-> maca: Kdybych měl udělat seznam věcí, které by bylo možné ještě vylepšit, pár bodů by se našlo.
Ale nic co by nešlo časem odladit. Stejně se budou muset vychytávat mouchy a jistě jich nebude úplně málo.
Až se to pohne vlastní silou z místa, projde STK a vydají mi z depozitu značky, budu spokojený. Toť momentálně jasný a "skromný" cíl. Dál zatím nepřemýšlím.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak jsem díky neustálému stresu a přepracovanosti přišel o poslední zbytky rozumu a po třech letech pořídil zase škodovku. Marné hledání naprosté libovky, které zatím nevzdávám (teď už ano, EDIT 12/2011) mě přivedlo k tomuhle kousku.
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Stručný popis po letmém seznámení:
Škoda Rapid 136
- motor 742.136
- vesměs původní stav
Zajímavosti:
vůz je vyroben v r. 1988 nicméně uveden do provozu až 26.5.1993 !
původní tovární lak byl dle TP a stop na karoserii oranžový, dost rarita
Plány:
Vzhledem k naprostému nedostatku volného času počítám s během na dlouhou trať, kterou hodlám začít postupným shromažďováním náhradních dílů a odstrojováním karoserie.
Poté by mělo následovat zrenovování vozu do originálního stavu a třeba i návrat k původnímu oranžovému laku :-). Během této činnosti se budu snažit postavit Rapida opět na doklady.
Všechno ovšem závisí pouze na čase a především trpělivosti, která není mojí silnou stránkou.
Nějaké ty hýbací obrázky:
http://youtube.com/v/fuZ _a_-oZos
http://youtube.com/v/FwB 1vkcqFyw
Motor:
volnoběh:
zvýšené otáčky:
z jízdy, střední pole otáček 2500–3800:
Auto je v současné době stále kompletní a provozu plně schopné, veškeré renovační práce zatím probíhají mimo vůz skládáním podvozkových skupin pro výměnu stylem kus za kus. Nutno přiznat, že velmi pozvolna. Při časové dotaci v průměru jeden víkend za měsíc, se nedají dělat zázraky.
Opět máme platné doklady s ekovýpalným a novými RZ, toho času v depozitu.
Shromažďování nových ND rovněž pokládám za téměř uzavřenou kapitolu, už mě ani nenapadá, co bych ještě mohl koupit.
03/2011:
Předchozí odstavec už zdaleka neplatí.
Auto není vůbec kompletní, naopak je momentálně zcela na kousky, rozptýlené v okruhu 140 km a probíhají práce na několika frontách.
12/2011:
Po téměř symbolických 9ti měsících je vozidlo zpět v místě kompletace, stejně jako novorozeně bude třeba naučit ho opět chodit.
05/2012:
Na den přesně po třech letech od přivezení auta absolvována STK, v následujícím týdnu pojištěno, ukončen depozit a tím je maraton u konce.
Už zbývá jen jezdit, ladit detaily a udržovat.
_________________________ __________________________ __________________________ ____________
Poděkování za spolupráci a pomoc při stavbě:
Ačkoliv zdaleka není vůbec hotovo, už předchozí více než půldruhý rok zaslouží vřelé díky následujícím zúčastněným projektu, tyto řady budou jistě rozrůstat s dalším postupem prací a také s postupným vybavováním těch, na které jsem napoprvé zapomněl.
Poděkování tedy patří:
- mojí partnerce Jitce a nyní i dceři Nikol za trpělivost, která občas dostává zabrat, holky, ještě to vydržte, rok, dva a pak to teprve vypukne :-))
- "švagrovi" Pavlovi (bez kterého už bych se asi ke škodovkám nikdy nevrátil - to Ti tedy mockrát děkuju :-)) ......za rady, pomoc, přepravu, skladovací prostory, půjčování dílny, kontakty atd. atd, je toho moc
- "tchýni" paní Hance, za pochopení a zapůjčení nemovitostí
- prarodičům za pozemek ke stavbě garáže, když už jsem se nikam nevešel
- rodinné firmě, za prostory, odstavné plochy a zámečnickou dílnu a pomoc při stavbě první ze serie garáží :-))
- zámečnictví Zdeněk Sadílek, Zdeňku díky za vyztužení náprav
- Sakymu, i když přes prostředníky, za odpružení náprav
- panu Tichému za vyřízení dokladů (na tomto i na dalších vozidlech)
- Alupro HK - za vstřícnost i kvalitu renovace kol, ještě něco bude
- Frei motorsport, Honzo díky za "výrobu" brzdičů
- Železářství Čížek, za dodávku a zdlouhavou přípravu spojovacího materiálu dle katalogu ND
- Milanu Pohlovi za pomoc s prodejem 110R a reinkarnaci zničených dokladů ke 105L, abych měl prostor na Rapida a zároveň škodovácky nezakrněl
- firmě S.K. za pochopení, podporu a zapůjčování tažných vozidel a dodávek a nabídku využití dílen a odstavných ploch a v neposlední řadě za zapůjčení plochy pro novou garáž
- Jendovi Fišarovi za skoro pravidelné zapůjčování podvalníku a různé servisní práce
- panu Václavu Fišarovi, za skvělé vyladění motoru 110R (škoda, že jsem ho více neužil, nejlepší motor se slepicí do 1,2 co jsem kdy jel) a za ochotu poskládat novou 742.136 a převodovku. Věřím, že budou vynikající.
- U-Geenovi a virtu, za to, že tato doména existuje.
- všem, kteří spolupracovali na dvouletém shánění dílů, poslali, prodali, našli, vyhandlovali, přivezli atd. jen abych měl co chci, je Vás strašná a neevidovatelná řada, kdo se pozná, hlaste se. Jmenovitě alespoň stálice Pavel Pánek, David, Roman B., Emil Č.
- Katce Makalové a spol. - za neskutečnou ochotu a neuvěřitelné karosářské a klempířské kreace, které v rukou křehčího pohlaví (ale při pohledu na odvedenou práci se tak spíše cítím já) zaslouží poklonu až na zem.
- Katlov motorsport (Honzovi Hruškovi a Štěpánovi Izajovi) za ochotu nechat se oslovit a postavit se před úkol lakýrnických a mechanických prací, který jim zabral spoustu času a nervů a nakonec vedl k velice zdařilému výsledku.
- a všem případným dalším budoucím pomocníkům už dopředu, za to, že až mne vyhodíte dveřmi, nezavřete okna.
DÍKY.
Celkové náklady na reinkarnaci kupé do současného stavu (k době do schválení k provozu na pozemních komunikacích) - 165.000,- Kč
Ostatní a provozní náklady se již nevyčíslují.
Veškerý zbytek se promítá do karty záložního auta: skoda-virt.cz/cz/.../5887 -hurdis-rapid-136-no-2-a-n o-3
Po dílčích záběrech v kultu Rapid i nějaká ta hlavní role - cca 550.000 diváků
www.stream.cz/autobazar/1 0007888-cinan
Hurdis / Rapid 136 - komentáře:
18:11:30
15.01.2012
15.01.2012

