skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
22:40:48
22.04.2011
22.04.2011

Mantrabeach
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: mi neříkej že je to až tak hrozný oproti Hurdisovýmu?Ano,přiznávám
,je to tak blbě bouraný v kufru že jen tak doma to opravit nepůjde.Jinak neboj,kastle už je zamluvená,uvidíme kdy bude doma
22:09:31
22.04.2011
22.04.2011

Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Mantrabeach: ty woe, ric je zmaštěnej takovym způsobem, že bej tebou se modlim za dobrou jinou kastli,a nevedu takovéto řeči,nic ve zlym, ale musel sem

21:50:22
22.04.2011
22.04.2011

Mantrabeach
-> Hurdis: ne však v klidu,to já počítal s tím že jeden podběh-ten špatnej by se vyřízl a dal novej.Co se týče vaření běžných míst tak to sem nepočítal.myslel sem spíš to rovnání
20:01:50
22.04.2011
22.04.2011

Hurdis
-> Mantrabeach: Je mi to celkem šumák a nechci to dál rozebírat, ale skončil bys u odřezání celého předku před A sloupky a pak postupně vyvařením celé ohnilé boudy. Toť můj zanedbatelný názor amatéra. Dál bych to tu nerozváděl.
19:08:06
22.04.2011
22.04.2011

Mantrabeach
-> Hurdis: no jen nech bejt strejdo.u mě je v prdeli spodek kufru a kousek u mezistěny.pravda,po bouračce by se musel měnit minimálně jeden blatník zadní
17:29:33
22.04.2011
22.04.2011

Hurdis
-> Mantrabeach: Myslím že ne, Time.
08:58:21
22.04.2011
22.04.2011

Mantrabeach
-> Mantrabeach: no možná to bude menší harmonika než ta tvoje co byla

08:25:39
22.04.2011
22.04.2011

Hurdis
-> Mantrabeach: Tahací harmoniky nebrat.
21:25:20
21.04.2011
21.04.2011

Mantrabeach
-> Hurdis: tak a po dokončení můžeš auto převézt k mantrovi a ten ti za to dá jinou kastli kterou si můžeš dát taky opravit

20:09:54
21.04.2011
21.04.2011

myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: jen jsem o tom slyšel ale vidět to je mazec!
16:39:14
21.04.2011
21.04.2011

MOLSO
tak to uz hej krasna praca - klaniam sa 

15:43:27
21.04.2011
21.04.2011

minno
-> Hurdis: čo dodať, profi práca.
15:39:26
21.04.2011
21.04.2011

Hurdis
Vloženo foto od Katky z pomalu končících klempířských prací.
09:15:04
21.04.2011
21.04.2011

Hurdis
-> ondie: Mám k dispozici na rozebrání celý motor 781.136B, uvidím co z toho vyndám.
22:34:57
20.04.2011
20.04.2011

ondie
-> Hurdis: ..nejlepší z těch "seriových" bys měl najít v prvních FE MPI 50kw,ty měly ještě malé uložení do určitého roku (zřejmě ještě se starou tváří).
20:05:36
19.04.2011
19.04.2011

Hurdis
Druhý motor (původní z tohoto vozu) rozebrán a připraven na GO. Dle skladatelů stav 1A.
Pouze jeden horší kroužek, zbytek luxus.
Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.
Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?
Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.
Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.
Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
Pouze jeden horší kroužek, zbytek luxus.Z toho vzešla otázka zda nepoužít lehce ostřejší vačku.
Přemýšlím tedy, zda má smysl standart 240/230 zaměnit třeba za 254/254?
Na dlouhé shánění není čas, motor se bude hned skládat a varianta nad 260° je pro v podstatě sériový nový motor (max. líznutá hlava 0,2-0,4) nesmysl.
Tedy z Fa/Fe 136 BMM? To má ještě shodné uložení, že.
Vyhledáváním stokrát probraného se samozřejmě probírám, jen pro ujasnění.
21:05:11
14.04.2011
14.04.2011

tunerlada
-> Hurdis: tý jo super prácička to vyvařování
skláním se nad tím kdo to tak dělá krásně
skláním se nad tím kdo to tak dělá krásně
21:01:49
14.04.2011
14.04.2011

Hurdis
Tak můžu říci, že už jsem pár šílených klempířských úkonů viděl v postupně přesunovaných dílnách fordever klubu, posléze autoklinik Bílovice, posléze Zákolany a nyní zde.
vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci
BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.
Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
vh-autoservis.webnode.cz/ sluzby/.../ukazka-nasich-p raci
BTW, jeden z těch červených escortů na foto byl můj a projekt Cortina jsem viděl u vzniku, nejstarší Transit v Evropě po dokončení.
Takže můžu s klidným svědomím prohlásit, že Katka a spol. jsou opravdu talentovaní machři ve svém oboru a nezbývá, než se těšit na výsledek.
20:43:02
14.04.2011
14.04.2011

kachník
-> doly120: Ačkovej sloupek se střechou byl trochu jinde, než má být a podlaha s B sloupkem byla trochu smrsklá
tohle byl nejlepší způsob, jak to všechno dát na správnou míru a povedlo se
-> Vyspu: děkuji
tohle byl nejlepší způsob, jak to všechno dát na správnou míru a povedlo se
-> Vyspu: děkuji

19:05:17
14.04.2011
14.04.2011

Hurdis
-> doly120: Dle dokumentů, které mám k dispozici, auto bylo někdy v prvním pololetí roku 2001 bourané na bok (27.8.2001 zapsán celolak) a špatně opraveno.
Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:
→ kachník: nádherná práce
To rozhodně ano.
Vyspu 14.04.11 18:44:31 napsal:
→ kachník: nádherná práce
To rozhodně ano.
Hurdis / Rapid 136









