skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
-> Krupp: zachraň tu žábrovku 

-> j_j: Mě ty tapecy nepřipadají špatné, jako funglovka z fabriky to asi vypadat nebude ale na ty spodky, kdo se na to bude dívat? To je spíš o pocitu že to tak prostě nemáš tip top :) Já tohle třeba nehrotím, nějaké náhradí budu muset sehnat (mám tam pár větších dírek) ale že tam někde je flek.. zbytečné. Tak samo motor, nějak extra čistit ho nebudu a nechám ho zašlý, jenom umytý benzinem. Ať má patinu, bo to stejně sleze. Lišty a kliky ale zase leštit budu, to se mi moc líbí :)
někde jsem viděl, že si někdo nechal udělat nový sedačky i tapecy,ale lepší je originál, byť trochu jetý.
-> j_j: Tak se mi to nezdálo, že jsou propíchaný
. Po někdejší neblahý zkušenosti (položil jsem halabala, pak navrch dal sedadla.. a bylo) každýmu píšu, až to dá zádama k sobě, pokud nejdou příchytky už vyndaný..
Tu palubku, to pak uvidíš sám, jestli ladí nebo neladí.. Já mám v úmyslu dát komplet tapecy krom dveří a sedaček nový, proto jsem šel do přelakování ruční brzdy i palubky.. (a kusy s pěkným lakem měly příliš mnoho děr). Ale taky si nejsem předem jistej výsledkem..

Tu palubku, to pak uvidíš sám, jestli ladí nebo neladí.. Já mám v úmyslu dát komplet tapecy krom dveří a sedaček nový, proto jsem šel do přelakování ruční brzdy i palubky.. (a kusy s pěkným lakem měly příliš mnoho děr). Ale taky si nejsem předem jistej výsledkem..
-> Jozka: jj, navíc je tak blbě zabalil, že se místama propíchaly od přichytávacích drátků. Nechám si je,ale na jejich montáž to nevidim - snad časem na jiné MBčko. Patří na tmavě šedá embéčka...
-> Jozka: díky, hliníky nebudu leštit do úplného lesku a palubku mám tuhle, takže ještě přijatelná, možná lepší než netrefit odstín bílý (jak už jsme se minule bavili). 

-> j_j 28.02.11 09:56:13: Tak pán je asi nutně potřeboval.. Ten "rozpor" mezi novým lakem (zejména zářivým moderním) a opotřebovaným interiérem nebo s ďolíkovatými hliníky mě osobně teda do očí bije, ale co už s tím naděláš..
. Cídils pěkně, mě zbyly fleky.. ale tehdy byl ještě dostupný speciální spray na vinylové plasty, takže to taky dopadlo.
Ty horší tapecy bych nevyhazoval, ještě jejich doba přijde - nahusto lisovaný papír je celkem k dispozici, jen vychytat postup, jak jím nahradit ten původní zprohýbaný a posloužily by..

Ty horší tapecy bych nevyhazoval, ještě jejich doba přijde - nahusto lisovaný papír je celkem k dispozici, jen vychytat postup, jak jím nahradit ten původní zprohýbaný a posloužily by..
-> rubigall: líbí se mi, jak bráníš rodnou zem
ale bohužel nemáš pravdu
-> Jozka: v domnění, že to budou slzy tak jsem mu nabídl dost za oba,pak mu volal nějaký pán a dal mu 3ku za 69tkový
proti gustu....
Ted mě napadlo....co říkáte na trochu jetej interiér ve zrenovovaném voze...tzn.původní místy otlučená palubovka(např.osahaná v místě bakelitového otevírání úložného prostoru), původní tapecy,sedačky a stropnice...interiér nebude 100%,ale tak 70% - snad se to nebude moc bít s novým lakem atd.


-> Jozka: v domnění, že to budou slzy tak jsem mu nabídl dost za oba,pak mu volal nějaký pán a dal mu 3ku za 69tkový

Ted mě napadlo....co říkáte na trochu jetej interiér ve zrenovovaném voze...tzn.původní místy otlučená palubovka(např.osahaná v místě bakelitového otevírání úložného prostoru), původní tapecy,sedačky a stropnice...interiér nebude 100%,ale tak 70% - snad se to nebude moc bít s novým lakem atd.

-> rubigall 27.02.11 20:51:45: Ty rozdíly byly docela výrazný ještě začátkem 70. let, kdy jsem to začal vnímat na vlastní oko.. Ale ne mezi Č(S)R a s(S)R, ale spíš dle skladby průmyslu v jednotlivých krajích, čili platů.. Tedy že v Blavě byl určitě modernější vozový park nežli v jižních Čechách apod.
-> j_j: S těma facelift blinkrama se to má tak, že v současnosti nemám žádnej záložní a je to křehký zboží, stačí jeden neobratnej manévr a je po něm.. Takže nutně nepotřebuju, ale hodily by se za nějakou přátelskou cenu.
Jinak novýho nic moc, zimní deprese se střídá se zimním spánkem a zbylý síly spotřebovává příprava periférií k motoru, předanému do GO.
-> j_j: S těma facelift blinkrama se to má tak, že v současnosti nemám žádnej záložní a je to křehký zboží, stačí jeden neobratnej manévr a je po něm.. Takže nutně nepotřebuju, ale hodily by se za nějakou přátelskou cenu.
Jinak novýho nic moc, zimní deprese se střídá se zimním spánkem a zbylý síly spotřebovává příprava periférií k motoru, předanému do GO.
-> j_j: vieš tie zábery nemusia byť z roku 66 ale kľudne z 64. Nemyslím si že v tých rokoch by bol nejaký zásadný rozdiel medzi skladbou aut v Čechach a na Slovensku (aspoň čo sa týka väčších miest)

-> kenny89: Slováci byli pozadu, tak tam v roce 1966 jezděj spíš sedani (škoda 1200/1201) než octávky a MB´s 

-> j_j: to byly doby panečku



-> j_j: Ty maš kšefty teeeda:D:D uz mi chybi jen blinkr jeden a gumy na naraznik :-( a za ty jako fakt 350 kč nedam:( a kdyby nekdo chtel blinkry z 68 tak bych je vymenil za neco zajimavýho :D:D kdybys vedel 

-> kenny89: nějakej prototýpek jo?
tak uvidíš....dneska sem zase získal nějaký pěkný poklice výměnou za převodovku na fagota 

