skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
17:56:35
22.01.2016
22.01.2016

MVM
-> OndraKrupi: Díky za nabídku,popřemýšlím jestli se mi to do kalendáře pracovních "velkých" závodů vejde..,byť jsem v tom skeptický. Během března/dubna plánuju zajíždět motor někde dál na zapadlých silničkách druhé/třetí třídy na Vysočině..
09:47:07
22.01.2016
22.01.2016

OndraKrupi
kdybys ses v dubnu nudil:-) skoda-virt.cz/cz/.../1855
17-zavody-skoda-virt?gotop
ost=3...
09:43:37
22.01.2016
22.01.2016

TTomas
Nakonec tedy China misto Italy...jsem zvedavy na vysledky z brzdy.
20:19:40
12.01.2016
12.01.2016

Jindas
Krása! Radost pohledět!!!


01:23:01
10.01.2016
10.01.2016

djmaso
pěkná práce :)
20:47:40
31.12.2015
31.12.2015

Fabi
-> MVM: Dobře, budu se těšit, ale taky uvidím co kluci s KTM X-Bow budou chtít jet 

20:19:53
31.12.2015
31.12.2015

MVM
-> Fabi: Jo to víš že byl,(mám na starosti Porsche Martini) Když budu mít čas - tak pokecáme pokud teda ty závody některý pojedem..
20:07:44
31.12.2015
31.12.2015

Fabi
-> MVM: Ano byl jsem to já :-) Ty jsi tam někde byl ? Doufám, že se někdy setkáme 

19:53:33
31.12.2015
31.12.2015

MVM
-> Fabi: Dík, Tvý fáčko jsem myslím zahlídl v Brně (Slovenskej okr. pohár?? ) Nebo je mě to auto minimálně povědomý..
19:45:24
31.12.2015
31.12.2015

MajoLR
19:39:55
31.12.2015
31.12.2015

Fabi
Nádherná precizní práce 

14:28:25
29.12.2015
29.12.2015

MVM
-> vhml 29.12.15 11:38:04: Když se němci ožerou v kempu ,motoGP tady u Brnato vypadá podobně jako na videu. (ten stejnej motor mám v motorce a ty lidi nikdy nepochopím). 

11:38:04
29.12.2015
29.12.2015

vhml
-> Milan 136 29.12.15 11:18:28: to doporučuju vyrazit někdy na Legendy a v noci si vyšlápnout nahoru na La Casa. Šilení italové tam mají ve stojanu motor z nějakýho Ritma. Baví se tím, že ho drží úplně do mrtva a když chtějí pořádnou atmosféru k ohňostrojům, tak jeden drží plnej a druhej leje do klapky olej z kanystru
Když se to začne hřát tak nastoupí druhej frajer, co celej motor začne polejvat motor vodou.
Samozřejmě pořád na plnej plyn. 
Když se to začne hřát tak nastoupí druhej frajer, co celej motor začne polejvat motor vodou.
Samozřejmě pořád na plnej plyn. 
11:18:28
29.12.2015
29.12.2015

Milan 136
-> MVM: já viděl kdysi v Brně na autosalonu motor už nevím z čeho bez vany a ventilového víka. Tůrovali ho a hadicí do něj lili horem vodu. Bylo tam milion lidí a šli jsme dál. Jak dlouho to trvalo nevím

11:14:23
29.12.2015
29.12.2015

MVM
-> Luky: Teď vážně.. bude tam normální klasická vana
Ale kdysi dávno v reklamě na Slick50 amíci sundali vanu z nějaký V8 a rádoby jezdili po oválu bez oleje

Ale kdysi dávno v reklamě na Slick50 amíci sundali vanu z nějaký V8 a rádoby jezdili po oválu bez oleje

11:06:49
29.12.2015
29.12.2015

Luky
-> MVM: když budeš jezdit úplně bez vany, tak to bude hodně suchej 

10:47:21
29.12.2015
29.12.2015

MVM
-> Luky 29.12.15 10:45:54: Tak jestli chceš - vanu zaklápět nebudu .. bude suchej kártr..
10:45:54
29.12.2015
29.12.2015

Luky
-> MVM: já si přesně právě říkal, že je snad škoda tohle pak zaklopit a dát do auta 

10:45:01
29.12.2015
29.12.2015

MVM
-> Eidy: Jo pane pravda,fotek mám desítky (kvůli dokumentaci pro sebe) .. piplám se s tím až "zbytečně" přehnaně. Ale mě to tak baví. Tyhle věci pak zvenčí nebudou vidět a bude to obyčejný motor z fáčka ve stovce...
(Jj ve skleničce jsem měl víko z okolí Pálavy... tak snad jsou pístní čepy zajištěný
)
(Jj ve skleničce jsem měl víko z okolí Pálavy... tak snad jsou pístní čepy zajištěný
)
MVM 120S





