Hurdis / Rapid 136 Hurdis / Rapid 136

komentáře | popis | fotky | Hurdis | 01.06.17 19:09 | 239x v oblíbených
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.

Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav


Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita


Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.



Nějaké ty hýbací obrázky:
hurdis R136 2x.MOV

R136 slalom HT2009 2.MPG

R136 slalom HT2009.MOV

R136 sprint HT2009


http://youtube­.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube­.com/v/FwB 1vkcqFyw


Motor:
M4H00794.MP4


volnoběh:
volnoběh Ronelt

zvýšené otáčky:
tlumič Ronelt ze 3 3800 ot max

z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
tlumič Ronelt ze 2 3500 ot max


Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.

03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.

12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.

05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________

Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:

Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.

Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.

- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.

DÍKY.


Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.

Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3



R136 2015



Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan

Hurdis / Rapid 136 - komentáře:

16:56:27
30.12.2011
exwrcteam
to co mas zakrouzkovany je u motoru podle me neznatelna vec.. to propojeni tou malou hadickou
16:55:38
30.12.2011
Shatter
-> Hurdis: tá pod sviečkami má presne taký tvar ako na obrázku..ten prepoj si neviem teraz vybaviť ako vyzerá, ale jeden kamoš to má na origo 136ke, otázne je ale či to tam bolo od výroby..mám pocit že na 135/136 to nebolo, len na liatinových hlavách, zrejme pre skoršie zohriatie?..fakt neviem
16:53:33
30.12.2011
Nwkt
-> Hurdis: Určo to bude u motoru, podívej se na dýlku hadice 26, to bude přes půl auta tunelem. Vepředu jsou jenom ty dvě kolínka
16:52:18
30.12.2011
Hurdis
-> Shatter: Trubku co jde kolem motoru z pravé strany pod svíčkami mám, tvarově je tuším ale jiná.
To propojení si nemůžu vybavit, není to nějaký obtok pro vývoz třeba do severských zemí nebo nějaká podobná věc, v katalogu jsou položky označeny druhově písmeny A až D.
16:49:09
30.12.2011
havlik
-> Hurdis: neni to az to spojení u motoru?
16:48:22
30.12.2011
Nwkt
-> Shatter: Taky myslim
16:48:21
30.12.2011
Hurdis
-> Nwkt: No do tunelu takto, jasně, každopádně si nemůžu vybavit zbytek a každopádně ty trubičky nemám.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 30.12.2011 16:48:21
16:46:27
30.12.2011
Shatter
-> Nwkt: -> Hurdis: to je určite tá čo sa ťahá od vodnej pumpy okolo motora..
EDIT: a tú prepojku som videl na niektorých šáde, tiež tam pri motore..ja ju tam nemám
upraveno 1x, naposled 30.12.2011 16:47:58
16:42:28
30.12.2011
Nwkt
-> Hurdis: Tam je nějaká propojka? Jsem vždycky viděl bez, jenom dvě trubky. Neni tohle u motoru?
upraveno 1x, naposled 30.12.2011 16:42:58
16:38:33
30.12.2011
Hurdis
Kluci, holky, nemáte někdo v dosahu navíc trubičky k propojení radiátoru topení s oběhovou soustavou?
Viz. obrázek.
Nějak nemám skladem.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 30.12.2011 16:38:33
19:48:45
29.12.2011
Hurdis
Během svátků pokračuje drobné skládání neviditelných maličkostí, částí interiéru a příprava nových mechanismů pro obnovení schopnosti vozidla pohnout se z místa vlastní silou, která je momentálně v místě nahrazena ekvivalentem jednoho vola.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 29.12.2011 19:48:45
19:44:57
29.12.2011
Hurdis
Jako mnohaletý odpůrce svátečních zvyků všech ročních období jsem alespoň něco rozsvítil, když už stromek nevedu.
zvětšit Hurdis / Rapid 136 - obrázek od Hurdis vložen 29.12.2011 19:44:57
07:27:03
11.12.2011
Mantrabeach
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: ne tuhle kastli sem nemyslel.myslel sem rapida kterýho koupil iDawe,pak od něj Maca a potom Pyroman.kdoví jak ta moje kastle na tom je.
21:23:46
10.12.2011
Hurdis
-> Jarda: Ano se toho ven škubalo víc než by se muselo, třeba Štěpán by povyprávěl o kostkách a brzdových rozvodech.
21:19:08
10.12.2011
Hurdis
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: To není welt, ale řeč je o skoda-virt.cz/cz/.../5168 -pyroman-hnedak

Welta Tomáš vyvařil a prodal. Někomu na Moravu? Možná chlapíkovi Tatra603613? Vůbec si nejsem jistý. Tomáš možná napoví, jestli bude mít chuť.
21:16:57
10.12.2011
Jarda - zrušená registrace
-> Michal N 283: se podivej na tu luxusni vyztuhu jakou mel v prahu... tomu nemohu ani uverit4
21:13:19
10.12.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Mantrabeach: ona ta weltmaistří kastle už žije?
21:09:37
10.12.2011
maca
-> Mantrabeach: ne,aspon v Doksech je neměl opravené
20:40:51
10.12.2011
Hurdis
-> Mantrabeach: To nevím, zeptej se Mildy. Já to auto on-line neviděl snad 5 let.
Extreme Tyres