
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zkrat na elektru Š 120l - vytopeny kufr
21:36:28
04.08.2014
04.08.2014

Jozka
-> vmat93: Ale jo, vyplatí, ale je nutný mít přehled o cenách.. taky po mě třeba chtěli kilo za spínač (zpátečkovej MB, jinak běžnej motodíl).. a když jsem řekl, že novej stojí nejdráže 70, slevil bez mrknutí oka na 40.

18:24:43
02.08.2014
02.08.2014

vmat93
Aha.
Vidím, že z vrakoviště se kupovat ND opravdu nevyplatí. Cenu jsem si nezjišťoval a jak vidno bych se nechal pěkně sedřít.
Neoriginální relé funguje stejně nebo je tam potřeba udělat úpravu? Zeptám se na nový kus v prodejně se šádesdíly.
Na každý pád díky všem, co mi pomohli a poradili!

Vidím, že z vrakoviště se kupovat ND opravdu nevyplatí. Cenu jsem si nezjišťoval a jak vidno bych se nechal pěkně sedřít.
Neoriginální relé funguje stejně nebo je tam potřeba udělat úpravu? Zeptám se na nový kus v prodejně se šádesdíly.
Na každý pád díky všem, co mi pomohli a poradili!

16:44:20
02.08.2014
02.08.2014

Eidy
-> vmat93: 100Kč??? Funglovka z krámu (ne origo) stojí asi 30Kč na 30A.
www.aunika.com/Auto-elekt ro-instalacni-material/Rel e
www.aunika.com/Auto-elekt ro-instalacni-material/Rel e
16:27:29
02.08.2014
02.08.2014

MOLSO
-> vmat93: stovku za relatko z vrakacu ?
sa posrali ne ?

14:43:57
02.08.2014
02.08.2014

vmat93
Měli jste pravdu, plíšek relátka stačilo narovnat a už to fungovalo normálně. Tedy... fungovalo to asi 20 minut a pak začalo relé strašně bzučet, z přepínače světel a směrovek se začalo hulit! To jsem měl vážnou chuť auto "umravnit" kladivem
Ale všechno špatný je k něčemu dobrý - vím, že světla snad po výměně relátka budou normálně fungovat. Chlap na vrakovišti chce za náhradní stvoku, to do toho ještě vrazím
A když už jsem byl v ráži a rejpal se v kabelech, vyměnil jsem tachometr za funkční kus 


Ale všechno špatný je k něčemu dobrý - vím, že světla snad po výměně relátka budou normálně fungovat. Chlap na vrakovišti chce za náhradní stvoku, to do toho ještě vrazím


12:09:25
02.08.2014
02.08.2014

Eidy
-> MOLSO: máš pravdu, předsedo.

12:04:13
02.08.2014
02.08.2014

MOLSO
-> vmat93: no ten kontakt ti spina tie svetla ktore zaznu ked to o seba pritlacis.... akurat to relatko ma vykruteny ten vrchn pliesok a aj ked cievka ten plech pritiahne tak sa to relatko nezopne
12:03:28
02.08.2014
02.08.2014

Eidy
-> vmat93: Proměř ovládací kabely. Buď má špatnou kostru nebo tam nejde ovládací plus z palubky. Pokud jsou signály dobrý, tak je špatný rele.
12:00:19
02.08.2014
02.08.2014

vmat93
Zde je k nahlédnutí kontkat, o kterém jsem psal - potřeboval bych od nějaké dobré duše vědět, k čemu je. Nikdy totiž nesecvakne. Pokud ho ale přitlačím ručně, světla se rozsvítí, jak jsem už psal... 

17:01:33
29.07.2014
29.07.2014

vmat93
A ještě jedna věc - otáčkoměr se konečně umoudřil a nezlobí. V jeho případě asi zabrala vyčkávací taktika 

