
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
mlhovka škoda 125l
08:47:15
22.01.2014
22.01.2014

Jozka
-> Majki: Nic si z toho nedělej, jsem tuhle dospěl taky až ke starýmu Ohmovi, když jsem řešil, zda mi z altu neleze moc velký napětí kvůli přechoďáku v napojení očka na kabel, když přece U=R*I.. Probralo mě až vypálení závitu M6 do prstíků.. a to mám VŠ zkoušku z elektrotechniky
.

14:56:26
21.01.2014
21.01.2014

Majki
uznávám svou chybu... spletl jsem si to s něčim jiným ale zaboha si nemůžu uvědomit s čim. teď jak jsem si přečetl svuj příspěvek tak už vidim tu pičovinu..... horší na tom je to ze jsem nezaspal pri fyzice ale jsem vyučeny elektrikář 

11:15:56
21.01.2014
21.01.2014

StepaNoFUN
-> Majki: Přechoďák vážně nezvýší proud... Jestli Ti říká něco ohmův zákon a víš jak se počítá výslednej odpor při sériovým řazení, tak si vezmi tužku a papír a chvilku počítej. ;-)
Odpor 21W žárovky je necelejch 7ohm. Pokud bys tam přidal ještě jednu do série (bude simulovat ten zmíněnej přechodovej odpor) tak obě budou svítit málo (cca na 1/4 výkonu) a výslednej proud protékající obvodem bude cca poloviční.
Proud bys zvýšil pouze paralelním řazením těch žárovek. A to by byl právě případ toho kabelu prošvihnutýho někde na kostru - přidání další zátěže paralelně...
Odpor 21W žárovky je necelejch 7ohm. Pokud bys tam přidal ještě jednu do série (bude simulovat ten zmíněnej přechodovej odpor) tak obě budou svítit málo (cca na 1/4 výkonu) a výslednej proud protékající obvodem bude cca poloviční.
Proud bys zvýšil pouze paralelním řazením těch žárovek. A to by byl právě případ toho kabelu prošvihnutýho někde na kostru - přidání další zátěže paralelně...
19:21:51
20.01.2014
20.01.2014

srdcar 120L
-> Majki: Pokud bude elektrickým obvodem protékat určitý proud a přes spotřebič(žárovku) na kostru, tak přechodový odpor v plusovém vedení v žádném případě nezvedne procházející proud, naopak se proud sníží. To jsi asi opravdu zaspal na hodině fyziky. Proud se zvedne tehdy, když dojde k poškození plusového kabelu přímo na kostru (zkrat) a tehdy zafunguje pojistka, která se přepálí..
19:02:19
20.01.2014
20.01.2014

Majki
-> srdcar 120L: dej mi prosim nějaké vysvětlení proč by přechodový odpor nemohl spalit pojistku. asi jsem ve škole zaspal ale měl jsem za to ze když bude ve spoji větší odpor tak bude muset protékat větší proud než normalně... ale rád se nechám poučit.
18:48:38
20.01.2014
20.01.2014

srdcar 120L
-> Majki: Přechodový odpor by mu nespálil pojistku, jen by to míň svítilo. Je to prošoupaný plusový kabel na kostru, okolo něho je to zaoxidovaný, proto to chvíli svítí a pak spálí pojistku.
18:46:08
20.01.2014
20.01.2014

srdcar 120L
Můžeš mít problém přímo v mlhovce nebo v přívodu k ní, může být částečně poškozená izolace plusového kabelu u průchodu zadním čelem a dotýká se zaoxidovaný kabel kostry, prohlídni to. Pokud to zde bude v pořádku, prohlídni kabely u úchytek kabeláže vedle zapalovací cívky. Dále může být prodřený kabel u průchodu kolem nalévací trubky do nádrže. Na uvedených místech to bývá nejčastěji.
18:42:28
20.01.2014
20.01.2014

Majki
-> Schade12: změř jaky ti tam protéka proud...
viděl bych to na velký přechodový odpor takže pročistit všechny spoje.
viděl bych to na velký přechodový odpor takže pročistit všechny spoje.
16:39:07
20.01.2014
20.01.2014

Schade12
čau, dlouho mě trápí zadní mlhovka. Dlouhodobě mě nesvítila tak jsem si řekl že to zpravím, tak sem začal postupně všecko procházet, od žárovky pojistky atd. Nakonec jsem zistil že jen byla vzadu špatně ukostřena. tak jsem to ukostřil, rožnul sem ji krásně svítila kontrolka i žárovka, ovšem problém: POKAŽDÉ JAK JI ZAPNU, tak asi po 5 sekundách shoří pojistka Č. 5. Hledal jsem si i v knížce že mlhovka má být na pojistku č 5 zapojena a to tak mám tak nevím proč to pořád prská. Prosím poraďtě nějaké typy čím by to mohlo být díky