-> Antony: Je to tak jak napsal dragon. Kontrolka po zapnutí zapalování MUSÍ svítit, po nastartování MUSÍ zhasnout. Protože před startem rozsvícením ukazuje že funguje buzení (a taky že funguje samotná kontrolka), po startu zhasnutím ukazuje že fungují oba usměrňovače (protože je zapojená mezi ně, porovnává vlastně jejich napětí).
Pokud ti někdo za jízdy šlohne alternátor, tak to taky prostě podle kontrolky nepoznáš :-D
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nedobíjí,,,,, kontrolka????
21:07:39
05.09.2014
05.09.2014

Markop
11:52:40
05.09.2014
05.09.2014

dragon_cb_cz
-> Antony: Jasný, já se na tomhle taky spálil u kila (prostě jsem nějak ignoroval, že kontrolka po zapnutí klíčku nesvítí - vůbec jsem netušil, že je to potřeba), ale z pricnipu jak ta kontrolka funguje tě to prostě upozornit nemůže, no... faston trochu potunit kombinačkama a je klid...
11:25:33
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Tak člověk nepídí po věcech jak fungujou, dokud fungujou. Vím už že funguje jinak než jsem předpokladal. Vypadlý faston na neběžícím motoru je jasný, jen mě překvapilo, že to nepozná na běžícím. Ostatně kdy je větší šance že faston vypadne, že?
11:25:20
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Tak člověk nepídí po věcech jak fungujou, dokud fungujou. Vím už že funguje jinak než jsem předpokladal. Vypadlý faston na neběžícím motoru je jasný, jen mě překvapilo, že to nepozná na běžícím. Ostatně kdy je větší šance že faston vypadne, že?
10:56:56
05.09.2014
05.09.2014

dragon_cb_cz
-> Antony: Tak si nastuduj jak ta kontrolka funguje... to že máš vypadlý faston poznáš tak, že se ta kontrolka nerozsvítí při zapnutém klíčku ale neběžícím motoru...
10:54:21
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): to ne
mě by stačilo, kdyby kontrolka dobíjení ukazovala, že to nedobijí. 


10:07:02
05.09.2014
05.09.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Antony: nechtěl bys aby ti kontrolka hlásila i to že ti zhořela kontrolka? :)
09:56:01
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> Markop: Já žil v domění, že kontrolka signalizuje jakoukoliv závadu na dobíjení, obzvláště vypadlý faston, jakožto nejčastější závadu 

08:32:47
05.09.2014
05.09.2014

Markop
-> Antony: Píšeš že ti vypadl vodič mezi reglerem a buzením alternátoru. Kontrolka nemůže svítit, když je tento okruh rozpojený. S LED místo žárovky to nemá tentokrát nic společného, altík se nabuzuje přes rezistor v regleru. S odpojeným buzením se ale samozřejmě nenabudí vůbec.
07:42:08
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> darabos: od toho mám naštěstí budík 

07:16:45
05.09.2014
05.09.2014

darabos
-> Antony - zrušená registrace 05.09.14 06:50:46: je to tak isto, ako pri kontrolke tlaku oleja...ked Ti spadne kabel, tak nesvieti. :)
06:50:46
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> Bukaj: myslíš ze to bude tím? Vždyť je jedno co svítí, když se to nabudí. .
06:17:13
05.09.2014
05.09.2014

Bukaj
-> Antony: LED, no...
05:31:29
05.09.2014
05.09.2014

Antony - zrušená registrace
-> Markop: potom ale co to má za význam, když nedobijí, tak nesvítí?
23:54:13
04.09.2014
04.09.2014

Markop
-> Antony: Neteče proud do kotvy altíku, kontrolka nemůže svítit.
21:01:46
04.09.2014
04.09.2014

Antony - zrušená registrace
Nahodil jsem LED diodu místo žarovičky a vše vypadalo OK. Ale dnes mi vypadl žlutej kablik z altiku a NIC. Jediná reakce byla pokles teploty oleje a vody. Žádný upozornění v podobě rozsvicení LED
Čím to?

