
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autobaterie
01:00:43
08.12.2014
08.12.2014

dragon_cb_cz
-> Zeke-ten šestý: Co je ta "klasická" - blue dynamic? Jinak je podle mě jedno kam kterou dáš, ve škodovce se obě budou dobíjet na hovno 

17:15:13
06.12.2014
06.12.2014

Zeke-ten šestý
-> Tomaso435: Tak jo, baterie do auta na srazy bude uskladněná v komoře :p
17:13:30
06.12.2014
06.12.2014

Tomaso435
-> Zeke-ten šestý: osobně bych v autě na srazy baterku neměl :D 1-kvuli krádeži vozu 2-kvuli mršení baterie nepoužíváním :D 3-kvuli tomu že bys mi ji moh dát třeba.. co? 

17:10:03
06.12.2014
06.12.2014

Zeke-ten šestý
Ahoj, mám tu dvě nový autobaterie, obě Varty, jedna "klasická" a druhá black dynamic. Jednu chci dát do auta na denní ježdění a druhou do auta na srazy. Je to v zásadě jedno kterou kam dám?

12:01:47
14.01.2012
14.01.2012

suri
www.akumulator.sk/nabijec
ky_1230/.../icharger-53.ht
ml čo poviete na túto nabíjačku? potreboval by som niečo konzervačné že by som to pichol do zapalovača a do zásuvky a nech si tam dáva nejaký ten ampér
14:09:31
24.11.2011
24.11.2011

Markop
-> palinator: Všechny dnešní akumulátory mají z boku ventil s bezpečnostní pojiskou. To povolování zátek se doporučuje, nabíjíme-li aku nabíječkou s proudovou charakteristikou, ale není to nutné. U starých baterek to potřeba bylo, při přebíjení by se rostrhly.
13:18:13
24.11.2011
24.11.2011

palinator
-> Markop:
I tak ale musí mít "bezúdržbovka" ochranu, aby se nepřetlakovala ne?
I tak ale musí mít "bezúdržbovka" ochranu, aby se nepřetlakovala ne?
13:02:42
24.11.2011
24.11.2011

Kočislav
Zajímavé, vždycky jsem byl zvyklý baterku před zimou dobíjet, u Akumy co jsem kupoval před 10 roky to tenkrát ještě přímo doporučovali v návodu, každopádně dík za info.
12:16:28
24.11.2011
24.11.2011

Markop
-> Kočislav: Výrobce aku počítá jen s tzv. standartním provozem, tedy že baterie bude dobíjena pouze alternátorem a ne nabíječkou do konečných znaků nabití, kdy se v akumulátoru začíná rozkládat voda. Jedině tak lze u něj totiž garantovat sníženou spotřebu vody.
Nic ti ale nebrání to sundat a zátky při nabíjení povolit.
Nic ti ale nebrání to sundat a zátky při nabíjení povolit.
11:04:14
24.11.2011
24.11.2011

Kočislav
No dobrá, ale proč přelepují ty zátky? Stejně by při nabíjení měly být alespoň povolené, ne?
16:29:48
23.11.2011
23.11.2011

Markop
-> Kočislav: Je hybridní, má sníženou spotřebu vody. Pokud ti auto nepřebijí, tak kontrola elektrolytu až tak za 2 - 2,5 roku.
14:55:08
23.11.2011
23.11.2011

Kočislav
Tak jsem dnes zakoupil novou Akumu 44 Ah, stála 1 200,- Kč a byl jsem ujišťován, že ji není potřeba dolévat, což jsem si vyložil jako blbost, protože vyjma etiket se nijak neliší od mojí předchozí AKumy 44Ah, u níž byla deklarována snížená spotřeba vody, ale jednou snad za dva roky jsem tam malinko dolil. Každopádně zátky má přelepené etiketou, viz foto, nevím jestli tím chtějí říct, že se při nabíjení nemají otevírat, ale ze zadní strany je lípnutý štítek "Made in Italy." 