16:59:40
29.07.2014
29.07.2014

vmat93
Po dlouhe dobe mimo domov jsem se k autu znovu dostal. Nabil jsem baterii a začal se hrabat v elektru. Nevím, jak přesně funguje relátko v kufru a který kontakt spouští které světlo, ale zřejmě bude chyba v něm.
Když zapnu dálkovky, měděný plíšek nahoře se přitáhne k horní zarážce (takový kovový zoubek). Po vypnutí se opět vrátí do původní polohy. Při potkávačkách stále svítí jen obrysovky. Nevíte někdo, k čemu je kontakt na úplném konci plíšku (tam, kde se na konci vpravo zužuje a je mírně prohnutý)? Když totiž přiložím ke kontaktu plíšek ručně, rozsvítí se světla jak v poloze vypnuto, tak při obrysovkách, potkávacích i dálkových (při dálkových začnou světla svítit o poznání více). Všechno jsem čistil a prohlédl, ale furt to zlobí. Je vůbec možné, aby odešlo relé jen kvůli vlhkosti v motoru?
Dnes nebo zítra sem i hodím fotky relátka, aby bylo více jasné, o čem mluvím
Když zapnu dálkovky, měděný plíšek nahoře se přitáhne k horní zarážce (takový kovový zoubek). Po vypnutí se opět vrátí do původní polohy. Při potkávačkách stále svítí jen obrysovky. Nevíte někdo, k čemu je kontakt na úplném konci plíšku (tam, kde se na konci vpravo zužuje a je mírně prohnutý)? Když totiž přiložím ke kontaktu plíšek ručně, rozsvítí se světla jak v poloze vypnuto, tak při obrysovkách, potkávacích i dálkových (při dálkových začnou světla svítit o poznání více). Všechno jsem čistil a prohlédl, ale furt to zlobí. Je vůbec možné, aby odešlo relé jen kvůli vlhkosti v motoru?
Dnes nebo zítra sem i hodím fotky relátka, aby bylo více jasné, o čem mluvím

14:02:45
10.07.2014
10.07.2014

srdcar 120L
-> vmat93: Vlivem vlhka můžeš mít špatnou kostru budíků a po vypnutí zapalka se ti napětí na otáčkoměru vybije přes některou žárovku nebo jinou část přístrojovky. Chce to zkontrolovat a vyčistit. Kostra budíků je zpravidla za přístrojovkou na šroubku M6, na kastli.
13:57:34
09.07.2014
09.07.2014

vmat93
No ale ze to predtim nedelalo..?
Vypnu zapalovani, ventas bezi, vypnu i ventilator a otackomer vyleti na 3 - 5 tis. ot./min., a vydrzi tam tak 2 sekundy, nez zase spadne. Jo, o vikendu na to vlitnu a tentokrat na to snad uz kapnu. Nebo se minimalne odpari zbytek vody z kabelaze 


11:31:17
09.07.2014
09.07.2014

Eidy
-> vmat93: Otáčkoměr při sepnutí/vypnutí ventilátoru lítá normálně. Relé cavká, tak spínací proud tam jde, ale co spínaný? Musíš jít po kabelu a najít přerušení nebo problém.
11:22:55
09.07.2014
09.07.2014

vmat93
Tak jsem ke škodovce dnes na pár minut dostal, zkontroloval jsem svorkovnice uvnitř, vše se zdá být celkem čisté, nezoxidované. Blinkr se po rozpojení a opětovném spojení svorek rozběhl, ale potkávací světla a mlhovka stále nejdou. Pojistky jsem měnil, přesto nic.
Nemůže to ale přece jen být tím venťasem nad topením? Je divné, že otáčkoměr při vypnutém motoru (poloha klíčků "1") a spuštění nebo vypnutí ventilátoru pořád lítá nahoru, zejména při poloze na rychlý ofuk. To nikdy předtím nedělalo.
Relé je uvnitř čisté a bez oxidace. Špatně jsem to napsal - necvaká, ale jen cvakne (když se přepne poloha světel)
Nemůže to ale přece jen být tím venťasem nad topením? Je divné, že otáčkoměr při vypnutém motoru (poloha klíčků "1") a spuštění nebo vypnutí ventilátoru pořád lítá nahoru, zejména při poloze na rychlý ofuk. To nikdy předtím nedělalo.
Relé je uvnitř čisté a bez oxidace. Špatně jsem to napsal - necvaká, ale jen cvakne (když se přepne poloha světel)
18:04:36
07.07.2014
07.07.2014

