skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
15:39:26
21.04.2011
21.04.2011

Hurdis
Vloženo foto od Katky z pomalu končících klempířských prací.
09:15:04
21.04.2011
21.04.2011

Hurdis
-> ondie: Mám k dispozici na rozebrání celý motor 781.136B, uvidím co z toho vyndám.
22:34:57
20.04.2011
20.04.2011

ondie
-> Hurdis: ..nejlepší z těch "seriových" bys měl najít v prvních FE MPI 50kw,ty měly ještě malé uložení do určitého roku (zřejmě ještě se starou tváří).
20:05:36
19.04.2011
19.04.2011

Hurdis
Druhý motor (původní z tohoto vozu) rozebrán a připraven na GO. Dle skladatelů stav 1A.
Pouze jeden horší kroužek, zbytek luxus.
Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.
Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?
Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.
Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.
Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
Pouze jeden horší kroužek, zbytek luxus.Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.
Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?
Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.
Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.
Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
21:05:11
14.04.2011
14.04.2011

tunerlada
-> Hurdis: tý jo super prácička to vyvařování
skláním se nad tím kdo to tak dělá krásně
skláním se nad tím kdo to tak dělá krásně
21:01:49
14.04.2011
14.04.2011

Hurdis
Tak můžu říci, že už jsem pár šílených klempířských úkonů viděl v postupně přesunovaných dílnách fordever klubu, posléze autoklinik Bílovice, posléze Zákolany a nyní zde.
vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci
BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.
Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci
BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.
Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
20:43:02
14.04.2011
14.04.2011

kachník
-> doly120: Ačkovej sloupek se střechou byl trochu jinde, než má být a podlaha s B sloupkem byla trochu smrsklá
tohle byl nejlepší způsob, jak to všechno dát na správnou míru a povedlo se
-> Vyspu: děkuji
tohle byl nejlepší způsob, jak to všechno dát na správnou míru a povedlo se
-> Vyspu: děkuji

19:05:17
14.04.2011
14.04.2011

Hurdis
-> doly120: Dle dokumentů, které mám k dispozici, auto bylo někdy v prvním pololetí roku 2001 bourané na bok (27.8.2001 zapsán celolak) a špatně opraveno.
Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:
→ kachník: nádherná práce
To rozhodně ano.
Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:
→ kachník: nádherná práce
To rozhodně ano.
18:44:31
14.04.2011
14.04.2011

Vyspu
Tak tohle je masakr -> kachník: nádherná práce
18:20:39
14.04.2011
14.04.2011

doly120
-> kachník: za lempla se určitě nepovažuj :)
Můžu vědět proč je ten bok tak očesaný? :)
Můžu vědět proč je ten bok tak očesaný? :)
07:41:16
12.04.2011
12.04.2011

Hurdis
-> kachník: Díky za foto, teď už to je pořádně odlehčené, skoro jako příprava na bok ve stylu Mazdy RX8.
Tak tedy dnes držím pěsti.
Tak tedy dnes držím pěsti.

20:57:22
11.04.2011
11.04.2011

kachník
-> Mantrabeach: viděla jsem ho určitě, ale už si nepamatuju
doly120 11.04.11 20:47:07 napsal: → kachník: Hezká práce
Už budeš mít asi hodně praxe co? :) až budu umět z rovnýho plechu vyklepat blatník na Aerovku, tak budu mít hodně praxe za sebou a můžu se považovat za karosáře. Ale nepovažuju se za uplnýho lempla
baví mě to a živí mě to

doly120 11.04.11 20:47:07 napsal: → kachník: Hezká práce
Už budeš mít asi hodně praxe co? :) až budu umět z rovnýho plechu vyklepat blatník na Aerovku, tak budu mít hodně praxe za sebou a můžu se považovat za karosáře. Ale nepovažuju se za uplnýho lempla
baví mě to a živí mě to
20:47:07
11.04.2011
11.04.2011

doly120
-> kachník: Hezká práce
Už budeš mít asi hodně praxe co? :)
Už budeš mít asi hodně praxe co? :)20:41:45
11.04.2011
11.04.2011

Mantrabeach
-> kachník: tak pokud si viděla RICe od Dalleho tak asi budeš vědět.je to bořený zrovna na podlahu kufru,pedálovou konzolu a něco se najde u nádobky na ostřikovače.já jestli to mám hodit do šrotu a nebo si to nechat do budoucna na zálohu.taky jde o cenu kolik by to stálo
20:16:09
11.04.2011
11.04.2011

Hurdis
-> kachník: Pravda, to bude přeci jen praktičtější. 

19:54:44
11.04.2011
11.04.2011

kachník
-> Hurdis: ..já myslela, že z toho chceš pickupa, lícuju to s laminátovou boudou

19:50:25
11.04.2011
11.04.2011

Hurdis
-> kachník 11.04.11 19:43:46:
Aj, takže na jakou střechu mám shánět střih? Lux, standart nebo MTX?
Aj, takže na jakou střechu mám shánět střih? Lux, standart nebo MTX?

19:43:46
11.04.2011
11.04.2011

kachník
Hurdis 08.04.11 17:48:07 napsal: → Pavel P.. 07.04.11 20:25:35: Já jsem se k prvním fotkám dostal až teď.Z toho nejhoršího je vevnitř.
Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět. Náhodou si to užívám

Katku čeká bohužel hodně práce, takhle moc jí zaměstnat jsem v plánu rozhodně neměl. Ale není cesty zpět. Náhodou si to užívám

19:38:12
11.04.2011
11.04.2011

kachník
-> Mantrabeach: Bořený to bylo na celý levý bok, pak tomu dali ještě naprdel ty, kdo to opravovali, rozpínali to o tunel, kterej zkřivili a o druhou stranu, kterou zevnitř promačkali taky. teď už Rapid nemá bočnici a stahuje se střecha o 1cm dolejš. Prahy jsou už zpátky na své míře . Jinak auto po bouračce zvládnu, pokud neni zralý na rovnací rám, takže když bude do rohliku, tak to bohužel neumím

19:59:03
09.04.2011
09.04.2011

Mantrabeach
-> Hurdis: ty kráso tys to měl asi hezky bořený.a docela dost se vaří,to sem myslel že budeš míň.
Hele a slečna aplová umí rovnat i po bouračce jo?to by mohla bejt i kastle na rice jednou opravena
Hele a slečna aplová umí rovnat i po bouračce jo?to by mohla bejt i kastle na rice jednou opravena
Hurdis / Rapid 136









