skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
Ahoj j_j, rad bych rok 66/67 1000 i de luxe. Model jako mas ty. Dal jsem si inzerat a v CZ mi pomaha shanet svara. Sehnal neco u Usti a koncem unora bych se na to snad mel podivat.
-> Bukaj: k dokonalé rozborce asi pak patří ještě vyražení vnitřku těla karburátoru "jemně" kladivem vid?
-> PAV-PO: Tak to je supr ! Věc se má tak, že jsem v květnu roku 2009 koupil tohle auto, které mám na chatě a pomalu ho rozebírám. Mezitím jsem na něj nakoupil spoustu věcí, takže ted již beru věci, které jsou za dobré ceny a v létě se zase chystám auto začít rozebírat. Chata a dům je výhodou,nedovedu si představit bydlet v bytě a tohle provozovat. V budoucnu bych chtěl ještě jedno MB na díly nebo pěknou stovku,ale na to netlačím,protože bych chtěl mít tohle jedno auto a o to se starat a jezdit s ním (zkrátka,aby žilo a nestálo zaprášené v nějaké sbírce). Jinak do Švýcarska se myslím montovala embéčka s horským převodem. Jaký typ/rok embéčka by se ti líbil?
Ahoj j_j, presunul jsem se radeji sem, abych zbytecne nejitril city nekterych... myslim ze tve prispevky mi jsou blizsi, nez nekterych ostatnich a hlavne tvoje eMBecko je mi velice sympaticke. Jak jsi pokrocil s pracemi?
-> Bukaj: céčka jsou původní,ale byly hrozný (prodal jsem je za 300,- na aukru)- ale to hlavní čili úchyty jsou stále na autě - když se podíváš do sekce "články" tak tam jakuza tyto úchyty pěkně změřil a je tam k článku i plodná diskuze 
PS : zapomněl jsem samozřejmě dodat to nejdůležitější a to,že auto mám na chatě a nemám možnost momentálně tyto úchyty změřit (jen prostřední - hlavní - úchyty bych tady někde mít měl)

PS : zapomněl jsem samozřejmě dodat to nejdůležitější a to,že auto mám na chatě a nemám možnost momentálně tyto úchyty změřit (jen prostřední - hlavní - úchyty bych tady někde mít měl)
Ahoj, klapka karburátoru jde ven lehce po vyšroubování těch dvou šroubků.
Ty jsou ale zanýtované, tudíž je potřeba docela síla, dobře opřený karbec a hlavně kvalitní a ostrý šroubovák, jinak se ožvejkaj a konec. Občas ty šroubky jsou i zarezlé.
Jinak je potom při sborce dobré dát nové šroubky a nějak je zanýtovat (nevím, jak se to dělá profesionálně, moc přístup k tomu není
).
Jinak jsem se chtěl ještě optat - koukám, že na autě máš ještě původní Cčka na předních blatnících - máš tam i jejich úchyty? Alespoň jeden od každého bych potřeboval, abych je mohl nechat vyrobit dle nějaké předlohy...
Ty jsou ale zanýtované, tudíž je potřeba docela síla, dobře opřený karbec a hlavně kvalitní a ostrý šroubovák, jinak se ožvejkaj a konec. Občas ty šroubky jsou i zarezlé.
Jinak je potom při sborce dobré dát nové šroubky a nějak je zanýtovat (nevím, jak se to dělá profesionálně, moc přístup k tomu není

Jinak jsem se chtěl ještě optat - koukám, že na autě máš ještě původní Cčka na předních blatnících - máš tam i jejich úchyty? Alespoň jeden od každého bych potřeboval, abych je mohl nechat vyrobit dle nějaké předlohy...
mamka a naše eMko (1983nebo1984) v Anglii v roce 1991, sloužilo věrně až do roku 2000(jako hlavní auto do r. 1994 - koupen Ford Mondeo 2 litr,což bylo v roce 1994 dělo jako sviň-máme ho dodnes), kdy nastoupila éra fábie 1,4,což je taky držák. 

ZNAKOHRÁTKY - modely de Luxe první roky - černevá barva má světlejší odstín a není v metalíze,jako u pozdějších znaků.
ZNAKOHRÁTKY - model 1969 - je to tedy "fake" - znak novějšího modelu zasazený do maskového znaku modelů z úzkým sloupkem,ale mě se tahle kombinace líbí moc. 

očekávané zásilky :
- nové poloosy
- jeté zadní lampy
- pěkné gumy interiéru
- několik tun ND na fagoty darem :)

- nové poloosy
- jeté zadní lampy
- pěkné gumy interiéru
- několik tun ND na fagoty darem :)

-> Jakuza: Ahoj, jj - moravany jsou nejhezčí a nejlepší
potřebuju uvolnit 2 šrouby na klapce, abych mohl vysunout osu spodku,která není na ložiskách,ale na volně v těle karburátoru
co u tebe nového? MB mám na chatě ve stodole - čeká zase na jaro :)


JJ. letecké moravany jsou jediná možnost. Nic jiného není košer. Leda ještě možná sehnat jejich předchůdce.
Ta klapka tam je na ložiskách, ne? Nešla by ta vyklepnout? ALe jinak bych se zeptal u Jirouše, či jak se jmenuje renovátor co dneska staví 1203 a jiné podobné nesmysly.
Jak pokračuješ s rozborkou?
Ta klapka tam je na ložiskách, ne? Nešla by ta vyklepnout? ALe jinak bych se zeptal u Jirouše, či jak se jmenuje renovátor co dneska staví 1203 a jiné podobné nesmysly.
Jak pokračuješ s rozborkou?
-> Krupp: aha,tak to já mám ten svůj taky pořád na autě + se mi tady sešlo asi 5 použitelnejch DIF 23 a 24 atd. tak na nich provádim pokusy 
