
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zástavba alternátoru z felicie do škody 120
-> Tomaso435 31.01.14 21:10:15: ma bude to dobijat 

-> Nwkt: jde mi hlavně o to dobíjení. fávo prostě nedobíjí a baterky tak nějak odcházej moc často. navíc zimní provoz se neobejde bez pár dobití baterky. a na volnoběh to slušně pohasíná :-/
Problém lepších altíků je uchycení, řemenice, a to hlavní je zapojení.
uchycení nějak dobastlim, to asi v pohodě. horší je řemenice, aby to mělo stejnou osu , řemenice drážková se nechala něja rozumě vyndat a nalisovat tam fáčkovskou. no a ty káble. to sem ztracenej
Problém lepších altíků je uchycení, řemenice, a to hlavní je zapojení.
uchycení nějak dobastlim, to asi v pohodě. horší je řemenice, aby to mělo stejnou osu , řemenice drážková se nechala něja rozumě vyndat a nalisovat tam fáčkovskou. no a ty káble. to sem ztracenej
-> Tomaso435: Dej rovnou 120A z oktávky nebuď troškař 

a tady se zeptám .... výměna altíku ve fávu 55 za 70 z filcky. má nějakej významnej přínos ?
no nekde jsem to cet, kdyz se ted nad tim zamyslim je to vlastne blbost :)
-> stengl87: Souvislost alternátoru se startérem mi nějak uniká...
-> stengl87: Co ma co spolecnyho alternator se starterem???
nevim tedy jestli je tenhle starter i ve fabii ale ve felicii ano tudis po prohozeni vika a kolecka ...
nevim tedy jestli je tenhle starter i ve fabii ale ve felicii ano tudis po prohozeni vika a kolecka ...
Omlouvam se ze to hazim sem, ale nebudu spamovat dalsim zalozenim tematu, chtel bych do rapida dat tenhle starter MAGNETON
443115141 12v 1.4K s Fabie , s upravou by nemel byt problem ho tam dat, jen se chci zeptat, je nutne vymenit i altik ? Popripade jaky by jste doporucili ? Dekuju za odpoved
443115141 12v 1.4K s Fabie , s upravou by nemel byt problem ho tam dat, jen se chci zeptat, je nutne vymenit i altik ? Popripade jaky by jste doporucili ? Dekuju za odpoved
s remenicou nepohnem, nastriekam na noc WD40 a zajtra sa uvidí. čo sa týka konektorov tak mám to takto -
EDIT - už som pochopil to zapojenie.
EDIT - už som pochopil to zapojenie.
Ano, dva šroubováky a páčit.
A zapojení je jednoduché. Šroub B+ na silový + vodič, na vrchní D- faston zapojit kablík regulátoru, a na spodní D- faston kablík od žárovky.
A zapojení je jednoduché. Šroub B+ na silový + vodič, na vrchní D- faston zapojit kablík regulátoru, a na spodní D- faston kablík od žárovky.
-> Westas: Bez stahováku je to blbý, zkus třeba vzít dva větši šroubováky a páčit proti sobě...
-> Kuladmin: Magneton 70A, maticu som povolil, no s remenicou a ventilátorom neviem pohnúť ani na silu. zverák ani sťahovák nemám k dispozícii, takže tak, no...
-> Westas: Povolis matku a stahnes nic na tom neni. A co se tyce zapojeni jaky altik to je cesky Magneton nebo bosch apod zahranicni?
