skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Natažení 12v zásuvky do zadního plata
18:31:30
23.03.2014
23.03.2014

Robert 106
Já teda taky vše smotám a pájím nejlépe zatáhnout smršťovačkou s lepidlem není to nejlevnější způsob, ale mechanicky i vodě odolný.
19:27:21
19.03.2014
19.03.2014

Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: doporučuju husí krk (ten gumovej bazmek - průchodku) vyndat jak z dveří, tak sloupku, protáhnout kabely a pak bojovat se sloupkem (přeju pevný nervy a hodně štěstí :-D )
14:11:11
19.03.2014
19.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
Tak a prase to hodilo do auta. Jen nastal jeden problémek.
Kabel od kostry je v pohodě fikl jsem ho vložil čokoládu a na jeden konec přicpal kabel navíc a vešlo se v pohodě.
Kabel od plusu je trochu problém je silnější a do stejné čokolády se vešel jen tak tak a nelíbí se mi to. Musím prohrabat zásoby a vzít větší čokinu, ale co mělo fungovat tak teď funguje což považuju za malý úspěch.
Velký úspěch bude až protáhnu husím krkem ve dveřích asi pět kabelů navíc co potřebuju dostat do pojistkovky a na druhou stranu k pravým dveřím.
Kabel od kostry je v pohodě fikl jsem ho vložil čokoládu a na jeden konec přicpal kabel navíc a vešlo se v pohodě.
Kabel od plusu je trochu problém je silnější a do stejné čokolády se vešel jen tak tak a nelíbí se mi to. Musím prohrabat zásoby a vzít větší čokinu, ale co mělo fungovat tak teď funguje což považuju za malý úspěch.
Velký úspěch bude až protáhnu husím krkem ve dveřích asi pět kabelů navíc co potřebuju dostat do pojistkovky a na druhou stranu k pravým dveřím.
12:21:26
19.03.2014
19.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
-> vhml: Dík, ale ve skutečnosti to nevypadá tak strašně jak já to popisuju
12:19:52
19.03.2014
19.03.2014

vhml
12:12:44
19.03.2014
19.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
-> Stepan FUN: ehm zbytečné. Na to občasné scvaknutí. Hele zrovna dneska jsem sikama jedno kabelové očko mačkal. A drží. Jo a pak jsem si pájel dohromady asi 4 kabely co půjdou do auta. No a na dva kabely jsem nachystal čokoládu
jsem já to ale prase

12:06:57
19.03.2014
19.03.2014

StepaNoFUN
-> ZdeněkH: Kleště na izolovaný kabelový spojky jsem včera kupoval za 450,- Kč...
09:10:29
19.03.2014
19.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
-> vhml: A co teprve ten svěráček
já se to vždy snažil uzavřít na sílu

06:59:50
19.03.2014
19.03.2014

vhml
-> ZdeněkH - zrušená registrace 18.03.14 22:28:56: sikovkama? To je slušnej slon v porcelánu :-D
Ja to dělám tenkejma klestema, s kterýma to pekne zavreš a utahnes. Nakonec to lehce premáčknu střihací částí kleští aby to opravdu drželo
Ja to dělám tenkejma klestema, s kterýma to pekne zavreš a utahnes. Nakonec to lehce premáčknu střihací částí kleští aby to opravdu drželo
06:52:48
19.03.2014
19.03.2014

suri
-> ZdeněkH - zrušená registrace 18.03.14 22:28:56: Tak buď chceme opravovať zväzky podľa originálu alebo "lepiť" ... Dá sa to aj kliešťami a drží to tiež dosť ...
22:28:56
18.03.2014
18.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
-> suri: A to je problém kdo má kleště na to určené
já ty dutinky normálka vezmu na sílu do sikovek. Nebo dřív když jsem měl tak do svěráčku 


