MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 79x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

19:49:05
25.12.2010
j_j
-> Krupp: možnost mám,ale chceš po mě scanovat 100 stran? 6 za obrázky díky - něco nového u tebe?
13:53:01
25.12.2010
Krupp
Zdar, ty kresby jsou supr. Nemáš možnost tu knížku naskenovat? Nebo je to ten Moderní automobil v obrazech? nějaké fotky jsi sem dával už dříve.



Jinak jak jsem to viděl tak jsem zkusil naskenovat některé přílohy z Bati

www.krupp.ic.cz/obr1000mb

kdyby se ti něco líbilo tak tahej (je tam i přední náprava ze stovky)
20:53:55
22.12.2010
j_j
19:04:26
21.12.2010
j_j
dnešní nákup
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 21.12.2010 19:04:26
13:47:54
21.12.2010
j_j
nehoda z roku 1974
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 21.12.2010 13:47:54
16:44:43
20.12.2010
j_j
už povolil .... ten už bude jen následovat koupel v coca cole...2 a očista
16:42:57
20.12.2010
petr s
-> j_j: Drží vanu
16:41:22
20.12.2010
j_j
chtěl bych to vyčistit...ale kousnul se mi tam ten svinskej šroub na boku :) k čemu slouží, nevíš? 6
15:33:21
20.12.2010
Jozka
-> j_j 20.12.10 14:29:18: To bude správně, z tohohle pohledu jsou asi všechny stejný.. 4. Já to hledal dle díry pro řemenici, ale ještě nedohledal, co vlastně chci...
14:29:18
20.12.2010
j_j
-> Jozka: dneska 21kg...to dynamo a karburátory vážej dost...jinak spodek prsou vypadá takhle - já se v tom nevznám 6 je to správně nebo ne? díky
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 20.12.2010 14:29:18
08:53:44
17.12.2010
Jozka
-> j_j: Ke mě jezdí pošťák s Transitem..3. Ale rekordních bylo mám dojem jen 27 kg..

Pokud v tý nádrži byl nějakej fuel a bylo s ní slušně zacházeno - tj. neshnila v lemech v místě přišroubování a hrdel, může být OK. Já mám ve dvou autech původní a žádnej problém.

Jediná další zrada je snad sítko, o kterým se moc neví - je na výstupu, pod průtokvým šroubem, napevno a nepřístupný. Při koupi dobrý vyzkoušet - nakapat trochu benzínu. A když neproteče, žádat výraznou slevu. Ono se totiž i přes tu nepřístupnost s trochou štěstí vyčistit dá.
13:57:51
16.12.2010
j_j
Poštačka:"co v tom máte tak težkýho?"

Já:"to jsou ložiska,renovuju starou škodovku,budu se snažit to omezit"

6

vůbec nejtěžší balík byl 32kg...udělám z našich pošťaček kulturistky 4
10:17:25
16.12.2010
j_j
ZKL + CCCP ložiska
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 16.12.2010 10:17:25
10:00:28
16.12.2010
j_j
-> Jozka: díky moc, fotka teda netřeba....ta moje nádrž přijde asi vyhodit(43let je v autě) musím sehnat novou 6
09:21:03
16.12.2010
Jozka
Je to jak píšeš, MB hadice je ve stavu nový úplně hladná a rovná, ta odvzdušňovací hadička(původně asi čistě gumová, bez tkaniny - ale nevím jistě, jen co jsem našel na autech) je nezávislá a k nalévací je jen připoutaná dvěma pryž. pásky (vyhovující je odstřihnout proužky z motorkový duše, má jen nepatrně menší tloušťku než origo).

To stovkový fífo je důvod, proč nejsou obě nádrže 100% záměnný..
upraveno 1x, naposled 16.12.2010 09:22:17
03:59:31
16.12.2010
j_j
-> Fifa: aha, měl bys foto tý naší ? hrdlo nádrže má přece ještě malou trubičku na sobě,ale ta má být napojena jinou trubičkou skrz průchodku/podběh až k nádrži?

PS : doufám,že mi rozumíš 4
23:08:04
15.12.2010
Fifa
j_j 14.12.10 15:15:53 napsal:

trubky 7


hmm a obě na Š 1007 moje MBa mají jen gumovou trubku.. A nejen moje že jo.
upraveno 2x, naposled 15.12.2010 23:08:39
15:15:53
14.12.2010
j_j
08:36:23
14.12.2010
exwrcteam
-> j_j: neni nad to kdyz se do toho pusti nejakej pat a mat:) to bych radsi pouzil svody ze 100vky nez tam daval ze 120
13:52:34
13.12.2010
Jozka
-> j_j 13.12.10 09:52:02: Zajímavý, od varianty "Sport" bych si sliboval spíš nějaké to odlehčení.. Ale stejně se mi ten údaj zdá divnej, že by sedan 1100 byl stejně těžkej jako 1100MBX ? Alespoň do roku 1968 to bylo mám dojem tak váhově vzestupně: standart, deLuxe, MBX a MBG.
upraveno 1x, naposled 13.12.2010 14:14:19
Extreme Tyres