11:39:38
08.05.2014
08.05.2014

Markop
-> Nepér: To je právě jeho hlavní funkce.
13:09:06
07.05.2014
07.05.2014

Nepér
Bonus je taky, že s odporem se to nabudí při nižších otáčkách, než se samotnou žárovkou nebo nedejbože jen s LEDkou.
10:29:50
07.05.2014
07.05.2014

Markop
-> dragon_cb_cz: Ano, ten rezistor se může teoreticky spálit, ale spíše se uklepe ze spoje. Poté by se altík nabuzoval jen přes kontrolku. U vibračního regleru je taky, jeho součástí je kompenzační rezistor relátka regulátoru a regulační rezistor mezi prvním a druhým stupněm regulace. Všechny tři odporové vrstvy jsou na společném keramickém válečku.
-> David29: U většiny Favoritů pomocný rezistor není, jen u těch posledních a u všech Felicií. U Š742 je vždy, protože je v regulátoru nabíjení.
Primární funkcí pomocného rezistoru je zvýšit proud, ze kterého se alternátor nabuzuje. Bonusem je nabuzení při spálené kontrolce.
-> David29: U většiny Favoritů pomocný rezistor není, jen u těch posledních a u všech Felicií. U Š742 je vždy, protože je v regulátoru nabíjení.
Primární funkcí pomocného rezistoru je zvýšit proud, ze kterého se alternátor nabuzuje. Bonusem je nabuzení při spálené kontrolce.
05:36:40
07.05.2014
07.05.2014

David29
-> dragon_cb_cz: No já chápu príspěvěk od Markopa, ze si to myslíme dobre - ale jen v 742. Ve Fáčku ze se uz nabudí i bez zárovky..
01:00:35
07.05.2014
07.05.2014

dragon_cb_cz
-> David29: No to jsem si doteď myslel taky, ale zjevně nikoliv....
-> Markop: A funguje to i naopak? Tzn žárovka OK ale odpor KO způsobí pozdější vybuzení? Jde mi o to, že v GLSe mi dříve zhasínala kontrolka až při vytočení na možná 1200 otáček? A po výměně regleru OK...
EDIT: A jak je to u mechanických reglerů? tam je taky?
-> Markop: A funguje to i naopak? Tzn žárovka OK ale odpor KO způsobí pozdější vybuzení? Jde mi o to, že v GLSe mi dříve zhasínala kontrolka až při vytočení na možná 1200 otáček? A po výměně regleru OK...
EDIT: A jak je to u mechanických reglerů? tam je taky?
21:19:55
06.05.2014
06.05.2014

Antony - zrušená registrace
-> Markop:
-> Nepér:

-> Nepér:

21:10:10
06.05.2014
06.05.2014

Markop
-> dragon_cb_cz: V regleru altíku pro Š742 je mezi svorkou 15/54 a R(D+). Ve Fa/Fe je paralelně ke kontrolce.
Pokud se spálí kontrolka, altík se nabudí přes rezistor. Sice se po nastartování nabudí v o trochu vyšších otáčkách, ale nabudí.
Pokud se spálí kontrolka, altík se nabudí přes rezistor. Sice se po nastartování nabudí v o trochu vyšších otáčkách, ale nabudí.
20:58:26
06.05.2014
06.05.2014

David29
-> dragon_cb_cz: Nevybudí, není uzavren obvod...
17:24:16
06.05.2014
06.05.2014

dragon_cb_cz
-> Markop: Jak je zapojenej ten pomocnej odpor? Já měl doteď za to, že když prdne žárovka v přístrojovce, tak není buzení, a když není buzení, je po prdeli... Takže se to vybudí přes ten rezistor?
17:08:31
06.05.2014
06.05.2014

Markop
-> Antony: Externí regulátor alternátoru ve škůdkách má pomocný rezistor v sobě, takže by ti to mělo fungovat i s LED kontrolkou. Pokud to nebude optimální, lze vhodný rezistor (cca 82ohm/2W) doplnit mezi svorky 15/54 a R(D+) na regulátoru, nebo přímo v přístrojovce paralelně na kontrolku dobíjení.
14:46:33
06.05.2014
06.05.2014

Nepér
Dej tam paralelně votpor. Tak 100 Ohmů na 2W.
08:47:59
06.05.2014
06.05.2014

Antony - zrušená registrace
-> Markop: díky za odkaz 
A pokud bych to shrnul. Když mám altík 55A že 742 a dám LED bez dalších úprav, altík se nabudí, ale až při vyšších otáčkách. Jinak ale bude vše zachováno včetně dobíjení. Jest tak?