22:20:37
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> suri 18.03.14 22:15:33: tu je to na papieri
22:15:33
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> Tommyk 18.03.14 22:13:31: jeden koniec z jednej strany druhý z druhej a zalisuješ , cez to zmršťovačku prípadne ešte zabaliť do izolepy
nutkanie aj hocičo môžeš mať , ak to urobíš kliešťami na to určenými tak ti garantujem že to nepovolí , viac krát som si to nalisoval len tak a dal do bužírky a ťahal káble na silu , roztrhol som ho vždy inde ako na spoji ...
nutkanie aj hocičo môžeš mať , ak to urobíš kliešťami na to určenými tak ti garantujem že to nepovolí , viac krát som si to nalisoval len tak a dal do bužírky a ťahal káble na silu , roztrhol som ho vždy inde ako na spoji ...
22:13:50
18.03.2014
18.03.2014

suri
22:13:31
18.03.2014
18.03.2014

Tommyk
-> suri 18.03.14 21:57:35: a to teda normálně jen káble dáš k sobě, případně smotáš do sebe a jen zalisuješ do dutinky? A to je vše? Bych měl asi strach že to povolí a pořád bych měl nutkání to ještě procínovat 

22:13:01
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> Tommyk 18.03.14 22:10:31: tam kde je priestor sa dajú použiť aj izolované spojky , sú lacnejšie ale zase menej pevné
22:10:31
18.03.2014
18.03.2014

Tommyk
-> suri: aj, beru zpět :-D fastony tam samozřejmě dávat nebudu. Teď jsem si to vyhledal na googlu a nevim proč, ale myslel jsem si že je to něco jinýho



22:07:21
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> Tommyk 18.03.14 22:06:07: dajte pokoj z fastonmi , každý spoj naviac je problém , do tohoto si kľudne daj káblov koľko chceš , stačí použiť patričnú veľkosť
22:06:36
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> vhml 18.03.14 22:02:32: ono je to drahé ale jediné funkčné , ak máš na to správne kliešte tak skorej odtrhneš kábel ďalej ako na tom spoji + zmrštovačka s lepidlom a je to na veky ....
22:06:07
18.03.2014
18.03.2014

Tommyk
-> suri 18.03.14 21:57:35: jo, to by asi i šlo :) akorat je blbý, že se tam ten kabel rozdvojuje, ale taky by to šlo spáchat do tohodle.
22:02:32
18.03.2014
18.03.2014

vhml
-> suri 18.03.14 22:01:03: jo to určitě. Spojka z tvýho odkazu je super. Jen právě na škodovce jsem to vždy nějak pořešil sadou fastonů a ještě se nedokopal tohle koupit.
22:01:03
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> vhml 18.03.14 21:58:52: záleží na čom robíš , na škodovke je to jedno ale keď na novom opravuješ 30 káblov v husom krku k riadiačke motora tak potrebuješ aj nejaké miesto
21:58:52
18.03.2014
18.03.2014

vhml
Já dávám všude fastony a nějak by mě asi ani nenapadlo používat cokoliv jinýho. Pokud je třeba drát rozdvojit, existují rozdvojovací fastony.
21:57:35
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> Tommyk 18.03.14 21:49:07: www.wurth.sk/media/.../08
-01-03-121__10115_sk_W.pdf viz Stykové spojky sa krimpovaným spojením + šedá hrubá zmršťovačka a nie je problém , držia káble hnijúce okolo motora , aj na podvozku aj v dverných prechodkách
21:55:09
18.03.2014
18.03.2014

suri
-> Tommyk 18.03.14 21:49:07: lisovacie dutinky (Wurth) sú jediné schválené opravovanie spojov od Škodovky
21:49:07
18.03.2014
18.03.2014

Tommyk
-> Stepan FUN: a jak třeba řešíš dodatečnou instalaci tažného zařízení?
Já to mám v oktávce dělaný těmahle rychlospojkama a je to uplně nahovno=blbne to... (nedělal jsem to já). Musím to předělat, tak bych si rád vyslechl jaké je nejlepší řešení. Měl jsem v plánu to normálně naletovat..
Já to mám v oktávce dělaný těmahle rychlospojkama a je to uplně nahovno=blbne to... (nedělal jsem to já). Musím to předělat, tak bych si rád vyslechl jaké je nejlepší řešení. Měl jsem v plánu to normálně naletovat..
21:11:15
18.03.2014
18.03.2014

