
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
18:26:19
08.11.2017
08.11.2017

MVM
-> Bery: Díky za nabídku. Vic v SZ. Skákání v plánu určitě není.. 

09:25:16
08.11.2017
08.11.2017

Bery
-> MVM: já ti nechám 2 spodní hlavice svisláku na úpravu odklonu/záklonu - jsou teď ve výrobě. Nemusíš kuchat nápravu, pomůžeš si s geo a nemusíš cpát horní ramena dovnitř. Nevim jak to vychází u 120 S - kolizní místo... ale ty s tim pravděpodobně skákat, nebo do takový komprese nepůjdeš aby se to potkalo

07:15:02
08.11.2017
08.11.2017

MVM
-> Eidy: Dělám to teď a nebo nikdy. Věci mám předchystaný,jen se k tomu nemám čas dostat a udělat to na autě. Řízení jsem dělal jak na cit,tak i na mincíř,pocitově dobrý. Geoška na provázky,odklon se nekonal,náprava v autě,chtělo by šáhnout do podložek,to až jindy. 

00:20:39
08.11.2017
08.11.2017

Eidy
-> MVM: Děláš údržbu tak pozdě nebo naopak brzo, že ladíš už na další sezonu?
Co hřeben, funguje všechno dobře? Odladil jsi to lahví s vodou?
Co hřeben, funguje všechno dobře? Odladil jsi to lahví s vodou?21:17:12
05.11.2017
05.11.2017

MVM
No az takto moc se vyhnali pavouci z výfuku


21:01:31
05.11.2017
05.11.2017

MVM
Vyměnil jsem hřebenový řízení,udělal geo.,a zkusil se jet projet na nových pneu,a potom konečně vypusil olej z převodovky po 600km. Já se k tomu všemu letos teprve teď dostávám 

18:22:50
11.06.2017
11.06.2017

Eidy
-> MVM: Ještě jsem ho nevyndal. Každej večer dělám do noci a teď jsem byl pryč. Zítra, až budu měnit za nové ;)
18:13:43
11.06.2017
11.06.2017

MVM
-> Eidy: No jak se to vezme.. lamela byla spíš nutnost. Ta vana je brnkačka. A co Ty? Budš fotit to ojniční ložisko?
18:07:48
11.06.2017
11.06.2017

Eidy
-> MVM: Takže spíš tak pro zábavu než z nutnosti. To je ta lepší varianta ;)
17:49:41
11.06.2017
11.06.2017

MVM
-> Eidy 11.06.17 17:41:57: Já to chtěl právě napsat že je to trend
Naštěstí je to víc hra než práce na dnešních autech.. Vana byla čistá ,jen jsem ji vypláchnul petrolejem.
Naštěstí je to víc hra než práce na dnešních autech.. Vana byla čistá ,jen jsem ji vypláchnul petrolejem.17:41:57
11.06.2017
11.06.2017

Eidy
-> MVM: To je teď v módě, rozebírat motory :) A co vana, byla čistá?
12:29:01
11.06.2017
11.06.2017

MVM
Tak jsem se v rozhodl v sobotu taky vyhodit motor ven
Jiná lamela, sundaná a vymytá vana po záběhu, a při jednom zrovna nový olej. (Nejvíc práce teď zabere odstranit fleky na dlažbě sorbentem - nevýhoda improvizace venku
)
Jiná lamela, sundaná a vymytá vana po záběhu, a při jednom zrovna nový olej. (Nejvíc práce teď zabere odstranit fleky na dlažbě sorbentem - nevýhoda improvizace venku
)21:54:47
03.06.2017
03.06.2017

castrol
-> MVM: to vyzera na molsovu robotu
21:26:45
03.06.2017
03.06.2017

MVM
Děkuji jednomu hodnému pánovi za repas třmenů 4*
14:39:35
17.05.2017
17.05.2017

wlad
Tuze rád tento vůz sleduji. :-)
20:57:20
10.05.2017
10.05.2017

jate-line
-> MVM: Pěkně to frčí, musím někdy shlédnout na živo
A tlumiče neřešte na eSko patří stejně Koni a hotovo

A tlumiče neřešte na eSko patří stejně Koni a hotovo

23:49:35
09.05.2017
09.05.2017

MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.05.17 23:22:25: Fakt to neřešte. A hlavně bez emocí... (Já uznávám že to mé auto tvrdé -minimálně na předku- je,přiznám i vysoký profil pneu). Proč tak je,víc rozepisovat nechci.
23:22:25
09.05.2017
09.05.2017