zdravím diskutujúci, prosím Vás, mám tu alternátor z Felície 70A a neviem stiahnuť remenicu navyše som z označení kontaktov absolutne mimo. Hľadal som už na internete, no nenašiel som rady. Pomôžete mi? Ďakujem.
-> Jarda: dalo by se to nazvat škoda 140, protože blok s klikou je 1,4 fabie,rozvody + hlava felicie + něco ze 130 ..
ano altík je bosh 70A z vrakoviště ,favoritáckej altík jsem tam měl předtím
ano altík je bosh 70A z vrakoviště ,favoritáckej altík jsem tam měl předtím
Alebo kupit v železiarstve 2x maticovu trubku so zavitom 12 ,ktora ma vyšku origo 36mm a druhu dopilovat na 23 mm
Pozor - zabuda sa na ochranny odpor od 75R do 100R / 2W (cim vyssia hodnota tym skorej sa zapne budenie ), ktory ide paralejne zo ziarovkou kontroly nabijania - U fel.je ziarovka 1,5 W na pristrojovej dosky k nej paralejne odpor 82 ohm vykonom 2 watty (zeleny). - Skoda 742 ma budenie alter. cez ziarovku 2W na pristrojovej doske a paralejne ochranny odpor s diodou ( schovany vnutri reglera ) . On to funguje aj bez odpora ale je problem nabudenim a ochranou .
Franta111- alternator Bosch sa do 742 neodporuca pre remenicu ,uloženie a budenie ,ako si to poriesil ?
Franta111- alternator Bosch sa do 742 neodporuca pre remenicu ,uloženie a budenie ,ako si to poriesil ?
-> zajo-PO: no ja sa snazim pisat k veci a neviem perco sem stale motaz zapalovanie. to je uplne nepodstatne.
Na alternatore mas M6 zavit na pripojenie očka hrubeho káblu. To sa nedá zapojiť zle.
Máš tam jeden volný faston (nožový konektor) ktorý slúži na budenie altíku cez kontrolku.
Z regleru vytrhneš tie 2 pôvodné káble ktoré spájali pôvodný altík s reglerom a do nového altíku zapojíš modrozelený kábel (vytiahneš ho z povodneho regleru - myslím že je druhý v poradí z predu - a napojíš na volný kontakt v altíku )
Správnosť zapojenia si overíš tým, že Po zapnutí klúčika do polohy I musí kontrolka dobíjania svietiť, a po naštartovaní zhasne.
jednoduchšie to už nedokážem vysvetliť
Na alternatore mas M6 zavit na pripojenie očka hrubeho káblu. To sa nedá zapojiť zle.
Máš tam jeden volný faston (nožový konektor) ktorý slúži na budenie altíku cez kontrolku.
Z regleru vytrhneš tie 2 pôvodné káble ktoré spájali pôvodný altík s reglerom a do nového altíku zapojíš modrozelený kábel (vytiahneš ho z povodneho regleru - myslím že je druhý v poradí z predu - a napojíš na volný kontakt v altíku )
Správnosť zapojenia si overíš tým, že Po zapnutí klúčika do polohy I musí kontrolka dobíjania svietiť, a po naštartovaní zhasne.
jednoduchšie to už nedokážem vysvetliť
-> zajo-PO: Na tom altu jsou dvě svorky D+. Do jedné patří kablík regleru, do druhé vodič ke kontrolce dobíjení.
rozumíte mu někdo? 