Hurdis
18:01:59
15.01.2012
15.01.2012

maca
-> Hurdis: to chápu,ale výsledek bude super.....nebo ne?

17:57:24
15.01.2012
15.01.2012

Hurdis
-> maca: Kdybych byl trošku zručnější mechanik, nehledal pořád nějakou blbost po všech syslých norách a nemusel si to každou sobotu připravovat a v neděli balit šlo by to lépe.
Takhle mám teď z radosti povinnost a dělat musím, dokud se nedá pracovat venku.
Každou sobotu a neděli když ráno zvoní budík "do práce" si říkám, jaký jsem debil.
Takhle mám teď z radosti povinnost a dělat musím, dokud se nedá pracovat venku.
Každou sobotu a neděli když ráno zvoní budík "do práce" si říkám, jaký jsem debil.
17:42:07
15.01.2012
15.01.2012

maca
-> Hurdis: Pěkně jedeš pane

17:25:06
15.01.2012
15.01.2012

Hurdis
Takže po tomto víkendu jsou hotové komplet dutiny, vyřešen problém se strženými závity na pravém držáku příčky převodovky, nasazeny poloosy a výfuk. Napojen náhon a táhlo do převodovky (najít pojistný šroub táhla ve dvou skladech, dvou garážích, stodole a kůlně s harampádím ze škodovek posunulo rčení hledat jehlu v kupce sena na vyšší level
).
Vyměněna kulisa za lepší, ještě budu muset uvolnit průchodku táhla, jde příliš ztuha.
Urovnáno veškeré vedení k motoru, sestaven startér s novým reduktorem, napojen spojkový váleček na převodovku.
Dále vyhrabány tapecíry a připraveny na osazení až vyschnou a vyvětrají dutiny.
).Vyměněna kulisa za lepší, ještě budu muset uvolnit průchodku táhla, jde příliš ztuha.
Urovnáno veškeré vedení k motoru, sestaven startér s novým reduktorem, napojen spojkový váleček na převodovku.
Dále vyhrabány tapecíry a připraveny na osazení až vyschnou a vyvětrají dutiny.
20:00:35
13.01.2012
13.01.2012

