
15:27:12
24.11.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Tomaso435: tam už je určitě šupwofr
15:26:57
24.11.2014
zajoch
-> ZdeněkH - zrušená registrace 24.11.14 15:21:03: :D no jo... dělej si srandu. :D ale náhodou je to zajímavé řešení.. :D

Jedna baterka zůstavá dobitá, a druhá ti mezitím napájí elektroniku v autě...

mají to tak všechny luxusnější auta
15:24:59
24.11.2014
Tomaso435
-> ZdeněkH: a za sedačkama se vejdou taky :D
15:21:03
24.11.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> zajoch: Jenom dvě baterky? Ty vole to je málo. Máš celej kufr tak ho využij
15:19:49
24.11.2014
Tomaso435
-> zajoch: já to taky řešil a nevyřešil :D za stání vozu nepoužívám nic. vše aý když začnu dobíjet.. baterka 75AH
15:17:19
24.11.2014
zajoch
-> Tomaso435 24.11.14 15:07:31: nepochopil, často čekáme třeba před barem, nebo kde jinde :D takový rodíný taxík..

na volnoběh altík určitě nedodává dost proudu, a navíc to přídavné elektro topení tam chci i třeba proto aby to topilo i když neběží motor :D jasně že to není na dlouhé používání a stání bo to vyštaví baterku... ale přesně ten problém potřebuju vyřešit...



řešením sou ty 2 baterky aby to bralo jen z jedné aby druhá byla stále nabitá pro start, a další serepetičky... ale jak vyřešit dobíjení těch baterek?

Nějakej nápad bych měl, ale není to uplně OK řešení, dle mého
15:07:31
24.11.2014
Tomaso435
-> zajoch: napoj si vše aby to šlo až tehdy když bude motor v chodu :D
15:06:30
24.11.2014
zajoch
-> Tomaso435:

Ok. to by stačit mohlo, ale zvažuju pořád ty 2 baterky... totiž když bych někde zastavil tak by to altik nestíhal obíjet a žralo by to baterku. většina aut s vetším množstvím lelektroniky mají 2 baterky, mam to tak udělat taky, nebo dat jednu velkou?
14:57:12
24.11.2014
Tomaso435
uprav si z dvojky fábky uchycení altíku, přehod řemenici a 120A je myslim dost :)
14:52:32
24.11.2014
zajoch
Nazdar virtáci

Uvažuju o páru úpravách své škody a s tím souvidející větší spotřebu elektřiny /bude potřeba větší altík/

nevím jestli 55A je dost :/

Uvažoval sem o vyhřívaných sedadlech, hlavně do zimního počásí přitápění elektrikou než se to zahřeje, mlhovky, dálkovky přidavné /asik 200W navíc/ a různé další vymoženosti

řeším hlavně to jestli tam dát nějaký altík z jiného auta a nebo tam dát 2x 55A altíky + dvě asi 70Ah baterky? nebo jen jeden např 150A altík z meĎoura a jednu obrovskou baterku?

Prošlo by to vubec technickou? hlídá se to tam?



No, popsal sem to jakž takž špatně... ale každopádně díky za jakékoliv rady nebo tipy

-Zajo-
Extreme Tyres