StepaNoFUN
-> ZdeněkH: Přenos větších proudů - dle mého je 1A na vodič připojenej navíc asi tak limit... Ta spojka snese 100%tně víc, ale nezkoušel jsem to. Nepoužívám je rád, ale někdy je to nejjednodušší a u nešáhnutejch instalací asi "nejčistší" řešení, který je navíc vidět. Pokud je ten zásah větší, jdu jinou cestou. Ať už třeba vypíchání konektoru, oholení části izolace a motákův spoj v bužírce, pokud to jde, tak ustřižení konektoru a jeho nahrazením typem ny větší průřez vodiče a zalisování 2 drátů... Nebo úplně nějak jinak - případ od případu...
Třeba v mým Formanu je přes 100m drátu navíc a tahle spojka tam není ani jedna...
Třeba v mým Formanu je přes 100m drátu navíc a tahle spojka tam není ani jedna...
17:46:40
18.03.2014
18.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
-> Stepan FUN: Prosím tě to mě vždy zajímá můžeš definovat: přenos většího proudu.
Nechci prudit jen mě to zajímá i z toho důvodu, že se chystám bastlit na svém autě el. zrcátka a právě přímo na dveřích mám přivedeny kabely už kostru přímo z kostřícího bodu a plus z pojistky, která je spínaná až otočením klíčem což je podle mě ideální. A ideálně bych si třeba u kostry představoval to, že nynější kabel fiknu nebo prostě vložím k němu ještě další kabely, které budou mít na starost ještě nastavování zrcátka a jeho ohřev.
Říkám si totiž proč by to ten kabel neunesl i pojistka. Ohřev, nastavování a spouštění skla nikdy nepojede současně tak proč ne. No a právě protože je to svazek v autě kam nedostanu tak lehce pájecí náčiní hledám způsob jak to napojení provést.
Jde tedy o původní kabel + k němu kabel pro ohřev skla + kabel pro nastavování zrcátka.
Čokoláda? Oblíbená metoda ala moták?
U plusu pro ohřev samozřejmě půjdu jinam, ale nastavování zrcátek bude taky připojeno v tomto místě jen na jiný kabel.
Nechci prudit jen mě to zajímá i z toho důvodu, že se chystám bastlit na svém autě el. zrcátka a právě přímo na dveřích mám přivedeny kabely už kostru přímo z kostřícího bodu a plus z pojistky, která je spínaná až otočením klíčem což je podle mě ideální. A ideálně bych si třeba u kostry představoval to, že nynější kabel fiknu nebo prostě vložím k němu ještě další kabely, které budou mít na starost ještě nastavování zrcátka a jeho ohřev.
Říkám si totiž proč by to ten kabel neunesl i pojistka. Ohřev, nastavování a spouštění skla nikdy nepojede současně tak proč ne. No a právě protože je to svazek v autě kam nedostanu tak lehce pájecí náčiní hledám způsob jak to napojení provést.
Jde tedy o původní kabel + k němu kabel pro ohřev skla + kabel pro nastavování zrcátka.
Čokoláda? Oblíbená metoda ala moták?
U plusu pro ohřev samozřejmě půjdu jinam, ale nastavování zrcátek bude taky připojeno v tomto místě jen na jiný kabel.
14:43:45
18.03.2014
18.03.2014

Kocvin
-> Luky: Zřejmě jediná její výhoda

14:26:54
18.03.2014
18.03.2014

Luky
-> Kocvin: hele co máš proti průhledné lepicí pásce? Aspoň je vidět, jak jsou drátky hezky smotaný/zapájený 

14:21:09
18.03.2014
18.03.2014

Kocvin
-> Stepan FUN: Jo na to denní spícení to děláme taky.. ze zpátečkového spínače např.. Ale už jsem fakt viděl celé klubko u světla, každý drát jiný brrr
A izolace proti vlhkosti nulová takže vodič za nějaký čas pěkně vevnitř vyhnije..
Ale tak určitě lepší něž spoje zaizolované kobercovou nebo průhlednou lepící páskou jak to měl soused na stodváce

Ale tak určitě lepší něž spoje zaizolované kobercovou nebo průhlednou lepící páskou jak to měl soused na stodváce

14:16:04
18.03.2014
18.03.2014

StepaNoFUN
-> Kocvin: Za mě ano, pokud se jedná o připojení jednoho drátu někam, kde je místo a kterej není příliš proudově zatížen. Ale ne tím dělat kompletní instalaci. Jako pokud budu na nějakým novějším autě páchat světla na denní svícení, tak ten jeden ovládací drát k parkovačkám dám klidně přes tuhle svorku, pokud elektrika nebude už doprasená. Ale když těch drátů budu připojovat víc, nebo to bude na přenos většího proudu, tak radši jinak.
13:37:06
18.03.2014
18.03.2014

