skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Čtvrtý vyrobený prototyp Škody 110R v roce 1970.
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
www.skoda110r.com/view.ph p?cisloclank...
Reportáž v autosalonu TV Prima autosalon.iprima.cz/videa /skoda-110-r-coupe
3.11.1969 byl zadán úklol připravit modernizaci Škody 110R pro modelový rok 1972 (dneska bysme tomu řekli Facelift) :-)
Změněny měly být následujicí věci:
- Chladič s uzavřeným okruhem
- Účinější vytápění (Zatím nevíme, ale topí to dobře)
- Nové osvětlení SPZ (nepodařilo se)
- Jiné sklápěcí mechanismy sedadel
- Kliky dveří BOMORO
- Jiný zámek řízení (nepodařilo se)
- Jiné vnitřní zrcátko
- Nové clony proti slunci (nepodařilo se)
- Nový uzávěr palivové nádrže (nevyhovolo)
- Nové čelo pro montáž přídavných světlometů (Zatékala tam voda)
- Prodloužení opěradel předních sedadel
- Odmlžování zadního okna vzduchem
- Nový přívod vzduchu s možností mixování teplého a studeného (nepodařilo se)
- Nový nápis ŠKODA na přední a zadní čelo (nepodařilo se)
- Pevné rámečky kolem bočních skel
Bohužel se nepodařilo všechny změny realizovat a tak byl vůz předán ke zkouškám 10.4.1970 pouze s částečnými úpravami. Proto bylo 14.7.1970 rozhodnuto, pokračovat v modernizaci vozu Škoda 110R stejně, jako modornizace řady 100/110 L.
Po ukončení testování bylo toto a ještě jedno bílé eRko zabaleno do dřevěných beden a odeslano v rámci hypertajné akce do SSSR tehdejšímu generálnímu tajemníkovi Leonidu Brežněvovi jako dar.
Brežněv opravdu sbíral auta, ale pravděpodobně pouze od imperialistických vykořisťovatelů. A tak se obě eRka potupně odmítnuta vrátila zpět do ČSSR. Po návratu z SSSR jezdilo toto auto ve fabrice a došlo k jeho poškození. Opravu provedli Kosmonoském servisu. Bohužel však už nebyla k dispozici modrá metalíza a tak auto dostalo nový barevný kabát.
1.12.1972 jej od AZNP zakoupil známý zavodník Václav Bobek st. Do provozu bylo přihlášeno 10.7.1980. Většinu svého života stálo auto v suché garáži a najezdilo minimum kilometrů. Díky tomu se zachovalo ve velice slušném stavu bez koroze.
V roce 2011 si auto zapůjčil od Václava Bobka ml. další ex. tovární jezdec Milan Zapadlo a zůčastnil se s ním několika závodů.
K dnešnímu dni má eRko najeto pouhých 43 000 km.
Musím říct, že na prototyp má toto auto opravdu pestrou a zajímavou historii :-) Našim cílem je, vrátit auto do původního stavu a laku jako bylo v roce 1970. Aktuálně by nám nejvíce pomohlo, kdybyste někdo měl na půdě nebo jinde ten žlutý koberec :-)
Edit: Pro ty kdo si nepamatují kdo byl Brežněv :-)
cs.wikipedia.org/wiki/Leo nid_Iljič_Brežněv
110R Prototyp - komentáře:
Nechci rýpat, ale z dobových fotek se mi zdá, že se kryt hrdla nádrže směrem dozadu rozšiřuje. Nebo se pletu? Vy jste auto koupili s bltníkem vyměněným za seriový?
-> Bongo: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../10441_2014-0
1-02_20-17-24_10.jpg já ti nevim, co ty na to ?
Nebol ten napis na prednom čele náhodou takýto ? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9233_2012-04
-08_17-17-07_48.jpg
-> jourin: Předpokládal jsem, že to byla vědomá záměna.. ale na Martyho stránky jsem si v tu chvíli nevzpomněl, abych ověřil prokazatelně..
To víčko hrdla nádrže takhle vysoko je teda pěkně divný, resp. nezvyklý..
To víčko hrdla nádrže takhle vysoko je teda pěkně divný, resp. nezvyklý..
Hmm zajímavé... dík za info :-)
Jojo, prolis tam určo patří. Na mý Zácloně 1970 je taky.
-> Jozka: Tak hlavne to auto bylo po bouracce a melo vymeneny cely predek, Je to dobove opravovany autogenem ve fabrice :) Takze kdyz jsme rozrezali tak tam prolis nebyl, nicmene tam patri, takze jsme to tam vratili :)
-> Nwkt: Myslím, že je dosti odolnej vůči popichování..
-> Pavel P..: Vanička mě taky zaujala, odříznutá prolis neměla a jak to měly první kila si tedy už nepamatuju - ale k origo "embéčkový" by musel schválně navařit lem na přichycení čela, takže buď takovouhle vaničku měl s lemem a tedy origo stovkouvou, nebo navařil a dobře věděl, proč to dělá..
E: jsem nějakej pomalej..
-> Pavel P..: Vanička mě taky zaujala, odříznutá prolis neměla a jak to měly první kila si tedy už nepamatuju - ale k origo "embéčkový" by musel schválně navařit lem na přichycení čela, takže buď takovouhle vaničku měl s lemem a tedy origo stovkouvou, nebo navařil a dobře věděl, proč to dělá..

E: jsem nějakej pomalej..
-> jourin: v pořádku
to je zase můj nějakej blud, jako ten udajnej prolis na předním čele 


-> Qwak: Nechci bejt hnidopich, ale blbe vidis Neni tam zadny sroubek :) My je tam mame, protoze to jeste neni hotovy.. bude to pribodovany
-> Pavel P..: Tak tady mas doporucenou literaturu
skoda110r.com/view.php?ci sloclank...
-> Nwkt:

-> Pavel P..: Tak tady mas doporucenou literaturu
skoda110r.com/view.php?ci sloclank...
-> Nwkt:





Jen tak dál blbouni, za chvíli sem už nic nedá




Nemá mít ta vanička v kufru rovnej vršek bez prolisu na hever? Jsem myslel že tyhle vaničky měla jen embéčka, kvůli rezervě..... jen se ptám, netušim kdy v jakém roce se to měnilo.
-> jourin: nechci bejt super-hnidopich.. jo
ale proč na dobovým obrázku je to víčko přišroubovaný jedním asi-šroubkem uprostřed zatímco replika je na dvou po stranách?.. tjuuning? 


-> jourin: Mě to napadlo, jen jsem si říkal, že jste opravdu opatrní... zbytek sejmete odstraňovačem, mechanicky, nebo necháte..
Ten náběh na prstíček u víčka je roztomilej, toho jsem si nikdy předtím nevšiml, že to nějakej prototyp měl jinak, nežli série..
Ten náběh na prstíček u víčka je roztomilej, toho jsem si nikdy předtím nevšiml, že to nějakej prototyp měl jinak, nežli série..
-> Eidy: Teda Eidy ze se ptas zrovna ty me prekvapuje :-)) Je to aby se piskovanim neponicilo :))
-> jourin: To mě došlo, ale jakto, že jste tam nechali tu žlutou barvu?
-> Eidy: Jo je z jinyho auta, ta co tam byla byla bohuzel po smrti a opravovat se ji nevyplatilo, byla to normalni seriovka :)
-> jourin: No že je žlutá. Celý auto očištěný a kapota je zespoda nastříkaná barvou. A ještě k tomu neoriginální barvou.
-> Eidy: Co s ni? :)
Co ta žlutá kapota?