myschaak AZNP K.Hora
-> Hurdis: ve stříbře mám plechařinu,lepší jak pozink

19:26:10
13.01.2012
13.01.2012

Hurdis
-> myschaak AZNP K.Hora: Jako otec kutnohorec je máš mít ve stříbře.
19:23:43
13.01.2012
13.01.2012

myschaak AZNP K.Hora
taky mám pár sad dokonce v chromu a nemachruju


19:04:02
13.01.2012
13.01.2012

Pavel P..
Nwkt 13.01.12 17:34:30 napsal:
→ Hurdis: Jj, taky mám pár sad
ja tiež
→ Hurdis: Jj, taky mám pár sad
ja tiež
17:49:36
13.01.2012
13.01.2012

Hurdis
-> su.tech: To rozhodně, na nějaký větší škrábanec sada navíc stačí. V případě zničení více půlek najednou už je stejně asi nebude na čem měnit.
17:44:23
13.01.2012
13.01.2012

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: To máš pravdu, dal jsem dohromady 4 kompletní sady a nechal si jen jednu.
Ale tak pokud mě zase nepřepadnou chutě prodávat a stavět vlastní stavbu tak myslím, že s tou jednou sadou vystačím. 
Ale tak pokud mě zase nepřepadnou chutě prodávat a stavět vlastní stavbu tak myslím, že s tou jednou sadou vystačím. 
17:41:55
13.01.2012
13.01.2012

Nwkt
-> su.tech: Chyba 

17:40:20
13.01.2012
13.01.2012

su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Nwkt: A já mám sadu jen jednu... 

17:34:30
13.01.2012
13.01.2012

Nwkt
-> Hurdis: Jj, taky mám pár sad
17:33:11
13.01.2012
13.01.2012

Hurdis
Nápad s natíráním Penetral Alpem je možná dobrý, ale nové jsou nové. Do zálohy.
22:32:07
10.01.2012
10.01.2012

škodec
-> Hurdis: pekna veru je, ale daj aj zadnu do takej cervenej ako predna a krasne vynikne

19:50:32
08.01.2012
08.01.2012

Hurdis
Příští týden jsou v plánu dutiny, pokud znárodním v práci nějaký kompresor, pak se bude pokračovat s ohledem na počasí, nebo mi tvárnice a bagřík na zahradě zaroste do země a cement ztvrdne na kámen. Měl bych taky dělat něco jiného. Nebo přestat chodit do práce.
19:46:46
08.01.2012
08.01.2012

Hurdis
-> havlik: Nic není zapojené, jen stočené kolem příčky, abych to netahal v blátě při přesunu z dílny. 
Prostory mi neříkají pane, takže to nemůže stát na jámě do dalšího víkendu.

Prostory mi neříkají pane, takže to nemůže stát na jámě do dalšího víkendu.
19:38:19
08.01.2012
08.01.2012

havlik
-> Hurdis: a co ty hadice pod prickou?
19:34:26
08.01.2012
08.01.2012

Hurdis
Pavel P@nkáč 07.01.12 19:36:09 napsal:
→ Hurdis: kdyz uz si stim tak hrajes nechtelo dat i nejakou
stetkolizu na nadrz?Mantrabeach 08.01.12 19:29:48 napsal:
→ Hurdis: hele copak ty štíty zadní?jsou nějaký ee nebo
v jiný barvě
Jo hoši, barvičky jsou nejdůležitější.
→ Hurdis: kdyz uz si stim tak hrajes nechtelo dat i nejakou
stetkolizu na nadrz?Mantrabeach 08.01.12 19:29:48 napsal:
→ Hurdis: hele copak ty štíty zadní?jsou nějaký ee nebo
v jiný barvě
Jo hoši, barvičky jsou nejdůležitější.
Hurdis / Rapid 136