srdcar 120L
-> vmat93: Pokud máš auto odstavené a nejezdíš, tak zatím přelep díry na kapotě na vzduch do topení( pokud na nich nemáš plastový jedno nebo dvojdílný kryt). Tudy se voda dostala do žlabu pod oknem. A protože máš ucpané listím oba odtoky, tak ti voda šla do topení a po náhonu tachometru jak do kufru, tak i dovnitř vozu.To je příčina, proč je tam voda. Vyčisti oba odtoky a žlab od listí a nečistot a pak se tam nebude držet ani voda. Pokud budou odtoky funkční,nemusíš otvory na kapotě překrýt, je to na to dělané.
V kufru je relé na tlumená světla, ( vedle plastového krytu brzdového a spojkového válce)takže ti zaoxidoval kontakt na relátku a i když cvaká, tak nepustí proud do světel. Otevři ho a vyčisti kontakt a dosedací plochu. Dále ve žlabu je propojovací svorkovnice na motor stěračů, ta je stále pod proudem ( její část) takže se klidně přes vodu mohla baterka vybít bez zkratu ve vedení. U toho je menší svorkovnice na boční blinkr, ta bude vlivem vody zaoxidovaná, proto nejde. Podle mého názoru po vysušení a vyčištění nikde nebude zkrat, to by vyhodilo pojistky.
Jak uvádíš, druhá baterie z fáva byla po chvíli teplá, to se nediv, pokud byla částečně vybitá, tak altík tam do ní žene plný výkon,tj. 55 Ampér, po nějakou dobu a tak se musí zákonitě trochu ohřát.

V kufru je relé na tlumená světla, ( vedle plastového krytu brzdového a spojkového válce)takže ti zaoxidoval kontakt na relátku a i když cvaká, tak nepustí proud do světel. Otevři ho a vyčisti kontakt a dosedací plochu. Dále ve žlabu je propojovací svorkovnice na motor stěračů, ta je stále pod proudem ( její část) takže se klidně přes vodu mohla baterka vybít bez zkratu ve vedení. U toho je menší svorkovnice na boční blinkr, ta bude vlivem vody zaoxidovaná, proto nejde. Podle mého názoru po vysušení a vyčištění nikde nebude zkrat, to by vyhodilo pojistky.
Jak uvádíš, druhá baterie z fáva byla po chvíli teplá, to se nediv, pokud byla částečně vybitá, tak altík tam do ní žene plný výkon,tj. 55 Ampér, po nějakou dobu a tak se musí zákonitě trochu ohřát.


10:55:22
07.07.2014
07.07.2014

vmat93
Pojistky jsem kontroloval jen jestli nejsou vylozene praskle. Tu, na ktere jsou potkavaci svetla a mlhovka, jsem zkousel i vymenit, ale nic...
Nova baterie po pripojeni na + pól trosku zapraskala, ale nijak moc. Spotrebic, ktery by v aute bez nastartovani zral proud (hodiny atp.), tam nemam. Radio v tu chvili taky vypnute.
Zkrat a svod... Ja rozdil mezi tim neznam, na kazdej pad tekla stava nekudy, kudy nemela a vyridilo to skoro novou 50Ah baterii
Nova baterie po pripojeni na + pól trosku zapraskala, ale nijak moc. Spotrebic, ktery by v aute bez nastartovani zral proud (hodiny atp.), tam nemam. Radio v tu chvili taky vypnute.
Zkrat a svod... Ja rozdil mezi tim neznam, na kazdej pad tekla stava nekudy, kudy nemela a vyridilo to skoro novou 50Ah baterii

01:25:54
07.07.2014
07.07.2014

koště
-> Peťa Klíč: ESL 

00:40:48
07.07.2014
07.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
(kdyby tam byl zkrat, tak má místo auta už jen díru do země, říkejme tomu např. svod)
00:30:19
07.07.2014
07.07.2014

Eidy
-> vmat93: Když tam dáš dobrou baterku tak to při připojení jiskří? Pokud je tam zkrat. Musí to vypálit pojistky. A ty pojistky jsou kontroloval jak? Jen pohledem nebo jsi s nima kvrdlal. Můžou být zaoxidovaný a nevedou.
22:53:04
06.07.2014
06.07.2014

