
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
19:27:38
10.03.2010
10.03.2010

tunerlada
-> Hurdis: 

17:23:58
10.03.2010
10.03.2010

Hurdis
-> bibendum30: Nj. co naděláš. Moje soudružka učitelka byla bývalá soustružnice z ČKD původem z Korejské lidově demokratické republiky.
17:18:33
10.03.2010
10.03.2010

bibendum30
Foto č. 51 ....lesklí šroupki na nápravi :-)
Hmmm tak ty fakt neznám
Ať žije čestina,a tvoje učitelka čestiny vrátí výplatu...nic tě nenaučila
Hmmm tak ty fakt neznám
Ať žije čestina,a tvoje učitelka čestiny vrátí výplatu...nic tě nenaučila
19:05:47
16.02.2010
16.02.2010

Hurdis
-> Borin - Král tuzerů: Tak to mě taky zase brzo přejde, ale víš jak, po třech měsících kdy jsem neměl možnost skoro na nic šáhnout svrbí ruce. 

19:03:07
16.02.2010
16.02.2010

Borin - Král tuzerů
-> Hurdis: Tu chuť ti závidím, to já jí už přestávám mít...
18:57:55
16.02.2010
16.02.2010

Hurdis
-> Borin - Král tuzerů: Nj. barvičky. Teď mám konečně dvě vyztužené vlečky s originálními prvovýrobními rameny, i jedno šikmé je nové, třetí vlečka je ještě na autě, takže se z toho složí jedna prímová k namontování a druhá záložní na ND.
Přední náprava je taky před doskládáním, až mi vrátí horní ramena z lisování.
Tak jen už pořádné počasí, zastřešit garáž, přeparkovat eRko a bude místo na rozdělání Rapida.
Chuť do práce by už po zimním spánku byla.
Přední náprava je taky před doskládáním, až mi vrátí horní ramena z lisování.
Tak jen už pořádné počasí, zastřešit garáž, přeparkovat eRko a bude místo na rozdělání Rapida.
Chuť do práce by už po zimním spánku byla.
18:51:59
16.02.2010
16.02.2010

Borin - Král tuzerů
Jůůů barvičková generálka vlečky...opískovat a znova


23:54:13
15.10.2009
15.10.2009

TheronBB_130LR
-> Hurdis: mozna..ale mne se mocx libi
ako pokracujes?
ako pokracujes?13:18:23
05.10.2009
05.10.2009

Hurdis
-> TheronBB_130LR: Zase tak ojedinělé nejsou. Klasické italské "ementály". Občas se objeví na prodej. Ten vzhled dělá jen ta barevná kombinace. 

22:36:21
04.10.2009
04.10.2009

TheronBB_130LR
-> Hurdis: zavídíííííím
keby si ich predaval vies na koho sa mozes otocit!!!!! hned ich berem su nadherne a ojedinele...

keby si ich predaval vies na koho sa mozes otocit!!!!! hned ich berem su nadherne a ojedinele...

09:47:58
04.10.2009
04.10.2009

Hurdis
-> TheronBB_130LR: Ve zdejší inzerci, byla tam docela dlouho na prodej.
01:03:43
04.10.2009
04.10.2009

TheronBB_130LR
-> Hurdis: kde soudruh sehnal ta krasna kolečka asi skodovacke.. (nie meteory)
vypadaju nadherne
ak to nieje tajomstvo
vypadaju nadherne
ak to nieje tajomstvo23:41:41
01.10.2009
01.10.2009

Hurdis
-> Pavel P..: Kvůli imperialistickému vykořisťování zbývá na budování sociálictického, moderního a ve všech směrech dokonalého dopravního prostředku málo budovatelského času. A až onen (ne onan
) zmíněný transformujeme na 110 % plnění.
) zmíněný transformujeme na 110 % plnění.23:24:38
01.10.2009
01.10.2009

Pavel P..
-> Hurdis: soudruhu! jaktože neplníte plán na 110%? s takovýmy soudruhy zatočíme jestli nebudou budovat socializmus v plném nasazení


22:55:01
01.10.2009
01.10.2009

Hurdis
Tak abychom si to shrnuli soudruzi, když nám to udělá dobře.
Aktuálně je auto bez sebemenší změny od složení z lafety po Hrocháči.
Nicméně se pořád pracuje. Otravná repase nejrůznějších pěkných použitých ND z vlastních zdrojů je v plném proudu a střídá se s radostí z nabytí zajímavých nových originálních ND.
Pracuje se na nové vyztužené přední nápravě, rozborce nadbytečných 742.136 motorů pro repasi a čištění toho jednoho originálního, postupné repasi všech ND z Rapida no.2 a třídění výživného množství zakoupených nových ND (jeden lepší než druhý
).
Vše doprovázeno obvyklou spotřebou drogistického a železářského zboží.
Současné zpoždění pracovního harmonogramu činí dle odhadu hlavního stavbyvedoucího cca 2 měsíce od předpokládaného termínu dokončení.


