Zkrat na elektru Š 120l - vytopeny kufr

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 06.07.2014 do 04.08.2014, založil/a vmat93
řadit dle data
21:36:28
04.08.2014
Jozka
-> vmat93: Ale jo, vyplatí, ale je nutný mít přehled o cenách.. taky po mě třeba chtěli kilo za spínač (zpátečkovej MB, jinak běžnej motodíl).. a když jsem řekl, že novej stojí nejdráže 70, slevil bez mrknutí oka na 40.3
18:24:43
02.08.2014
vmat93
Aha. 1

Vidím, že z vrakoviště se kupovat ND opravdu nevyplatí. Cenu jsem si nezjišťoval a jak vidno bych se nechal pěkně sedřít.



Neoriginální relé funguje stejně nebo je tam potřeba udělat úpravu? Zeptám se na nový kus v prodejně se šádesdíly.



Na každý pád díky všem, co mi pomohli a poradili! 4
16:44:20
02.08.2014
Eidy
-> vmat93: 100Kč??? Funglovka z krámu (ne origo) stojí asi 30Kč na 30A.

www.aunika.com/Auto-elekt ro-instalacni-material/Rel e
16:27:29
02.08.2014
MOLSO
-> vmat93: stovku za relatko z vrakacu ? 9 sa posrali ne ?
14:43:57
02.08.2014
vmat93
Měli jste pravdu, plíšek relátka stačilo narovnat a už to fungovalo normálně. Tedy... fungovalo to asi 20 minut a pak začalo relé strašně bzučet, z přepínače světel a směrovek se začalo hulit! To jsem měl vážnou chuť auto "umravnit" kladivem 121 154

Ale všechno špatný je k něčemu dobrý - vím, že světla snad po výměně relátka budou normálně fungovat. Chlap na vrakovišti chce za náhradní stvoku, to do toho ještě vrazím 1 A když už jsem byl v ráži a rejpal se v kabelech, vyměnil jsem tachometr za funkční kus 71
12:09:25
02.08.2014
Eidy
-> MOLSO: máš pravdu, předsedo.4
12:04:13
02.08.2014
MOLSO
-> vmat93: no ten kontakt ti spina tie svetla ktore zaznu ked to o seba pritlacis.... akurat to relatko ma vykruteny ten vrchn pliesok a aj ked cievka ten plech pritiahne tak sa to relatko nezopne
12:03:28
02.08.2014
Eidy
-> vmat93: Proměř ovládací kabely. Buď má špatnou kostru nebo tam nejde ovládací plus z palubky. Pokud jsou signály dobrý, tak je špatný rele.
12:00:19
02.08.2014
vmat93
Zde je k nahlédnutí kontkat, o kterém jsem psal - potřeboval bych od nějaké dobré duše vědět, k čemu je. Nikdy totiž nesecvakne. Pokud ho ale přitlačím ručně, světla se rozsvítí, jak jsem už psal... 7
zvětšit Zkrat na elektru Š 120l - vytopeny kufr - obrázek od vmat93 vložen 02.08.2014 12:00:19
17:01:33
29.07.2014
vmat93
A ještě jedna věc - otáčkoměr se konečně umoudřil a nezlobí. V jeho případě asi zabrala vyčkávací taktika 1
16:59:40
29.07.2014
vmat93
Po dlouhe dobe mimo domov jsem se k autu znovu dostal. Nabil jsem baterii a začal se hrabat v elektru. Nevím, jak přesně funguje relátko v kufru a který kontakt spouští které světlo, ale zřejmě bude chyba v něm.

Když zapnu dálkovky, měděný plíšek nahoře se přitáhne k horní zarážce (takový kovový zoubek). Po vypnutí se opět vrátí do původní polohy. Při potkávačkách stále svítí jen obrysovky. Nevíte někdo, k čemu je kontakt na úplném konci plíšku (tam, kde se na konci vpravo zužuje a je mírně prohnutý)? Když totiž přiložím ke kontaktu plíšek ručně, rozsvítí se světla jak v poloze vypnuto, tak při obrysovkách, potkávacích i dálkových (při dálkových začnou světla svítit o poznání více). Všechno jsem čistil a prohlédl, ale furt to zlobí. Je vůbec možné, aby odešlo relé jen kvůli vlhkosti v motoru?

