skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
21:16:34
03.11.2016
03.11.2016

MVM
A našlo se i několik papírových z ČR.
21:13:41
03.11.2016
03.11.2016

MVM
Dneska jsem si doplnil do sbírky další sezonní visačku 2016 ze závodů. Jednou bude na co vzpomínat 

22:19:38
22.09.2016
22.09.2016

MVM
-> Urbi: Vždyť jsem říkal že se s tím jezdí spíš jen občas,lehce sportovní jízdou,celý je to pojatý v replice ...žádná palice do hlavy a závodění o okresní pohár. (Má tam být 165SR13). Chci to mít co nejblíže předloze,navíc jsou k tomu udělaný kvalty. RS130ky měly taky serii 165 a jeli na tom brutálnější palici v tý době na RZ než si troufnu kdykoliv já. Však posoudíš sám až se svezem..
Měl jsem rozjednaný i Micheliny.. Čas ukáže..
Měl jsem rozjednaný i Micheliny.. Čas ukáže..21:41:56
22.09.2016
22.09.2016

Petr Urban
A nepřemýšlels o gumách ? Se teď dívá0m na foto... nejsi jak na lodi kapitáne ? Či máš druhý disky s opravdovým pneu.
16:54:47
04.09.2016
04.09.2016

Luky
-> MVM: jel jsem už hotovým tunelem, bylo jen malinko hnuté zrcátko. Ale být třeba ta značka v trajektorii, nic bych s tím neudělal...

16:51:48
04.09.2016
04.09.2016

MVM
-> Luky: Tak někdy se to zvrhne v "letecký dny"
Zbylo Ti i pár klasů na gril třeba za rampou? 
Zbylo Ti i pár klasů na gril třeba za rampou? 
16:42:33
04.09.2016
04.09.2016

Luky
-> MVM: rád tě tam uvidím
Případně poskytnu rady kdy skrz kukuřici v cílové zatáčce 
m.facebook.com/story.php? story_fbid...
Případně poskytnu rady kdy skrz kukuřici v cílové zatáčce 
m.facebook.com/story.php? story_fbid...
15:55:21
04.09.2016
04.09.2016

MVM
-> Luky: To nejezdim ani na podruhý .. Asi spíš s nulou na dveřích před startujícíma
Myslím že většina kluků tady ví moc dobře jak by je samotný mrzela "nehoda" i když jsou to jen plechy - tak to dost naštve.. O to větší chuť mám na příští rok 
Myslím že většina kluků tady ví moc dobře jak by je samotný mrzela "nehoda" i když jsou to jen plechy - tak to dost naštve.. O to větší chuť mám na příští rok 
15:48:03
04.09.2016
04.09.2016

Luky
-> MVM: tak nemusíš tam na poprvé jet hned pro vítězství 

22:21:50
03.09.2016
03.09.2016

MVM
-> Luky: Dík,ale bezpochyby tam bylo spousta hezčích,rychlejších aut. a taky to tam už mají kluci najetý.A jelikož tamní RZty uplně neznám .. bylo by hlavním záměrem to objet a nerozflákat to..

22:06:58
03.09.2016
03.09.2016

Luky
-> MVM: jé to je škoda, v Činově by se tahle krasavice vyjímala...
20:51:51
03.09.2016
03.09.2016

MVM
-> Sejki: Do 120S patří kyvka.. Byť jsem to tenkrát nedomyslel a dal Mkový nápravy čímž sice mám hezký rozchod - ale omezuje mě to na úzký kola. Nuže i tak se s tím dá žít.. No co se svezení týká.dostávám takových dotazů na svezení čím dál víc. Pokud to půjde tak svezu ,, Je otázkou kdy a kde .. Ale kdo si počká ..
-> minno: Super až na to že jsem zjistil prasklý chladič oleje ... tudíž jsem koupil nový za nemálo dukátů. Zitra dám pořádný olej a nový filtr,udělám hadice a namonuju Setrab..Snad to už bude letos poslední práce před laděním s Urbim ..
-> minno: Super až na to že jsem zjistil prasklý chladič oleje ... tudíž jsem koupil nový za nemálo dukátů. Zitra dám pořádný olej a nový filtr,udělám hadice a namonuju Setrab..Snad to už bude letos poslední práce před laděním s Urbim ..20:23:48
03.09.2016
03.09.2016

minno
-> MVM: tak super

20:23:36
03.09.2016
03.09.2016

Sejki - zrušená registrace
-> MVM: ted teprve koukam, ze jezdis kyvku, krasny to stroj... da se nekde v tom svezt jako spolujezdec?
20:01:30
03.09.2016
03.09.2016

MVM
Tak dnes odjeto další 2,5hodiny záběhu,takže celkem cca4,5hodinky ostřejší jízdy občas i 6,5tis.. Trochu mě mrzí že jsme letos nestihli udělat jednak převodovku,motor a celou přípravu tak zavčas,abychom se stihli projet na Čínově.Věřím že nam to vyjde příště..
Už dnes ale vím že toho já mám plný ruce a neradi bysme to rozbili - protože jak mi dnes řek brácha jedoucí se mnou po dlouhý době - jede to až moc. Občas klouzne spojka - bude to nutný znova řešit.. Ale jinak jsme měli nepopsatelný rohlíky usměvu 
Už dnes ale vím že toho já mám plný ruce a neradi bysme to rozbili - protože jak mi dnes řek brácha jedoucí se mnou po dlouhý době - jede to až moc. Občas klouzne spojka - bude to nutný znova řešit.. Ale jinak jsme měli nepopsatelný rohlíky usměvu 
18:04:41
16.08.2016
16.08.2016

MVM
-> Alenka 16.08.16 14:38:19: Tak 150 ani náhodou, těch stodvacet si ani nepředstavuju. Jde mi hlavně o pěkný krouťák a živý točivý motor který může trvale točit vyšší otáčky bez újmy.Hnát se za maximem možným z objemu 1,3 pro nezávodní využití je nesmysl.
14:38:19
16.08.2016
16.08.2016

Alenka
-> MVM: díky :)
Jasný, že to pojede hezky, ještě aby nejelo s takovým železem, spíš jsem jen chtěl vědět s jakým cílem se ten motor stavěl, jestli 150k ať to jede jak pila, nebo spíš 120k s hezkým průběhem.
Jasný, že to pojede hezky, ještě aby nejelo s takovým železem, spíš jsem jen chtěl vědět s jakým cílem se ten motor stavěl, jestli 150k ať to jede jak pila, nebo spíš 120k s hezkým průběhem.
16:48:49
15.08.2016
15.08.2016

MVM
Chvíli tady člověk od čtvrtka není a dnes se nestačím divit co se to tu zas semlelo


07:38:50
15.08.2016
15.08.2016

MVM
-> Alenka 14.08.16 20:59:05: Kompresní poměr statický je někde pod 12:1,vačka není neznámá .. je to modifikace "známé vačky", žadný šílený úhly se nekonají
Parametry se nechám překvapit sám,prý to pojede moc hezky.
Parametry se nechám překvapit sám,prý to pojede moc hezky.20:59:05
14.08.2016
14.08.2016

Alenka
-> MVM: doufám, že jsem to někde nepřehlédl, ale jakou máš s tou neznámou vačkou kompresi a jaké výkonové parametry se od motoru přibližně očekávají?
MVM 120S