Aktuálně je auto bez sebemenší změny od složení z lafety po Hrocháči.
Nicméně se pořád pracuje. Otravná repase nejrůznějších pěkných použitých ND z vlastních zdrojů je v plném proudu a střídá se s radostí z nabytí zajímavých nových originálních ND.
Pracuje se na nové vyztužené přední nápravě, rozborce nadbytečných 742.136 motorů pro repasi a čištění toho jednoho originálního, postupné repasi všech ND z Rapida no.2 a třídění výživného množství zakoupených nových ND (jeden lepší než druhý
).Vše doprovázeno obvyklou spotřebou drogistického a železářského zboží.
Současné zpoždění pracovního harmonogramu činí dle odhadu hlavního stavbyvedoucího cca 2 měsíce od předpokládaného termínu dokončení.

20:18:26
26.07.2009
26.07.2009

Hurdis
Tak od minulého týdne máme pro vozidlo platné TP s mojí maličkostí v kolonce, nové SPZ s číslem které zapadá ke spotřebáku a to vše uloženo do depozitu.
Krásně investovaných 11 000.
Krásně investovaných 11 000.
17:39:57
14.07.2009
14.07.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Díky za objasnění. Pokud tam byl jiný motor a startovalo se bez světel, tak to lecos vysvětluje. Právě v tom startu se uddělá vteřina/dvě jak nic.
Každopádně gratulace.
Každopádně gratulace.17:19:03
14.07.2009
14.07.2009

Hurdis
-> Tuner#2: A co se týče motoru, tak žádný speciál. Klasická 1300 v bloku favorit a SEDR. Úprava pouze dokonale udělaná hlava, vačka 260 a výfuk. A za volantem řidič, kterému je úplně jedno, jestli vyletí klika blokem. Já bych to tak nedal, mám ke svým věcem určitý respekt
.
.17:14:58
14.07.2009
14.07.2009

Hurdis
-> Tuner#2: Tak s autem jel švára, kvůli tomu jsme osadili jeho motor (který mimochodem skvělý čas druhého sprintu zaplatil životem - s tím se počítalo, už potřeboval přeskládat
).
Jinak rozdíl času byl u prvního sprintu způsoben vteřinovým zaspáním na startu (mám důkaz na videu) a pak tím, že švára neřadil 4 stupeň a točil trojku do mrtva. To se ve druhé jízdě nestalo.
Navíc kvůli přesunu bez SPZ po hlavní silnici jsme museli čekat na konvoj a ke druhému sprintu se přijelo v době, kdy pořadatelé vypnuly světla. Startovalo se "vlajkou" na kapotě, takže o předčasném startu bych se dovolil polemizovat.
S ohledem na absenci fotobuňky ale určitě mohlo dojít v časech k chybám, ale určitě ne v řádu vteřin.
Ještě je potřeba říct, že auto bylo totálně odlehčeno, kromě světel tam vlatně nic nezůstalo, ani kapaliny, i v nádrži byly 2 litry benzinu.
).Jinak rozdíl času byl u prvního sprintu způsoben vteřinovým zaspáním na startu (mám důkaz na videu) a pak tím, že švára neřadil 4 stupeň a točil trojku do mrtva. To se ve druhé jízdě nestalo.
Navíc kvůli přesunu bez SPZ po hlavní silnici jsme museli čekat na konvoj a ke druhému sprintu se přijelo v době, kdy pořadatelé vypnuly světla. Startovalo se "vlajkou" na kapotě, takže o předčasném startu bych se dovolil polemizovat.
S ohledem na absenci fotobuňky ale určitě mohlo dojít v časech k chybám, ale určitě ne v řádu vteřin.
Ještě je potřeba říct, že auto bylo totálně odlehčeno, kromě světel tam vlatně nic nezůstalo, ani kapaliny, i v nádrži byly 2 litry benzinu.
13:26:04
14.07.2009
14.07.2009

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Hurdis: Ty jo až teď koukám, že jsi to Ty co vyhrál naší kategorii na Hrocháči. Ale co jsem koukal na časy, tak první jsi měl horší než já a druhá jízda byla nějaká divná, neb máš čas pomalu jak Pešan co tam má 140HP a ještě celé auto z laminátu. Nevystartoval jsi na červenou nebo oranžovou?
Hurdis / Rapid 136









