ale jinak máš dobrý že si s ním přes zimu nejezdil, já sem měl rapida denodeně v provozu tak budu muset retušovat
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
11:52:07
01.04.2006
01.04.2006

pyroman
->Hurdis: jenom aby to nebyl apríl
ale jinak máš dobrý že si s ním přes zimu nejezdil, já sem měl rapida denodeně v provozu tak budu muset retušovat
ale jinak máš dobrý že si s ním přes zimu nejezdil, já sem měl rapida denodeně v provozu tak budu muset retušovat11:24:33
01.04.2006
01.04.2006

Hurdis
tak dneska proběhla první vyjížďka po zimním spánku, měl jsem trochu obavy o stav techniky (přeci jen bylo 3 měsíce na mrazu), ale auto chytlo na první pokus a všechno šlapalo jako hodinky
a protože se letos vůbec nedostalo do kontaktu se solí tak ani drobné retuše karoserie nebudou třeba
a protože se letos vůbec nedostalo do kontaktu se solí tak ani drobné retuše karoserie nebudou třeba19:02:11
30.12.2005
30.12.2005

manijak
-> Hurdis: mno poslal jsem Ti mail odhledně toho filtru

18:58:24
30.12.2005
30.12.2005

Hurdis
-> manijak: jestli máš na mysli tu přihrádku u spolujezdce, tak je to klasická polička na GL palubovku, jenom upravená do obyčejné eLkové (trochu se muselo řezat) uchycené je to vzadu a vpravo menšími samořezy do koberce a vlevo k palubovce a drží bezproblémů

18:34:11
30.12.2005
30.12.2005

manijak
ahoj, ten kastlík tam je přichycený kde? docela dobrá věc, většinou všechno hážu na sedadlo :)
22:53:22
04.12.2005
04.12.2005

Boro125L
-> Hurdis: pekne auticko!pekne spravene plechačiky!!
23:51:07
15.11.2005
15.11.2005

Hurdis
-> Mišell: Jo docele jsem si tu montáž užil, odvrtávaní zavláček na čepech a utrženej stabilizátor s vyřezáváním nových závitů na spodním rameni-fakt lahůdka, ale povedlo se to dát všechno pěkně dohromady.

18:35:02
15.11.2005
15.11.2005

Mišell
-> Hurdis: Pružiny už máš na autě jo? Tak mi pak napiš,jak se ti na nich jezdí-ale chce to si je trošku zajet,aby se na tý nápravě usadily jak maj...
11:48:31
14.11.2005
14.11.2005

Hurdis
-> pyroman: -> Targa: Díky!
Ale zatím je na autě ještě spousta práce, přehodit motor, menší repase zadní nápravy, vyvařit prahy..pak bude teprve trochu co chválit...
Ale zatím je na autě ještě spousta práce, přehodit motor, menší repase zadní nápravy, vyvařit prahy..pak bude teprve trochu co chválit...11:01:18
14.11.2005
14.11.2005

Targa
Fakt pěkná ...až ti sednou ty pružiny tak to bude ještě lepší...tak hodně uspěchů při upravách:)
21:18:41
13.11.2005
13.11.2005

pyroman
pěkná škodovka na který je už uděláno dosti práce...plno úspěchů v úpravách a mnoho šťastných km bez nehod
21:30:34
11.10.2005
11.10.2005

Mišell
Tempo ne,ale Clear-Wax od "Turtle-Waxu". Můžu fakt doporučit-je to čirý a nezanechává šmouhy. Akorát to stojí cca 280,- Ale zase na celý auto mi neubyla ani čtvrtka...
22:19:43
29.08.2005
29.08.2005

Hurdis
-> Mišell: Jo zkusím to co nejrychleji. Na to tvoje starý auto by to snad mělo jít, ale s tím favomotorem to bude asi větší oříšek.
22:02:02
29.08.2005
29.08.2005

Mišell
-> Hurdis: Jo a ještě vidim,že máš v plánu celočervený zadní lampy,tak kdyby jsi je náhodou nesehnal,tak je mám(jsou na tom novym co mám-ani bych za ně případně nic nechtěl,jen zas výměnou za Tvoje...)
20:53:13
29.08.2005
29.08.2005

Mišell
-> Hurdis: Jj,nemáš zač
Teď s tim tvym origo vejfujem se mi to dost neochotně vytáčí do otáček(na 2ku a 3ku,takže to má určitě i výkonovej přínos. Jinak teda popoháněj dědu,ať se mi zeptá na tu tecnickou(na obě),protože mi dneska "vyhořel" poslední kontakt "přes známý známejch
Od toho pak závisej všechny věci co máš v plánu. A na ty prahy se ti zeptám,ale asi to půjde.
Teď s tim tvym origo vejfujem se mi to dost neochotně vytáčí do otáček(na 2ku a 3ku,takže to má určitě i výkonovej přínos. Jinak teda popoháněj dědu,ať se mi zeptá na tu tecnickou(na obě),protože mi dneska "vyhořel" poslední kontakt "přes známý známejch
Od toho pak závisej všechny věci co máš v plánu. A na ty prahy se ti zeptám,ale asi to půjde.22:29:08
06.07.2005
06.07.2005

Mišell
Vytrvalostní závod-tak to se povedlo
Jak jsem tak koukal na to video,tak mě to přijde,jak kdyby jsme se rozjížděly na trojku... A myslim si,že rozjezd je naprosto totožnej s tim modrym čimsi(veteránem) 
Jak jsem tak koukal na to video,tak mě to přijde,jak kdyby jsme se rozjížděly na trojku... A myslim si,že rozjezd je naprosto totožnej s tim modrym čimsi(veteránem) 
19:48:33
03.07.2005
03.07.2005

Mišell
No,myslim si,že v našem případě by to mohlo bejt tak to jediný,co by nám pomohlo

17:22:11
03.07.2005
03.07.2005

Hurdis
-> Mišell: Jo vyrobíme si plachtu a počkáme na správnej vítr

12:26:48
03.07.2005
03.07.2005

Mišell
Doufám,že příští rok nebudeš mít na srazu ještě motor na špatný straně a zlepšíme ty naše časy,který jsme měly

18:39:24
15.05.2005
15.05.2005

Rabbit
Tak ten polep budíku kontrolek udělanej z budíku otáčkoměru mě fakt dostal.
Hurdis / Rapid 136