10:35:58
28.10.2011
28.10.2011

suri
-> minno: trebárs zohnať bosch z 1,4 fábie bez klímy ale bosch nie magneton ak už i keď je to asi to isté
07:40:30
28.10.2011
28.10.2011

MOLSO
Matthes, záškodník z TechWebu 27.10.11 22:24:10 napsal:
Plne zamenny, pokud mas svarecku je treba BOSCH od VW.

Plne zamenny, pokud mas svarecku je treba BOSCH od VW.

22:24:10
27.10.2011
27.10.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Plne zamenny, pokud mas svarecku je treba BOSCH od VW.
22:19:43
27.10.2011
27.10.2011

minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.10.11 22:07:30:
a vieš o nejakom plne zámennom altíku lepších kvalít?

22:07:30
27.10.2011
27.10.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
Srat na magnetom.
22:05:49
27.10.2011
27.10.2011

darklord
-> minno: no, ja som to skusal ale vydrz toho riesenia bola kratsia ako vymenny interval oleja, dal som 70A a bolo po probleme s behanim po meste.
22:03:31
27.10.2011
27.10.2011

minno
-> darklord: že by to bolo tým? ale rukou skok na tom zberači cítiť nebolo.
21:50:48
27.10.2011
27.10.2011

darklord
-> minno: OK? ja tam jasne vidim vydratu lajnu po uhliku... keby si to zrovnal a zalestil tak by si tiez mal par kilometrov o volt viac :)
21:48:02
27.10.2011
27.10.2011

minno
-> darklord: ako som písal, pred 50 tis. km keď som ho robil boli zberače OK: skoda120.inetbox.sk/!img/
.../09.jpg a uhlíky som menil (staré boli tiež OK)
21:42:38
27.10.2011
27.10.2011

darklord
-> minno: a ako na tom su v starom uhliky a zberne kruzky?
21:17:05
27.10.2011
27.10.2011

minno
Je možné, že alternátor sa časom akoby vybehá a už potom nemá taký účinok ako nový?
Môj pôvodný altík má za sebou cca 150 tis. km, pred 50 tis. km som v ňom menil ložiská a uhlíky a vtedy vyzeral vnútri bezchybne, komutátor, všetko OK.
Dnes som meral napätie a na voľnobehu pri vypnutých spotrebičoch dával cca 12,8 volta, pri zvýšených otáčkach a vypnutých spotrebičoch cca 13,8 volta. Regulátor som menil pred rokom, no po výmene vtedy nenastala skoro žiadna zmena.
Nedalo mi to pokoja a dnes som ten altík na skúšku vymenil za funglovku (rovnaký typ - PAL 55A) a zrazu sa prevádzkové napätie polepšilo - na voľnobehu pri vypnutých spotrebičoch cca 13,9 - 14 V, pri zvýšených otáčkach a vypnutých spotrebičoch 14,0 - 14,05 V, so zapnutými svetlami, pusteným rádiom a ventilátorom kúrenia naplno 13,8 V.
Je to už opotrebením altíku alebo sa to napätie líši skôr kus od kusu? Starý altík šiel rukou roztočiť ľahko, nový už kládol o niečo väčší odpor.
Môj pôvodný altík má za sebou cca 150 tis. km, pred 50 tis. km som v ňom menil ložiská a uhlíky a vtedy vyzeral vnútri bezchybne, komutátor, všetko OK.
Dnes som meral napätie a na voľnobehu pri vypnutých spotrebičoch dával cca 12,8 volta, pri zvýšených otáčkach a vypnutých spotrebičoch cca 13,8 volta. Regulátor som menil pred rokom, no po výmene vtedy nenastala skoro žiadna zmena.
Nedalo mi to pokoja a dnes som ten altík na skúšku vymenil za funglovku (rovnaký typ - PAL 55A) a zrazu sa prevádzkové napätie polepšilo - na voľnobehu pri vypnutých spotrebičoch cca 13,9 - 14 V, pri zvýšených otáčkach a vypnutých spotrebičoch 14,0 - 14,05 V, so zapnutými svetlami, pusteným rádiom a ventilátorom kúrenia naplno 13,8 V.
Je to už opotrebením altíku alebo sa to napätie líši skôr kus od kusu? Starý altík šiel rukou roztočiť ľahko, nový už kládol o niečo väčší odpor.
19:38:21
27.10.2011
27.10.2011

minno
-> VeTeV: 

