skoda.virt.cz
          
	stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
   
   Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
      Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
20:41:45
11.04.2011
11.04.2011

Mantrabeach
			
				
			
		
		
-> kachník: tak pokud si viděla RICe od Dalleho tak asi budeš vědět.je to bořený zrovna na podlahu kufru,pedálovou konzolu a něco se najde u nádobky na ostřikovače.já jestli to mám hodit do šrotu a nebo si to nechat do budoucna na zálohu.taky jde o cenu kolik by to stálo
	20:16:09
11.04.2011
11.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
-> kachník: Pravda, to bude přeci jen praktičtější. 
	
19:54:44
11.04.2011
11.04.2011

kachník
			
				
			
		
		
-> Hurdis:  ..já myslela, že z toho chceš pickupa, lícuju to s laminátovou boudou
	
19:50:25
11.04.2011
11.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
-> kachník 11.04.11 19:43:46: 
Aj, takže na jakou střechu mám shánět střih? Lux, standart nebo MTX?
	Aj, takže na jakou střechu mám shánět střih? Lux, standart nebo MTX?

19:43:46
11.04.2011
11.04.2011

kachník
			
				
			
		
		
Hurdis 08.04.11 17:48:07 napsal: → Pavel P.. 07.04.11 20:25:35: Já jsem se k prvním fotkám dostal až teď.Z toho nejhoršího je vevnitř. 
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.   Náhodou si to užívám
 
	
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.   Náhodou si to užívám
 
19:38:12
11.04.2011
11.04.2011

kachník
			
				
			
		
		
-> Mantrabeach:    Bořený to bylo na celý levý bok, pak tomu dali ještě naprdel ty, kdo to opravovali, rozpínali to o tunel, kterej zkřivili a o druhou stranu, kterou zevnitř promačkali taky.  teď už Rapid nemá bočnici a stahuje se střecha o 1cm dolejš. Prahy jsou už zpátky na své míře . Jinak auto po bouračce zvládnu, pokud neni zralý na rovnací rám, takže když bude do rohliku, tak to bohužel neumím
	
19:59:03
09.04.2011
09.04.2011

Mantrabeach
			
				
			
		
		
-> Hurdis: ty kráso tys to měl asi hezky bořený.a docela dost se vaří,to sem myslel že budeš míň.
Hele a slečna aplová umí rovnat i po bouračce jo?to by mohla bejt i kastle na rice jednou opravena
	
Hele a slečna aplová umí rovnat i po bouračce jo?to by mohla bejt i kastle na rice jednou opravena
17:25:23
09.04.2011
09.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
det2
Takže do auta se připravím motor, který tam byl od výroby, tam snad podobné překvápko nečeká.
							Takže do auta se připravím motor, který tam byl od výroby, tam snad podobné překvápko nečeká.
17:24:25
09.04.2011
09.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
det
							17:24:03
09.04.2011
09.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
Každá díra jiný průměr, pokusy o vložkování závitů, praskliny.
V Olomouci dostal motor asi řádnou péči.
							V Olomouci dostal motor asi řádnou péči.
17:22:35
09.04.2011
09.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
Důvod?
Prasklá hlava, zprasený blok.
							Prasklá hlava, zprasený blok.
17:22:03
09.04.2011
09.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
První pokus skončil takto.
							17:21:20
09.04.2011
09.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
Deja vu?
Ne, po dvou týdnech stejný obrázek. Opět vezeme 136ku na GO. Tentokráte jiný kousek.
							Ne, po dvou týdnech stejný obrázek. Opět vezeme 136ku na GO. Tentokráte jiný kousek.
17:48:07
08.04.2011
08.04.2011

Hurdis
			
				
			
		
		
-> Pavel P.. 07.04.11 20:25:35: Já jsem se k prvním fotkám dostal až teď.
Z toho nejhoršího je vevnitř.
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.
	Z toho nejhoršího je vevnitř.

Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět.
22:08:00
07.04.2011
07.04.2011

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> Mantrabeach: no ale taky už to je pokřtěný
	
22:03:44
07.04.2011
07.04.2011

Mantrabeach
			
				
			
		
		
-> Pavel P..: no tys to měl šťouchanec ale já mám posunutou chladičovku a srolovanej rošt.a o ricovi nemluvím,to je něco hroznýho
	21:44:39
07.04.2011
07.04.2011

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> Mantrabeach: já taky ale neni to znát skoro
	
21:43:05
07.04.2011
07.04.2011

Mantrabeach
			
				
			
		
		
-> Pavel P..: 
každej to má bořený,to je hrozný,i já tu novou kastli.taky z ní vyříznu pár vcí a jde do šrotu a místo ní přijde jiná
	
každej to má bořený,to je hrozný,i já tu novou kastli.taky z ní vyříznu pár vcí a jde do šrotu a místo ní přijde jiná21:38:49
07.04.2011
07.04.2011

Pavel P..
			
				
			
		
		
-> Mantrabeach: asi to bylo bořený na levej bok.
	21:37:23
07.04.2011
07.04.2011

Mantrabeach
			
				
			
		
		
-> Pavel P..: copak je na tom tak zrychtovanýho?
	
            Hurdis / Rapid 136
         
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      
      








                                                                                                        