neviec ci piseme o tom istom. Do skody 130 som dal komplet zapalovanie z favorita (rozdelovac, inducku, krabicku ETZ) a zapojil podla schemy co je na tej krabicke. Alternator som dal z favoriza. Na alternatore je regler z ktoreho ide jedn kablik, ten som zapojil do vrchnej svorky na alternatore, pod nov je este jedna svorka a tu neviem kam mam zapojit, aby to fungovalo. Skus mi popisat postup, lebo elektrike velmi nerozumiem. Dakujem
-> zajo-PO: tie dva (zlty a zeleny) vytrhni von a zapoj tam len modrozeleny (myslim druhy odpredu) po zapnuti zapalka ti musi svietit kontrolka dobijania.
Ten druhy vyvod na elternatore sa kde zapaja? Kablik z reglera na alternatore ide do vrchnej svorky aternatora a ta druha sa nepripaja nikde?
-> zajo-PO: a co s tym ma zapalko ?
modrozeleny kabel z reglera zapojis na faston v altiku. Tot vše.
modrozeleny kabel z reglera zapojis na faston v altiku. Tot vše.
poradte mi ako mam zapojit v 130tke alternator z favorita pri pouziti favoritackehi EZ zapalovania 

-> franta111: to preci neni 130, ale 135 nebo 136...
to je co za altik? nejakej bosch
to je co za altik? nejakej bosch
jde to jednoduše má to svoje relé tak připojíš silovej kabel a drátek od kontrolky.
¨img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../1331_2013-02 -09_09-48-34_76.jpg
¨img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../1331_2013-02 -09_09-48-34_76.jpg
na 130 som ulozenie odpora riesil v kryte rele .Rele som zozobral aby ostali 2 vyvody ,na ktore som napajkoval odpor 82 ohm. takto upravene rele som napichol na povodne vodice z reglera tj 54(zlto čiernx ) a D+ (modry ň).Kontolka dobijania zhasa hned po nastartovani predtym okolo 1500 otačkych .pouzita mala remenica fav
-> Markop: to je pravda, nicméně jaksi jsi mě nahlodal, varianta nahradit (v mém případě) "budící" žárovku odporem by mi přišla být velmi zajímavá, odpadla by možnost jejího prasknutí. Velice zajímavé čtení bylo v tom odkazu, myslím, že kdybys našel čas a udělal jednoduchý článek, pomohl bys hodně dalším nováčkům, přeci jen když někdo nezadá správný řetězec do vyhledávače, nemusí to najít.
-> Markop: aha, no já to tady moc nesleduju, takže mi lecos uteče... pouze v době kdy jsem to řešil jsem se podíval, ale když nevíš co chceš vyhledat, tak místní vyhledávač ti zase tak moc nepomůže. No každopádně tak, jak to mám já to funguje taky. Jinak ten odpor nemám kam napojit, originální elektroinstalace z rapida je pryč a je nahrazena mou vlastní na bázi felicie, musel bych to tedy někde kuchnout... popř. nahradit žárovku odporem jaký jsi říkal.
-> Marcius: V žádném případě se nejedná o "podstatnou" nevýhodu. U feldy a posledních fáček kontrolce stejně pomáhá rezistor 82R/2W napájený v přístrojovce, aby došlo k nabuzení altu hned po nastartování (čím větší proud přes kontrolku, tím v nižších otáčkách se alternátor po roztočení nabudí) a při případném spálení kontrolky se alternátor stejně nabudí přes něj. Podobný rezistor je dokonce i v regleru pro altíky Š742, takže ten lze použít taky.
Žádnou další žárovku tedy nikam dávat netřeba, stačí tento rezistor připojit do míst kde byl původní regulátor, vede tam vodič "15". Ostatně, přesně tohle se tu už před časem řešilo.
Žádnou další žárovku tedy nikam dávat netřeba, stačí tento rezistor připojit do míst kde byl původní regulátor, vede tam vodič "15". Ostatně, přesně tohle se tu už před časem řešilo.
Drobnou, ale podstatnou nevýhodu vidím ve způsobu buzení alternátoru - přes kontrolku dobíjení... odejde kontrolka a jste v pytli a přitom o tom ani nevíte
Já jsem to řešil tak, že jsem do přístrojovky dal LED diodu jako kontrolku (stejně jako mám ostatní kontrolky) a paralelně k ní napojil přes dráty za přístrojovkou originální feldovou žárovku pro správné buzení (přes LED se altík nenabudí). Takže v případě, že odejde žárovka o tom vím hned, rozsvícením LEDky
Výhoda těchhle altíků, že i v našich končinách jich je dostatek za rozumné peníze a montáž je jednoduchá, netřeba upravovat držák, pouze použít delší feldí spodní šroub a přidat rozpěrky.


-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale kdyz pal se tak dobre opravuje, ale zas je poruchovej, to souhlasim
Absolutne zbytecna prace. Dej nejakej moderni alternator, resilo se to dostkrat.
asi hledáš blbě
nějak sem to nenašel
-> charouz: hladaj je tu toho
chtěl bych dát altik z felicie do 120 myslím že je ve felicvii altík 14v 70 a má stím někdo skušenosti a zapojení dík