18:48:15
27.10.2011
27.10.2011

VeTeV
-> minno: me z tech podvodu vynech 

12:37:49
27.10.2011
27.10.2011

minno
-> MOLSO: som v praci hnupe a auto doma.
Ide o to, že sa musím rozhodnúť či mám zo seba robiť suchú vetvičku alebo sa im ozvať že mi poslali o 20 eur drahšiu baterku
Ale tak 1,5 cm na výšku by snáď nemalo robiť problém.
Ide o to, že sa musím rozhodnúť či mám zo seba robiť suchú vetvičku alebo sa im ozvať že mi poslali o 20 eur drahšiu baterku

12:29:50
27.10.2011
27.10.2011

darklord
-> minno: zakrytovat sa da vzdy, otazka je ci ti to sadne pod tie packy. kym nebude skrtat plusak o sedacku vobec by som to neriesil.
12:28:57
27.10.2011
27.10.2011

Pavel P..
MOLSO 27.10.11 12:28:22 napsal:
→ minno: a co tak to ist vyskusat ? zo by ste se museli
ohnout co ?

→ minno: a co tak to ist vyskusat ? zo by ste se museli
ohnout co ?


12:28:22
27.10.2011
27.10.2011

MOLSO
-> minno: a co tak to ist vyskusat ? zo by ste se museli ohnout co ?
12:26:49
27.10.2011
27.10.2011

minno
Stala sa mi taká sranda.
Objednal som si baterku Varta blue dynamic 44A 440Ah
www.autobaterie-lacno.sk/ autobaterie-pre-osobne-aut a/.../varta-blue-dynamic-4 4ah-440a-en.html
Doručili mi baterku o triedu vyššiu Varta silver dynamic 54A 530 Ah za rovnakú cenu
www.autobaterie-lacno.sk/ autobaterie-pre-osobne-aut a/.../varta-silver-dynamic -54ah-530a-en.html
Podľa infa je o 1,5 cm vyššia. Bude sa mi dať v škodovke zakrytovať kastlík?
Objednal som si baterku Varta blue dynamic 44A 440Ah
www.autobaterie-lacno.sk/ autobaterie-pre-osobne-aut a/.../varta-blue-dynamic-4 4ah-440a-en.html
Doručili mi baterku o triedu vyššiu Varta silver dynamic 54A 530 Ah za rovnakú cenu

www.autobaterie-lacno.sk/ autobaterie-pre-osobne-aut a/.../varta-silver-dynamic -54ah-530a-en.html
Podľa infa je o 1,5 cm vyššia. Bude sa mi dať v škodovke zakrytovať kastlík?
23:39:34
24.10.2011
24.10.2011

Markop
-> minno: Dobrá volba.
22:59:33
24.10.2011
24.10.2011

minno
-> OndraST: fúha 220A štartovací prúd mi príde ukrutne málo. U 44Ah bateriek som zvyknutý na prúdy okolo 360A (najlacnejšie baterky) - až po bežných 390 A (toľko má napríklad moja súčasná Akuma). Nakoľko mi aku tiež odchádza do večných lovísť, práve dnes som si objednal Vartu Blue dynamic 44Ah so štartovacím prúdom krásnych 440A za cenu 50 eur.
www.autobaterie-lacno.sk/ autobaterie-pre-osobne-aut a/.../varta-blue-dynamic-4 4ah-440a-en.html
www.autobaterie-lacno.sk/ autobaterie-pre-osobne-aut a/.../varta-blue-dynamic-4 4ah-440a-en.html
22:02:52
24.10.2011
24.10.2011

