Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

19:58:06
24.05.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> Hurdis: hezky si s tím hraješ1
22:04:28
23.05.2009
Hurdis
Most, nápravnice, držáky, dno kufru, chladičovka atd. koroze nedostala šanci ničit... jen by to chtělo spláchnout špínu
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 22:04:28
22:01:43
23.05.2009
Hurdis
Podlaha je ligová, vše zdravý plech, zatím objevena jedna dírka cca 1 cm2 za sedačkou spolujezdce a horší "odvodňovací prostup" za sedačkou řidiče. Jen škrábání dvou vrstev plastizolu a gumoasfaltu je mazec, ze slabé půku vnitřní podlahy zatím oškrábáno přes 4 kg.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 22:01:43
21:57:17
23.05.2009
Hurdis
..stejně jako všechny ostatní dutiny, všude kde je na tomhle autě nějaká dírka, je v ní rezistin nebo olej
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 21:57:17
21:55:15
23.05.2009
Hurdis
prahy - jen špinavé (wapka odešla do věčných lovišť), jinak zdravé a kompletně vystříkané rezistinem
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 23.05.2009 21:55:15
21:40:55
17.05.2009
Hurdis
Interier light 1
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 17.05.2009 21:40:55
20:36:54
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis: no já doufám že mi to vyjde, i když sem pozvanej i na Moravu na pouť a oslavy Rožnova pod Radhoštěm
20:27:49
10.05.2009
Hurdis
-> pyroman: S Hrochfestem počítám, to už musí klapnou, i kdyby jen jako návštěva, ale raději bych se zúčastnil aktivně, i když jen s neustrojeným "holoautem". No uvidíme, je to ve hvězdách.
20:20:52
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis: škoda pane, ale snad stihneš aspoň hrocháč 4
20:17:22
10.05.2009
Hurdis
-> pyroman: Doksy určitě ne, to časově nezvládám, zase..
19:42:46
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis: tak teď budou Doksy a pak hrocháč 4
19:39:20
10.05.2009
Hurdis
-> pyroman: a skoro jo 1, kdyby to klaplo, tak se možná na nějakém svezu, před renovační rozborkou
19:33:15
10.05.2009
pyroman
-> Hurdis 10.05.09 15:39:27: koukám vylehčuješ na sprinty 3 3

10.05.09 15:41:24 3
15:41:24
10.05.2009
Hurdis
nainstalováno poplašné zařízení 1
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 10.05.2009 15:41:24
15:39:27
10.05.2009
Hurdis
Odlehčená verze po testovací jízdě. LPG soustava, izolační a odhlučňovací hmoty, tažné, nárazníky všechno fuč.
Poznatky z prohlídky - kastle nikdy nebyla vařená, zatím jsme neobjevily místo které by potřebovalo rande s COčkem, ale taky jsem se zatím zdaleka ke všem dutinám nedostal.
Poznatky z jízdy - motor táhne výborně a půjde ještě lépe. Brzdí to. 1 . Spojka stojí za prd, bude výměna. Na provizorním obutí - každé kolo jiný vzorek, stáří, rozměr, letní, zimní 1 - to od 100 km/h začíná házet.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 10.05.2009 15:39:27
20:35:13
09.05.2009
pyroman
-> Hurdis: pokud je v dobrém stavu a konstelace hvězd, financí a přítelkyně stojí při tobě, tak bych neváhal 4
16:26:34
09.05.2009
Hurdis
-> iDawe: tamto jo, ale to druhé ještě ne, váhám...1
16:18:48
09.05.2009
iDawe
-> Hurdis: gratulace :-) takze si tamto ero taky vzdal... 4
20:19:23
18.03.2007
Hurdis
-> michalik: díky, je to mazel jen na víkendy a volný čas, tenhle týden po výměně filtrů, svíček, všech náplní, destiček a manžet, po rozebrání čepů a poloos nebyly zjištěny po necelých 40 tkm absolutně žádné vůle, jen smůla že je to jedna z posledních s předními rameny bez přípravy na stabilizátor, lákalo by mě to vyzkoušet
Extreme Tyres