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Petr Urban 09.05.17 21:37:13: LOL, ty seš prostě odborník na všechno
Tohle nemá cenu řešit, hodnotíš tady podle Honzy, který jede po rozflákaných silnicích nejnižších tříd kde se rallye dnes jezdí a to pro mě rozhodně není etalon. Když se jdu svést, tak na pěkné silnici a tam jistotu v bláto podvozku na rallye opravdu nenajdeš... Ale to bys musel zkusit... V sobotu jsem najel přes 200km takřka v kuse i po horších silnicích a "utřepanej" jak ty píseš jsem rozhodně nebyl. Ale nečekám, že s tvým patentem na všechno to pochopíš...
Tohle nemá cenu řešit, hodnotíš tady podle Honzy, který jede po rozflákaných silnicích nejnižších tříd kde se rallye dnes jezdí a to pro mě rozhodně není etalon. Když se jdu svést, tak na pěkné silnici a tam jistotu v bláto podvozku na rallye opravdu nenajdeš... Ale to bys musel zkusit... V sobotu jsem najel přes 200km takřka v kuse i po horších silnicích a "utřepanej" jak ty píseš jsem rozhodně nebyl. Ale nečekám, že s tvým patentem na všechno to pochopíš...22:27:58
09.05.2017
09.05.2017

MVM
-> Urbi: Peťo kašli na "naladění tlumičů,podvozku"
(teda aspoň tady ožehavé téma - moji teorii znáš velmi detailně,mockrát jsem se o tom zmínil - Frei Ti to potvrdil - ale já nejedu mistrák ani závody). Na hladkým okruhu to je jak víno, balony nebalony i záleží jak je to nafoukaný okruhy jezdím o dost nížšší tak,.připouštím že předek je dost tvrdý,na okruhu je to výhoda.Na čr okreskách přitěž. Jsem ochotný koupit max. 185/60 R13 ,ačkoli -ideálně by tam byly Michelin XAS FF 165/80 (Renault Alpine, Gordini atdd .. z tý doby) A že se na tom jezdí dodneška závody historiků .. Žehličku na nízkých profilech z toho dělat ale nebudu. Rozbitým silnicim se vyhýbám,mám tu pár silnic projetých na motorce kde se pak svezu i autem .. když tak buď přibrzdím nebo to vymetu a pak deset minut nadávám na silničáře - na rozbitý rally to tahat nebudu,a i kdyby, tak ten úsek "prodám" jezdim pro radost, ne na čas. Jak říkám dokola - když bych stavěl "závoďák" - vypadalo by to jinak.
(teda aspoň tady ožehavé téma - moji teorii znáš velmi detailně,mockrát jsem se o tom zmínil - Frei Ti to potvrdil - ale já nejedu mistrák ani závody). Na hladkým okruhu to je jak víno, balony nebalony i záleží jak je to nafoukaný okruhy jezdím o dost nížšší tak,.připouštím že předek je dost tvrdý,na okruhu je to výhoda.Na čr okreskách přitěž. Jsem ochotný koupit max. 185/60 R13 ,ačkoli -ideálně by tam byly Michelin XAS FF 165/80 (Renault Alpine, Gordini atdd .. z tý doby) A že se na tom jezdí dodneška závody historiků .. Žehličku na nízkých profilech z toho dělat ale nebudu. Rozbitým silnicim se vyhýbám,mám tu pár silnic projetých na motorce kde se pak svezu i autem .. když tak buď přibrzdím nebo to vymetu a pak deset minut nadávám na silničáře - na rozbitý rally to tahat nebudu,a i kdyby, tak ten úsek "prodám" jezdim pro radost, ne na čas. Jak říkám dokola - když bych stavěl "závoďák" - vypadalo by to jinak.21:37:13
09.05.2017
09.05.2017

Petr Urban
-> Tuner#2: Naladění tlumičů ... jeli jsme s balóny gumama a cítil jsem úplně cokoliv na cestě. Pak jsem jel 1km za Míšou a zadek na čemkoliv úplně tvrdě poskočí ... spíše se to zhoupne na gumách, nežli na pérech. Prostě pane odborníku přes všechno, mě se naladění podvozku nelíbilo... Ty se v tom svém třepej jak chceš. Já chci mít jistotu z řízení na "českých" silnicích a chci aby podvozek normálně chodil nějakou délku na svém funkčním zdvihu a né se jen pohupoval. Frei řekl Huškovi aby jim to změkčil jak jsem radil a jede se Honzovi o moc lépe jak tehdy po přeladění mě tvrdil, ještě kdyby dal předek maličko výše na pérech a paráda.
MVM 120S