OndraST
Nějak se ani neorientuju ve světě baterek, ale asi bych to měl začít řešit, zima se blíží a hlavně baterka je na odchodu. Jde o Felicii asi bych tam nechal to co tam má být 12V 44Ah 220A,
Po čem se poohlédnout, případně jakou značku ...atd.
V servise mě nabízely originál tak netuším, zda jo nebo ne, popřípadě kdo to pro škodovku vyráběl ( Varta ? ) netušíte někdo
Díky za každou radu.
www.obautodily.cz/s_felic ia_baterie_s_ukazatelem_12 v_44ah_220a_orig_-00091510 5DB
Po čem se poohlédnout, případně jakou značku ...atd.
V servise mě nabízely originál tak netuším, zda jo nebo ne, popřípadě kdo to pro škodovku vyráběl ( Varta ? ) netušíte někdo
Díky za každou radu.
www.obautodily.cz/s_felic ia_baterie_s_ukazatelem_12 v_44ah_220a_orig_-00091510 5DB
20:37:06
12.10.2011
12.10.2011

palinator
-> Markop:
Já jsem originalista. Nevadí mi, že to dobíjí míň a že se snižuje životnost baterie. Beztak baterky přes zimu nabíjím. Aby mi někdo cpal nějaký alternátory Bosche nebo Valea, to bych mu hnáty zpřelámal.
Já jsem originalista. Nevadí mi, že to dobíjí míň a že se snižuje životnost baterie. Beztak baterky přes zimu nabíjím. Aby mi někdo cpal nějaký alternátory Bosche nebo Valea, to bych mu hnáty zpřelámal.

08:54:57
12.10.2011
12.10.2011

Kočislav
Markop 11.10.11 20:43:05 napsal: → Kočislav: Poslední dobou se Akumy vyrábějí z italských dílů, kvalita asi neutrpěla páč zákazníci si na ně nestěžují, ale tu EuroPower radši neber, bude ošizená.
Já mám dobré zkušenosti s Vartou Silver Dynamic nebo Blue Dynamic. Ale ty jsou dražší.
Největší vliv na životnost baterky má stejně nabíjecí soustava vozu, měla by se kontrolovat po každé výměně aku. Já se popravdě orientačně řídím podle hmotnosti baterky, zjistil jsem, že ty šméčkové Bannerky se kterými jsem byl hrubě nespokojen vážily okolo 10kg, kdežto AKuma má 12kg. To, že ta EuroPower má taky 12kg (aspoň podle údajů prodejce) ve mně vzbudilo určitou důvěru, ale jinak teda asi dám na tebe.
Já mám dobré zkušenosti s Vartou Silver Dynamic nebo Blue Dynamic. Ale ty jsou dražší.
Největší vliv na životnost baterky má stejně nabíjecí soustava vozu, měla by se kontrolovat po každé výměně aku. Já se popravdě orientačně řídím podle hmotnosti baterky, zjistil jsem, že ty šméčkové Bannerky se kterými jsem byl hrubě nespokojen vážily okolo 10kg, kdežto AKuma má 12kg. To, že ta EuroPower má taky 12kg (aspoň podle údajů prodejce) ve mně vzbudilo určitou důvěru, ale jinak teda asi dám na tebe.
22:32:41
11.10.2011
11.10.2011

Markop
-> palinator: Dá se i 14V. Stačí ještě silnější kabel mezi altík a startér, nebo baterku k motoru a na altík kabel přímo. A za sedačkama je hned víc místa :-D
22:06:06
11.10.2011
11.10.2011

palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Když bych se s tim sral, tak bych to předělal na relátko už od lucasu.
-> Markop:
Já vim, těch 13,8 V mám.. ale víc ne ať se děje co se děje.
Když bych se s tim sral, tak bych to předělal na relátko už od lucasu.
-> Markop:
Já vim, těch 13,8 V mám.. ale víc ne ať se děje co se děje.
22:03:59
11.10.2011
11.10.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Markop: Kamos to toho casu predelal na relatka tak jak rikas... Ja uvazoval udelat na noc tzv turbo na svetla
Dat dopredu rele, ktere by melo privod hned od alternatoru a vyvod ke svetlum (pres pridanou pojistku). Takhle by to svitilo pri zapnuti pridavneho vypinace. Ve dne by stacilo origo zapojeni, v noci by to svitilo lepe. Pokud by se prepalila v noci pojistka, svetla by o trochu pohasla do stavu jak to je normalne... Takze by nezhaslo vse.

