Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


Škoda 105 1.4 Weber


Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

12:51:44
12.11.2020
TT_daniel
-> Kocvin: 9 9 9 15 15 15 92 92 92
10:55:44
12.11.2020
Kocvin
-> Eidy: Snad ano.. Z počátku se mi to nelíbilo vůbec, ale zvykám si..

Nechám je udělat a uvidíme pak..

-> Péďa17: Děkuju.. 4

Chtěl jsem někde sehnat kola od O.Z. pro formuli student, ale je to nereálné.. 8
10:53:54
12.11.2020
Kocvin
-> TT_daniel: Děkuju moc.. 4

Fotky jsou focené pouze telefonem, zrcadlo má v ruce slečna, protože jsme se vraceli z jejího ranního focení.. 1 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 12.11.2020 10:53:54
10:50:32
12.11.2020
Kocvin
-> vinorak: Myslíš tyhle ? 1 Podoba tam je..

Ale já nemám Intra, nýbrž MiM 1900.. Hodně se to dávalo na staré BMW a Golfy..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 12.11.2020 10:50:32
19:53:38
10.11.2020
Péďa17
-> Kocvin: Krasny auto
16:50:18
10.11.2020
Eidy
-> Kocvin: Jo, tyhle koláče autu sedí taky.
14:01:56
10.11.2020
TT_daniel
-> Kocvin: 9 9 krasne kolesa aj fotky ako vzdy

a cim si to fotil ked slecna drží zrkadlo?
upraveno 1x, naposled 10.11.2020 14:04:58
13:55:00
10.11.2020
vinorak
Kola intra co používal gutmann? Slušně jí1
09:38:58
01.11.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Výsledek zní fajn no, ale ta cesta k němu už moc ne.. 1 Absolutně mě nebaví tenhle druh práce..
22:55:17
31.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 31.10.20 22:54:21: super, to zní jako hezký plán 4
upraveno 1x, naposled 31.10.2020 22:55:29
22:54:21
31.10.2020
Kocvin
-> Tuner#2: Odvrtat původní držáky sedaček, vymyslet a vyrobit ty nové, pro sabelty.. Uchytit čtyřbody a dopasovat origo koberec pod tohle všechno.. Nahodit krátké řazení a vyrobit páku, aby padla tak akorát..

Plus volant a jeho pozice a launch control..
21:03:46
31.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 31.10.20 20:24:59: a co přesně je v plánu?
20:24:59
31.10.2020
Kocvin
-> Eidy: Ta už probíhá.. 4 Vyjezdím nádrž a jde to zpátky na dílnu. Sice se mi do toho vnitřku vůbec nechce, ale udělat se to musí..
19:46:05
31.10.2020
Eidy
-> Kocvin: Zkouška brzd už letos nebude?
17:03:22
31.10.2020
Kocvin
Tak kotouče jsou tam.. Teďka zbývá ještě vyřešit zlobivé gufero na klice a můžeme se vrhnout do interiéru.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 31.10.2020 17:03:22
12:42:20
08.10.2020
Kocvin
-> minno: Nejen kotúče.. 3
12:23:18
08.10.2020
minno
-> Kocvin: a šup tam kotúče...1
12:09:43
08.10.2020
Kocvin
Tak zase na dva roky klid..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 08.10.2020 12:09:43
07:42:01
04.07.2020
Kocvin
Nějaké video jak to vlastně konečně po dvou letech běží.. Jako další dost důležitý krok, je výroba airboxu s pořádným filtrováním a přísunem vzduchu, nebo předělání přepákování plynu mezi karby.. Ale taky udělat STK a zaměřit se na interiér a celkově vzhled, ať je z toho zase trošku auto..

Škoda 105 1.4 Weber


No a na další sezónu úplně nová hlava i sání.. Pořád tam někde lítá 15 až 20 koní a já bych je moc rád měl k dispozici.. 3
upraveno 1x, naposled 04.07.2020 08:01:51
00:22:16
04.07.2020
Kocvin
-> Eidy: Byl jsem s tím celý den u Petra Urbana a dořešili jsme pár nedostatků.. Po Berného prasárnách opravili a slícovali sání, upravili příložku, přetěsnili karby a dali je na pružné uložení a nakonec to všechno finálně odladili..
Extreme Tyres