Kocvin
-> ZdeněkH: Prořezávačky jsou jednoduchý a rychlý způsob, ale za mě taky ne.. Když otevřu kapotu a vidím tam pět takových kostek vedle sebe tak mi to příjde jako neskutečná prasárna.. Někdy ani nevěřím co s tímhle kutilové dokážou napáchat za zmatek..
13:31:41
18.03.2014
18.03.2014

Kocvin
-> minno: Taky to tak dělám.. Je to nejestetičtější způsob než nějaké čokoládky.. I když zatavovací bužírka není nejideálnější proti vniknutí vlhkosti.. V tom je zase klasická elektrikářská páska lepší..
13:28:10
18.03.2014
18.03.2014

ZdeněkH - zrušená registrace
Taky pokud je možnost v autě vše letuju (pájím) a pak protože nemám bužírku tak to omotám pořádně el. izolačkou. Dřív jsem to dával do čokolád nebo fastonů, ale tohle mi přijde lepší. Bohužel žádné auto nemám tak dlouho abych zjistil hranici životnosti.
Když je tu tahle debata co říkáte na spojovačky-prořezávačky?
www.ges.cz/cz/rs-1-2-GES0 6614304.html
Za mě teda ne, ale když tu vidím odpůrce pájení v autě tak se zeptám i na jejich názor.
Když je tu tahle debata co říkáte na spojovačky-prořezávačky?
www.ges.cz/cz/rs-1-2-GES0 6614304.html
Za mě teda ne, ale když tu vidím odpůrce pájení v autě tak se zeptám i na jejich názor.
13:13:34
18.03.2014
18.03.2014

minno
Ja teda tiež všetky spoje v aute pajkujem a potom zmršťovačka na to, a žiadny problém

07:41:52
13.03.2014
13.03.2014

Don_pepe
V platu to bude hnusný, já bych to nakutil na tunel někam za ručku

07:32:24
13.03.2014
13.03.2014

MOLSO
-> haso: treba poriadnu nabijacku 

00:01:41
13.03.2014
13.03.2014

haso
-> havevo: nechcem ti brat iluzie, ale vlastna skusenost z favorita a 20 dni cesty po EU je taka...
ze ak na mobile kde sla gps sa dal plny jas (jasne slnecny den), tak to nestihalo skrz autozapalovac ani dobijat...
pri znizeni jasu to veeelmi pomaly dobijalo...rozumej, ked bol mobil v aute a auto sa hybalo, bol stale na nabijacke a aj tak nikdy nedosiahol 100%
po zapojeni tabletu do nabijacky auta to sice tablet nabijalo, ale straaaasne pomaly => keby sa na nom pracovalo, tak to nic nenabije...
ze ak na mobile kde sla gps sa dal plny jas (jasne slnecny den), tak to nestihalo skrz autozapalovac ani dobijat...
pri znizeni jasu to veeelmi pomaly dobijalo...rozumej, ked bol mobil v aute a auto sa hybalo, bol stale na nabijacke a aj tak nikdy nedosiahol 100%
po zapojeni tabletu do nabijacky auta to sice tablet nabijalo, ale straaaasne pomaly => keby sa na nom pracovalo, tak to nic nenabije...
23:56:19
12.03.2014
12.03.2014

srdcar 120L
-> havevo: V podstatě mi to je jedno, zda tu zásuvku chceš mít nastálo vzadu, ale nestačila by ti prodlužovačka ze stávající zásuvky dozadu? A uděláš ji dlouhou, kolik budeš chtít, třeba s dvojzásuvkou na konci nebo autorozdvojkou. Když ji nebudeš potřebovat, smotáš ji a můžeš kdykoliv použít, třeba i na jiný postrk.
22:11:45
12.03.2014
12.03.2014

havevo
-> haso: protože plánuju v létě podniknout ve 4 lidech cestu do Rakous a kluci si budou chtít vzadu napájet tablet a takový blbosti.
Každopádně všem díky za nápady
Každopádně všem díky za nápady