A pokud bych to shrnul. Když mám altík 55A že 742 a dám LED bez dalších úprav, altík se nabudí, ale až při vyšších otáčkách. Jinak ale bude vše zachováno včetně dobíjení. Jest tak?
22:00:09
05.05.2014
05.05.2014

Markop
15:50:54
05.05.2014
05.05.2014

Antony - zrušená registrace
Navážu na Bobeshovo tvrzení s dotazem, jestli místo žárovky bude fungovat toto.
Záměna z duvodu vetší svítivosti LED. Žárovka nevyhovuje. . .
www.flajzar.cz/led-zarovk y-12-24v/10mm-led-dioda-na -12v-dc-3.htm
Záměna z duvodu vetší svítivosti LED. Žárovka nevyhovuje. . .
www.flajzar.cz/led-zarovk y-12-24v/10mm-led-dioda-na -12v-dc-3.htm
16:54:12
08.02.2009
08.02.2009

Bobesh
-> Tomaso435: Chodí,zkusit to můžeš. A nemáš problém jinde (poj.skříňka,relé 15/54)?
16:43:30
08.02.2009
08.02.2009

Tomaso435
-> Bobesh: chodí jo? tak že bych ti zkusil,,?..... ale abych něco neposral :(
16:08:55
08.02.2009
08.02.2009

Bobesh
-> Tomaso435: třeba jo,třeba i bez ale Fa zapojení si nepamatuju. Na klasický 55A s externím regem mi to chodí i s LEDkou
15:51:39
08.02.2009
08.02.2009

Tomaso435
-> peti: no ona tam jiná nejde,, je to na ty 1,2w takový ty mrnousi,,,, a ještě dotaz,,,, když bych tam dal ledku,, tyk by to asi nefungovalo co? žárovka je žárovka,,, jinak mám už ledky všude
11:13:50
08.02.2009
08.02.2009

peti
-> Tomaso435: jj ako pises , len si daj pozor ze keby si menil ziarovku, tak tam daj presne taku istu

10:33:22
08.02.2009
08.02.2009

Tomaso435
okej tak že.... jen bud vyndaná nebo prasknutá nebo blbej kontatk na kontrolce zpusobí to že to nedobijí ,jo? ,,,, super,, takže ji tam asi naletuju na pevno protože to nějak s tík kontaktem není nejlepší..... díky

20:17:46
07.02.2009
07.02.2009

peti
-> Tomaso435: no ked sa ti nerozsvieti kontrolka , tak je asi prasknuta a potom preto to nedobija, lebo prave cez nu ju riesenie budenie alternatoru, inak to dobijat nebude, a ked je zirovka dobra tak nje chyba niedke inde

19:49:09
07.02.2009
07.02.2009

Dušan
kontrolka dobijeni se musi pri zapnutym klicku rozsvitit vzdycky, protoze je na ni 12V. Pokud se nerozsviti je nekde chyba. Jakmile nastartujes a alternator zacne dobijet tak kontrolka zhasne, protoze se secte napeti +12V - 12V = 0V
19:42:57
07.02.2009
07.02.2009

Bobesh
-> Tomaso435: Může být,pokud se přes kontrolku budí alternátor. Ovšem 14,4V je dostatečná hladina. Nemáš jen špatný kontakt? Prasklá žárovka?
19:30:06
07.02.2009
07.02.2009

Tomaso435
kuci,,,muže blbej kontakt na kontrolce zapříčinit to,k že mi to nedobíjí??? kontolka baterky se mi nerozsvítíí,,,nikdy,,,, a volt metr ukazuje 11,9V klasicky 14,4 ... jako už sem s tím hnul vyčistil a kontakty přihnul aby měly věčí plochu dotyku aje to zatim ok,,, nebo to je něčím jiným ???