Dnes nebo zítra sem i hodím fotky relátka, aby bylo více jasné, o čem mluvím 2
14:02:45
10.07.2014
srdcar 120L
-> vmat93: Vlivem vlhka můžeš mít špatnou kostru budíků a po vypnutí zapalka se ti napětí na otáčkoměru vybije přes některou žárovku nebo jinou část přístrojovky. Chce to zkontrolovat a vyčistit. Kostra budíků je zpravidla za přístrojovkou na šroubku M6, na kastli.
13:57:34
09.07.2014
vmat93
No ale ze to predtim nedelalo..? 130 Vypnu zapalovani, ventas bezi, vypnu i ventilator a otackomer vyleti na 3 - 5 tis. ot./min., a vydrzi tam tak 2 sekundy, nez zase spadne. Jo, o vikendu na to vlitnu a tentokrat na to snad uz kapnu. Nebo se minimalne odpari zbytek vody z kabelaze 1
11:31:17
09.07.2014
Eidy
-> vmat93: Otáčkoměr při sepnutí/vypnutí ventilátoru lítá normálně. Relé cavká, tak spínací proud tam jde, ale co spínaný? Musíš jít po kabelu a najít přerušení nebo problém.
11:22:55
09.07.2014
vmat93
Tak jsem ke škodovce dnes na pár minut dostal, zkontroloval jsem svorkovnice uvnitř, vše se zdá být celkem čisté, nezoxidované. Blinkr se po rozpojení a opětovném spojení svorek rozběhl, ale potkávací světla a mlhovka stále nejdou. Pojistky jsem měnil, přesto nic.

Nemůže to ale přece jen být tím venťasem nad topením? Je divné, že otáčkoměr při vypnutém motoru (poloha klíčků "1") a spuštění nebo vypnutí ventilátoru pořád lítá nahoru, zejména při poloze na rychlý ofuk. To nikdy předtím nedělalo.

Relé je uvnitř čisté a bez oxidace. Špatně jsem to napsal - necvaká, ale jen cvakne (když se přepne poloha světel)
upraveno 1x, naposled 09.07.2014 11:24:01
18:04:36
07.07.2014
srdcar 120L
-> vmat93: Pokud máš auto odstavené a nejezdíš, tak zatím přelep díry na kapotě na vzduch do topení( pokud na nich nemáš plastový jedno nebo dvojdílný kryt). Tudy se voda dostala do žlabu pod oknem. A protože máš ucpané listím oba odtoky, tak ti voda šla do topení a po náhonu tachometru jak do kufru, tak i dovnitř vozu.To je příčina, proč je tam voda. Vyčisti oba odtoky a žlab od listí a nečistot a pak se tam nebude držet ani voda. Pokud budou odtoky funkční,nemusíš otvory na kapotě překrýt, je to na to dělané.



V kufru je relé na tlumená světla, ( vedle plastového krytu brzdového a spojkového válce)takže ti zaoxidoval kontakt na relátku a i když cvaká, tak nepustí proud do světel. Otevři ho a vyčisti kontakt a dosedací plochu. Dále ve žlabu je propojovací svorkovnice na motor stěračů, ta je stále pod proudem ( její část) takže se klidně přes vodu mohla baterka vybít bez zkratu ve vedení. U toho je menší svorkovnice na boční blinkr, ta bude vlivem vody zaoxidovaná, proto nejde. Podle mého názoru po vysušení a vyčištění nikde nebude zkrat, to by vyhodilo pojistky.



Jak uvádíš, druhá baterie z fáva byla po chvíli teplá, to se nediv, pokud byla částečně vybitá, tak altík tam do ní žene plný výkon,tj. 55 Ampér, po nějakou dobu a tak se musí zákonitě trochu ohřát. 1 1
upraveno 1x, naposled 07.07.2014 18:06:45
10:55:22
07.07.2014
vmat93
Pojistky jsem kontroloval jen jestli nejsou vylozene praskle. Tu, na ktere jsou potkavaci svetla a mlhovka, jsem zkousel i vymenit, ale nic...

Nova baterie po pripojeni na + pól trosku zapraskala, ale nijak moc. Spotrebic, ktery by v aute bez nastartovani zral proud (hodiny atp.), tam nemam. Radio v tu chvili taky vypnute.