vmat93
Predstavit se to da jednoduse: uz od te doby, co jsem ho koupil [leden tohoto roku] nekudy zateka do kufru voda. Nejspis to bude blatnikem. byl rezavy a puvodni majitel to vyresil jen opticky stribrnou izolepou, coz to jeste zhorsilo a blatak tise hnil a hnil. Pokusil jsem se to vyresit autotmelem, trochu to pomohlo, ale preci jen tmel neni vodotesny a stale tam zateka. A ted auto dlouho stoji, zaprselo a dno kufru se zmenilo v brouzdaliste. Voda kapala dovnitr skrz otvor pro lanko tachometru, ktery je, tusim, nad pedalem brzdy. Vytopilo se i topeni zeshora kvuli ucpanemu odtoku nad pravym blatnikem... Tot vse, jak k tomu doslo. Holt neni na opravu auta a STK, natoz na pronajem pristresku nebo nedejboze garaze
Zkusim zitra navstivit Hornbach a neco sehnat, mam doma jen tu kalsickou na 230 V, ta mi asi nepomuze, co?
Hlavne je ale problem, ze ja se v autoelektrice nevyznam, takze ten zkrat nejspis nenajdu. Kazdopadne diky vsem, co zatim napsali 



22:08:03
06.07.2014
06.07.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
natekla hromada vody do kufru a pres otvor pro lanko tachometru
nějak si to nedovedu představit,, auto zaparkované čumákem dolů a ootevřeným oknem do něj vede rýna?
a spíš než žárovkovou zkoušečku (která v tomdle případě ukáže asi prd) bych volil multimetr
nějak si to nedovedu představit,, auto zaparkované čumákem dolů a ootevřeným oknem do něj vede rýna?
a spíš než žárovkovou zkoušečku (která v tomdle případě ukáže asi prd) bych volil multimetr
22:04:39
06.07.2014
06.07.2014

dragon_cb_cz
-> Nwkt: Určitě, ale je to víc práce než vydělat těch 60 Kč 

22:03:22
06.07.2014
06.07.2014

Nwkt
-> dragon_cb_cz: V nouzi stačí kus drátu, dva fastony a vyloupnout parkovačku z hlavního světla i s objímkou 

22:02:11
06.07.2014
06.07.2014

dragon_cb_cz
-> vmat93: Konkretni radu ti nedam, ale zkousecka stoji 60 Kč v Kauflandu - doporučuju zainvestovat.
21:27:44
06.07.2014
06.07.2014

vmat93
Jeste doplnim, ze se jedna o rok vyroby 1989 

21:18:51
06.07.2014
06.07.2014

vmat93
Zdravim všechny škodovkáře!
Potreboval bych poradit s jedním problémem: mám odstavenou šáde 120L kvuli spalene spojce.
Asi po dvou měsících odstavení jsem zjistil, ze mi po tydnu silnejsich destu natekla hromada vody do kufru a pres otvor pro lanko tachometru voda natekla do interieru a vytopila filcak pod koberecky pod a za ridicem. Navic jeden z odtokovych kanalku nad kufrem [ten na spolujezdcove strane] se pricpal listim a bordelem zvenku a voda nemohla odtékat ani odtamtud a natekla do ventilátoru nad topením. a zrejme i do motorku steracu. Nasledkem toho bylo, ze auto melo zrejme zkrat na elektru a vybila se tim pul roku stara baterie. Po otoceni klickem se nic nedelo a šáde ani neškrtla. Elektrozařízení nefungovalo, jenom houkačka velice slabě houkala a slabounce se dala rozsvítit lampička v kabině. Bylo zajímavé, ze vše ostatní nešlo, ale otáčkoměr se točil při spuštění čehokoliv jako divy...
Prolezl jsem barevny svazek kabelu vedouci od zadni prave sedacky ke spolujezdci, ale draty byly v poradku. Kabelaz okolo pojistek a tachometru taky sucha. Mokro bylo jen na strane ridice a za nim, ovsem festove, ze jsem z filcu vyzdimal snad pul kyble vody, o dne kufru vubec nemluvim...
Nekde je ale porad zkrat. Po vlozeni uz znacne stare baterie z vypujceneho Fava sade naskocila na druhy pokus, ale nejdou potkavaci svetla, mlhovka a levy bocni blinkr. Zarovky i pojistky jsou po zbezne kontrole okay, dokonce i pri prepinani svetel relatko nad kufrem cvaka... Parkovacky i dalkace jdou, stejne jako zadni svetla. Po cca peti minutach byla baterie z fava celkem tepla na dotek, urcite tam proto nekde musi byt zkrat. Nemam zkousecku ani nejsem mechanik, potreboval bych prosim radu od nekoho, kdo tusi, co se mohlo stat... Jo a na nove baterii se otackomer chova, jak ma a uz nepoletuje sem a tam... Netusi nekdo, kde je zakopanej pes? Dikes 