18:45:26
12.03.2014
12.03.2014

Jozka
-> FORM - zlomená ojnice: Tak na spojování vodičů na tupo není funkčně ani prostorově lepší metoda, než je odizolovat, koncema zasunout do sebe a proletovat.. a hlavně nic nekroutit, jak kde kdo dělá - to je.. no fakt docela kravina.. (na čemž se shodlo 9 specialistů na měření a regulaci z 10ti
)


08:08:07
12.03.2014
12.03.2014

FORM - zlomená ojnice
Jsou místa, kde je pájení špatně, ale pokud se jedná o rovnou trasu ve svazku, který se nepohybuje, považuju pájení za mnohem lepší než smotat dva zoxidované dráty k sobě a zalepit do smršťovačky. Stejně tak občas lehce zakápnu konektor, pokud si nejsem úplně jistý, že je dobře zalisovaný. každopádně moc neletuji vodiče na tupo, napřed smotat a poté proletovat. Pokud se vytvoří prasklina v pájce nebo povolí intermetalická vrstva, pak je spoj i dále dobře vodivý. A dávat v autě pocínované vodiče do čokolády je už vůbec blbost.
23:53:44
11.03.2014
11.03.2014

Jozka
-> Stepan FUN: To se schválně zeptám, jestli je pájení zakázaný.. jestli jo, tak je bude lobbing výrobců předraženejch konektorovacích kleští ...
.
Letování je úplně v pohodě, to je pověra, že se konce lámou - to spíš odpadne ledabyle nacvaklej konektor, hlavně teda ty sračkovitý velkosériový, co jsou v autech..


Letování je úplně v pohodě, to je pověra, že se konce lámou - to spíš odpadne ledabyle nacvaklej konektor, hlavně teda ty sračkovitý velkosériový, co jsou v autech..

12:16:06
11.03.2014
11.03.2014

StepaNoFUN
-> aDAm: Přesně jak říkáš. Pokud je to smršťovačka s lepidlem, je to "navždy", pokud bez lepidla, tak to zpravidla uhnije v bužírce těsně za spojem. Ono kolikrát jsou ty dráty tak zaoxidovaný, že jakejkoli pokus o pájení je naprosto zcestnej a když použiješ lisovací spojky, tak Ti ten svazek rázem několikrát naběhne a ne vždy je tam na to prostor.
10:06:09
11.03.2014
11.03.2014

RealTekK
-> dragon_cb_cz: Nedošlo mi, že se jedná o 105ku..

09:26:40
11.03.2014
11.03.2014

aDAm
-> Stepan FUN: jako že je vemeš, stičíš dohromady, nasadíš smršťovačku a hotovo?
20:31:41
10.03.2014
10.03.2014

StepaNoFUN
-> Tomaso435: Dělěj jak myslíš. ;-) Ale každopádně posledních asi tak 10 (možná už víc) let je pájení kabelů v dopravních prostředcích normou zakázaný. A ty normy nevymejšlej úplný blbci a jenom pro srandu. ;-) Za mě - lisovanej spoj je lisovanej spoj. A když se udělá dobře, tak vydrží to co drát. Jinak na náklaďákách běžně dráty jenom motám a zatavuju do smršťovačky. Stejně to dřív uhnije v bužírce o kousek dál...
20:25:00
10.03.2014
10.03.2014

Tomaso435
-> Stepan FUN: konce zatočím pocínuju a šup do čokolády.
no ja nevim mě teda nikdy nic neprasklo co bylo pájený a tech 5mm co má spoj, to se snad nedá ani zlomit. kabliky zamotám zapájím přetáhnu bužírku a zatavím. hotovo. funguju tak ... pořád.
no ja nevim mě teda nikdy nic neprasklo co bylo pájený a tech 5mm co má spoj, to se snad nedá ani zlomit. kabliky zamotám zapájím přetáhnu bužírku a zatavím. hotovo. funguju tak ... pořád.
20:18:38
10.03.2014
10.03.2014

StepaNoFUN
-> Tomaso435: A lisuješ alespoň ty lanka do těch "čokolád"? Jinak pájení je trošku problém, protože tím se z lanka stane pevnej vodič, kterej docela rád praská. Ideální jsou lisovaný spoje. A každopádně v autě pořád lepší rozumně dlouhej "motákův spoj" zavařenej ve smršťovačce, než pájení...