skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
08:49:46
09.08.2007
09.08.2007

dušan
koukam že jsi menil přední sklo , to gumové tesneni maš nové nebo jsi tam nechal staré
08:19:11
05.08.2007
05.08.2007

dušan
-> Fifa: dik za radu
06:30:39
03.08.2007
03.08.2007

Fifa
-> Milan 136: Chystám redukci jako má Štěpán na erku. Hadice se musej nechat udělat též. Však mě to taky potrvá než ho tam dám.
Jinak už mám delší řemen, tak už snad namontuju tu 70ku, Saky poradil neznalému a ulehčil práci.
Jinak už mám delší řemen, tak už snad namontuju tu 70ku, Saky poradil neznalému a ulehčil práci.
21:09:04
02.08.2007
02.08.2007

Milan 136
-> Fifa: Dobrej oleják. Mám ho taky. Akorát je blbý, že u toho sráče je přes o-kroužky přímo do bloku. Budeš na něj navařovat závit, nebo mu uděláš nějakej rámeček?
18:05:42
01.08.2007
01.08.2007

Fifa
-> dušan: U nás je pérovna tak jsem si tam pro něj jednoduše zajel. Pérovna Kunvald, jsou i na netu.
17:33:08
01.08.2007
01.08.2007

dušan
-> Fifa: kde jsi sehnal ten nerez drat ?? tady jsem zatím na nic takového nesehnal
17:14:35
01.08.2007
01.08.2007

Fifa
Po sundani bubnu, ocisteni a lehkem zabrouseni kuzelu zatim nic netece ale urcite to nevydrzi dlouho.
13:50:54
23.07.2007
23.07.2007

Fifa
-> Fifa: No a mam tu opet dalsi zavadu, tece mi olej z pravyho zadnoho bubnu pras kuzel. Do bubnu to netece->v haji gufero pred loziskem
Tzn. rohazet koplet poloosu a shanet stahovak na lozisko!
Uz me z toho asi omeje...


12:38:19
22.07.2007
22.07.2007

Fifa
Tak jsem to dnes opět zprovoznil. Vyměněno lanko na plyn za strunu z pružinového nerezu a dladěno uchycení bowdenu u karburátoru. Trochu jsem pozměnil a snad i tedy vylepšil styl zapojení mého tandem. relé na větrák, tak to snad už bude spolehlivější. Též jsem to pořádně ohřál a chladič neteče. Ještě tedy zbývá to topení.
11:13:23
17.07.2007
17.07.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Aha, no já tam mám klíňák a na ten to vyšlo a i ho pohodlně sundám.
18:28:41
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
-> Tuner#2: Na 120 úchyt mi nevychází délka stávajícího řemene. Ten drážkovanej z Feldy je dost krátkej. Zase by měl mít menší ztráty řením než klasickej klíňák-menší rozdíl obvodových rychlostí po bocích klínových ploch.
18:22:21
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:20:49
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:06:28
16.07.2007
16.07.2007

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Fifa: Mám tam jen dlouhý šroub na sériovém bržáku ze 120cky a uchycení vždy sevřením dvou matek v- celkem teda pět na to dlouhém šroubu. podložkou doladíš souosot s řemenicema, ale myslím, že mě to vyšlo bez podložek. Foto asi nemám.
17:57:53
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Nestartova jsem, protože jsem vymýšlel a stále vymíšlím držák na toto.
BTW nemáte někdo foto držáku tohoto alternátoru? Pro inspiraci.
BTW nemáte někdo foto držáku tohoto alternátoru? Pro inspiraci.
17:55:57
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
detail, ještě jsem to nezkoušel pořádně natlakovat tak uvidim jestli to bude držet.
17:54:17
16.07.2007
16.07.2007

Fifa
Opravil jsem stávající chladič-naštěstí to bylo u lemu té vrchní "vaničky" a šlo to zaletovat. Na Hrocháči to nebylo dost dobře vidět. Až na světle tam byla pěkná dírečka.
09:48:42
10.07.2007
10.07.2007

Komár 1981
nazdar Fifo, litrika mas fakt uzasnyho. skoda toho chladaku, taky jsem chtel videt na sprintu dve litrofky vedle sebe. O:-)
tak za rok, panstvo, zas na Hrochaci.
tak za rok, panstvo, zas na Hrochaci.

22:11:43
09.07.2007
09.07.2007

Fifa
-> MadMan: Mašina pro mně kdysi byla vždy na prvním místě, kvůli motorkaření jsem šel na autřskou střední a posléze i na vysokou s kárama. Postupně se k tomu přidalo i auto. Ale moto jsem měl aspoň nějaký už od 15 stále. I když jen 6 let Jawu 350...
22:09:04
09.07.2007
09.07.2007

Fifa
-> Embeso: Však jasně, jen co bude trošku času tak to nějak pospravuju. Teď jsem trochu rozlitanej. Pořád nějaká akce a přes týden jsem v Brně tak je to horší. Alespoň pomalu navrhuju nový chlazení.