Zkrat a svod... Ja rozdil mezi tim neznam, na kazdej pad tekla stava nekudy, kudy nemela a vyridilo to skoro novou 50Ah baterii 83
01:25:54
07.07.2014
koště
-> Peťa Klíč: ESL 40
00:40:48
07.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
(kdyby tam byl zkrat, tak má místo auta už jen díru do země, říkejme tomu např. svod)
00:30:19
07.07.2014
Eidy
-> vmat93: Když tam dáš dobrou baterku tak to při připojení jiskří? Pokud je tam zkrat. Musí to vypálit pojistky. A ty pojistky jsou kontroloval jak? Jen pohledem nebo jsi s nima kvrdlal. Můžou být zaoxidovaný a nevedou.
22:53:04
06.07.2014
vmat93
Predstavit se to da jednoduse: uz od te doby, co jsem ho koupil [leden tohoto roku] nekudy zateka do kufru voda. Nejspis to bude blatnikem. byl rezavy a puvodni majitel to vyresil jen opticky stribrnou izolepou, coz to jeste zhorsilo a blatak tise hnil a hnil. Pokusil jsem se to vyresit autotmelem, trochu to pomohlo, ale preci jen tmel neni vodotesny a stale tam zateka. A ted auto dlouho stoji, zaprselo a dno kufru se zmenilo v brouzdaliste. Voda kapala dovnitr skrz otvor pro lanko tachometru, ktery je, tusim, nad pedalem brzdy. Vytopilo se i topeni zeshora kvuli ucpanemu odtoku nad pravym blatnikem... Tot vse, jak k tomu doslo. Holt neni na opravu auta a STK, natoz na pronajem pristresku nebo nedejboze garaze 82 Zkusim zitra navstivit Hornbach a neco sehnat, mam doma jen tu kalsickou na 230 V, ta mi asi nepomuze, co? 1 Hlavne je ale problem, ze ja se v autoelektrice nevyznam, takze ten zkrat nejspis nenajdu. Kazdopadne diky vsem, co zatim napsali 157
22:08:03
06.07.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
natekla hromada vody do kufru a pres otvor pro lanko tachometru



nějak si to nedovedu představit,, auto zaparkované čumákem dolů a ootevřeným oknem do něj vede rýna?



a spíš než žárovkovou zkoušečku (která v tomdle případě ukáže asi prd) bych volil multimetr
22:04:39
06.07.2014
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Určitě, ale je to víc práce než vydělat těch 60 Kč 1
22:03:22
06.07.2014
Nwkt
-> dragon_cb_cz: V nouzi stačí kus drátu, dva fastony a vyloupnout parkovačku z hlavního světla i s objímkou 2
22:02:11
06.07.2014
dragon_cb_cz
-> vmat93: Konkretni radu ti nedam, ale zkousecka stoji 60 Kč v Kauflandu - doporučuju zainvestovat.
21:27:44
06.07.2014
vmat93
Jeste doplnim, ze se jedna o rok vyroby 1989 140
21:18:51
06.07.2014
vmat93
Zdravim všechny škodovkáře! 6 Potreboval bych poradit s jedním problémem: mám odstavenou šáde 120L kvuli spalene spojce. 19 Asi po dvou měsících odstavení jsem zjistil, ze mi po tydnu silnejsich destu natekla hromada vody do kufru a pres otvor pro lanko tachometru voda natekla do interieru a vytopila filcak pod koberecky pod a za ridicem. Navic jeden z odtokovych kanalku nad kufrem [ten na spolujezdcove strane] se pricpal listim a bordelem zvenku a voda nemohla odtékat ani odtamtud a natekla do ventilátoru nad topením. a zrejme i do motorku steracu. Nasledkem toho bylo, ze auto melo zrejme zkrat na elektru a vybila se tim pul roku stara baterie. Po otoceni klickem se nic nedelo a šáde ani neškrtla. Elektrozařízení nefungovalo, jenom houkačka velice slabě houkala a slabounce se dala rozsvítit lampička v kabině. Bylo zajímavé, ze vše ostatní nešlo, ale otáčkoměr se točil při spuštění čehokoliv jako divy... 76 Prolezl jsem barevny svazek kabelu vedouci od zadni prave sedacky ke spolujezdci, ale draty byly v poradku. Kabelaz okolo pojistek a tachometru taky sucha. Mokro bylo jen na strane ridice a za nim, ovsem festove, ze jsem z filcu vyzdimal snad pul kyble vody, o dne kufru vubec nemluvim... 141 Nekde je ale porad zkrat. Po vlozeni uz znacne stare baterie z vypujceneho Fava sade naskocila na druhy pokus, ale nejdou potkavaci svetla, mlhovka a levy bocni blinkr. Zarovky i pojistky jsou po zbezne kontrole okay, dokonce i pri prepinani svetel relatko nad kufrem cvaka... Parkovacky i dalkace jdou, stejne jako zadni svetla. Po cca peti minutach byla baterie z fava celkem tepla na dotek, urcite tam proto nekde musi byt zkrat. Nemam zkousecku ani nejsem mechanik, potreboval bych prosim radu od nekoho, kdo tusi, co se mohlo stat... Jo a na nove baterii se otackomer chova, jak ma a uz nepoletuje sem a tam... Netusi nekdo, kde je zakopanej pes? Dikes 34
upraveno 1x, naposled 06.07.2014 21:24:53
Extreme Tyres