21:58:34
11.10.2011
11.10.2011

Markop
-> Matthes, záškodník z TechWebu: S těma světlama je to pravda, no. Nepochopím, proč nebylo převzato jejich zapojení z fáčka, kde lucas ovládá relátka tlumených a dálkových světel. U feldy se takhle slušně upalují kontakty lucasu, hlavně z druhovýroby je to tragédie.
21:22:50
11.10.2011
11.10.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Markop: Jo a nejlepsi to je na moji sluzebni felde. Tam to "dobiji" 13,5V a na zarovkach je tak 11,5V diky dementni konstrukci svetel, kdyz od alternatoru jde kabel do pojistkovky, pak do packy, pak do pojistkovky a pak do svetel
Prurezy kabelu tragicke...

21:19:06
11.10.2011
11.10.2011

Markop
-> palinator: Při 13,5V opravdu šetříš žárovky, ale baterka trpí jak svině.
Vždyť i škůdky drží 13,8V při rozsvícených světlech a větráku topení. Tedy když nemají elektroinstalaci v havarijním stavu.
Vždyť i škůdky drží 13,8V při rozsvícených světlech a větráku topení. Tedy když nemají elektroinstalaci v havarijním stavu.
21:07:12
11.10.2011
11.10.2011

palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.10.11 20:45:17:
Stačí no, nepraskaj žárovky
.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.10.11 20:59:44:
1,9 HDI je nějakej novej motor, ten ještě neznám.
Stačí no, nepraskaj žárovky

-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.10.11 20:59:44:
1,9 HDI je nějakej novej motor, ten ještě neznám.

21:06:19
11.10.2011
11.10.2011

Lukaso358
-> Tomaso435: Ono od dvou nehod bylo v hajzlu uplně všechno nejen od výroby ale kvalitní opravou na první pohled
jinak do konce vydrželo všechno když všechny drobný díly na výměnu zůstaly na svém místě :-D

21:03:26
11.10.2011
11.10.2011

Tomaso435
-> Lukaso358: dyt to ani ne nabitou baterku netočilo pořádně starterem, tam bylo něco od výroby v hajzlu, ale vydrželo to tak až do konce :-D
21:02:03
11.10.2011
11.10.2011

Lukaso358
-> Tomaso435: Hm, někde se stala asi chyba.
21:01:11
11.10.2011
11.10.2011

Tomaso435
-> Lukaso358: ve škodovce byla každý 3 roky jiná, tam to vubec nefungovalo . . .
20:59:44
11.10.2011
11.10.2011

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Markop: No u 2,0 benzinu to neni jeste takova tragedie. Horsi, kdyz mel kamos 44Ah v Xsare 1,9HDI, tzn common rail. Pri startu dostavala couda, ale bylo to jen prechodne reseni v lete. Asi na tejden.
20:57:17
11.10.2011
11.10.2011

Markop
-> Power of Bass: Starline je značka neznačka, asi jako EuroPower ;-) Na low-cost aku výdrž tři roky slušný.
Jak se bude tvářit 44Ah baterka ve dvoulitrovém citroenu? Inu, kysele... Tam radši opravdu tu 62Ah - 74Ah.
Jak se bude tvářit 44Ah baterka ve dvoulitrovém citroenu? Inu, kysele... Tam radši opravdu tu 62Ah - 74Ah.
20:54:03
11.10.2011
11.10.2011

Lukaso358
-> Tomaso435: 6-7 roků? Vždyť ve škodovce sme jí měli 86 - 03 (Prosinec)
tedy 17 let

20:51:25
11.10.2011
11.10.2011

Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nojo, to se už nedá nic dělat . . . baterka stejně nikdo dlouho nevydží, takže je to fuk . . 6, 7 roků strop . ..